tville1978

Blefri om natten

9 indlæg i dette emne

Min dreng er 4½år og har ikke brugt ble om dagen siden okt/nov 2009. Nu er vi gået igang med at lade ham sove uden ble om natten. Der har nemlig været dage hvor bleen har været knastør, men også dage hvor den har været våd.

Jeg syntes bare at når han nu nærmer sig de 5 år, så er det på tide at komme af med bleen.

Så i fredags statede projektet. Han har haft uheld hver nat. Nogle dage mere end andre, men vi klør på. Han plager ikke om bleen og det er jo for mig et godt tegn.

Jeg søger nogle råd eller erfaringer fra andre.

Håber i kan hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske skulle i prøve at tage ham ud og tisse inden i selv går i seng. Han kan sikkert godt tisse i søvne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min på 4½ har været blefri om dagen siden hun var 3, men ikke om natten. Hun har mange tørre bleer, men engang imellem uheld og hun bliver SÅ ked af det når det sker. Hvis ikke hun vil have bleen på får hun den ikke, men oftest vil hun fordi det ikke er rart at vågne op i en kold våd seng. Så jeg presser hende ikke til det ene leer andet.

Vores store pige var 7 før hun var tør om natten.

Drengen var 3 da han var blefri om natten.

Hvis ikke det generer ham så ville jeg ikke presse ham. hverken med eller uden ble, så skal det nok komme...

Jeg har så altid sørget for at der var tøj og lagen og ren tør dyne klar inden vi gik i seng så jeg ikke skal rode med et midt om natten.

Jeg bruger sådan nogle engangs papirstiklagner jeg bare kan smide ud når der er uheld i stedet for at skulle vaske lagner hver gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Lili ikke ville have ble på mere om natten, stoppede vi for væske indtag omkring aftensmaden.

Efter en månedstid uden uheld, og bevis på at hun vågner og står op hvis hun skal tisse, begyndte hun igen at få en tår vand lige inden sengetid.

Men hvis han gerne vil have sin ble på om natten, vil jeg da lade ham beholde den på.

Får han et valg mellem ble på eller af ?

Det kan nemlig sagtens være fordi I har bestemt han ikke skal have den på mere, det er trods alt en af de få ting han 100 % selv kan kontrollere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar.

Det er os der syntes at vi ville prøve at tage bleen af. Der har nemlig været dage hvor den har været tør især her på det sidste.

Han har ikke sovet med ble på siden i fredags og det går nogenlunde. Jeg er jo tilhænger af at sætte ham på wc inden jeg går i seng. Men det mener manden ikke. Forleden nat, kom han ind til os ved midnat, og da bad vi ham om lige at gå på wc, og der holdt han sig tør.

Han brokker sig ikke over at han ikke får ble på. Har bare affundet sig med, og vi gør det heller ikke til noget problem at han har uheld i sengen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder til at der gør frem ad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går virkelig godt herhjemme med projekt blefri. Han har ikke haft nogle uheld i 4 dage endnu, og vi er bare stolte. Han vågner omkring 5-5:30 og skal så tisse og så kommer han ind og sove videre hos os. Super løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da godt at det bare går derud af det med :) Og hvor er han dygtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre at det går godt :biglove

Der er bare SÅ stor forskel på børn, Cody på 3 snart 4 kom af med bleen om dagen i julen, og her i januar kom han også af med natbleen, og han har overhovedet ikke haft nogle uheld, er bare så stolt af den bette mand :loveshower

Andy som snart bliver 5 stoppede med at bruge ble om dagen i starten af 2010, men han bruger stadig ble om natten, tror vi snart prøver at fjerne den, men er bare så meget i tvivl om han er klar :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER