Frøen

sut

6 indlæg i dette emne

jeg har en lille knægt nu der godt kan lide at sutte lige lidt mere end mad behovet, indtil videre går det fint nok med en lillefinger, men jeg ville egentlig gerne introducere sut frem for tommelfinger når tid er. vi har en sut men han vil på ingen måde kendes ved den og bliver stik tosset når han får den i munden (det er stort set det eneste der rigtig kan få ham op i det røde felt)

Jeg bruger ammebrikker (silikone dutter udenpå brystvorterne) så tænker om silikonen fra sutten minder for meget om "bryst" og han bliver sur fordi der jo ikke kommer mælk ud?

for selvom jeg VED han er sulten bliver han ikke sur hvis han får en lillefinger i stedet for bryst, han sutter bare voldsommere??? burde han ikke blive sur og sige til når nu han er sulten?

(han er virkelig ikke en survivor den lille gut.)

Jeg har også hørt at det kan hjælpe at gå op en størrelse? (vi har lige nu en helt lille fra 0+ af mærket bibi)

hvad gør i andre for at introducere sut?

hvornår? (Eigil er trods alt kun 14 dage gammel)

hvilket mærke?

hvilken størrelse?

ERFARINGER please :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi introduceret sut for Lærke da hun var 1½ uge. Vi bruger de gode klassiske runde sutter, hun kan nemlig ikke finde ud af andre. Vi prøvede til med de forskellige modeller der er, men hun blev hysterisk ved de fleste og kunne ikke finde ud af at sutte på dem.

Da hun fik en rund sut i munden kørte det bare. Vi har egentlig ikke gjort noget specielt - andet end at prøve til med forskellige modeller.

Hun bruger både str. 1 (0-3 mdr) og str-. 2 (3-6 mdr), kom ved en fejl til at købe størrelse 2, men da hun ikke sagde noget til at få sådan en i munden så gjorte jeg ikke mere ved det.

Mit bedste råd er nok - prøv dig frem med forskellige modeller.

Men der er jo også nogle babyer som bare ikke gider sut har jeg hørt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C var 2 dage gammel og vi bruger MAM sutter, hun tog den med det samme. Hun havde et kæmpe suttebehov som spæd. I dag gider hun kun sut når hun sover i barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde fået MAM sutter i en af de der gratis startpakker, og de fungere fint her.

Her hjælper sutten, hvis han er lige ved at blive ked af det. Hvis han først græder, så vil han ikke tage sutten. Så for os er det om at finde de rigtige tidspunkt at tilbyde sutten.

Han fik sut, da han var 10 dage gammel. På sygehuset anbefalede de os at vente til efter en uge, smda det ellers kunne forstyrre amningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav sut den første dag. Er sikker på det er lettere jo før de får den. Vi brugte også MAM men der er ikke andet for end at introducere forskellige sutter, og så giv den når han ligger hos dig i ammestilling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for råd piger....må vel bare ud og investere så :shop havde håbet vi kunne slippe jeg er åbenbart nærig lige med det har jeg fundet ud af :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER