7-9-13

Hjælp - planlægger surpriceføsda for manden

3 indlæg i dette emne

Min kære mand bliver 40 år om 1½ måned, og vi har endnu overhovedet ikke talt om hvordan dagen skal tilbringes.

Da det er en lørdag, vil jeg dog gerne overraske ham.

Før jeg blev gravid havde jeg store planer om at leje forsamlingshus, mad udefra, familie og venner, etc... men pga økonomi i forbindelse med babys ankomst til sommer, så har jeg skåret drastisk ned på den plan.

Nu er jeg ude i 5 nære hold venner, holdt privat, hjemme ved et af dem, hans livretter og ....?? Ja hvad?

Vil gerne have nogle lege/konkurrencer/indslag et eller andet, da det jo er 40 år.

Det kan også være tema, pynt, alt muligt. Jeg kan ikke lige gennemskue hvad det skal være, så håber i evt kan hjælpe mig.

Han er ret vild med sport og rødvin, så tænker evt en quiz af en art om et af de emner?

Han er til gammeldags mad, så maden bliver tarteletter og gammeldags oksesteg, da vi stort set ALDRIG får sådan noget derhjemme :)

Derudover er jeg også bange for at han selv vil begynde at lægge planer for aftenen, så hvordan holder jeg ham fra det, uden at han fatter mistanke??

Hvad synes I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis han er vild med sport og du gerne vil have nogle leger, hvad så med at arrangere en fem-kamp i forskellige ting? Det kan f.eks. være en forhindringsbane på tid (som i bare selv laver i haven inden dagen - noget med at balancere og en basketbold i en kurv f.eks.), mini-fodboldkamp, krocket, dart (eller noget lignende hvor det gælder om at ramme plet, ringspil f.eks.) og så afslutte med en omgang Trivial indenfor. Det hele selvfølgelig i meget konkurrenceagtig stemning med point og det ene og det andet, samt med øl og chips mellem disciplinerne. Du kan jo evt. være dommer og pointfører.

Det kan også være rebusløb, hvor der er nogle opgaver han skal udføre for at få næste ledetråd, og hvor noget er sportsspørgsmål. Nogen af postene kunne så være en ting fra en af gæsterne, hvor han så skal gætte hvem det er fra (et eller andet internt der er lidt svært at gætte alligevel). Det ville så være de enkelte gæster der skulle selv tænke hvad de ville finde på til den del. Så vil der jo komme nogle sjove historier frem over hvorfor han med det samme vidste at en hvid t-shirt var fra X f.eks.

I kunne også overveje at få en time eller to i et fun-center af en art, hvor man f.eks. kan spille kæmpe-bordfodbold eller sumobrydning i kæmpedragter.

Ellers synes jeg det lyder super med 5 nære hold venner og god mad - sådan ville jeg elske at blive fejret :)

Den med hvordan du holder det hemmelig for ham - har du nogen du kan alliere dig med? F.eks. hans forældre som gerne vil spise med jer den dag, eller evt. at i skal spise sammen med et af de fem hold gode venner, og han så bliver overrasket over at de alle er der? Ellers ville jeg nok bare sige at han skulle holde dagen ledig men at jeg ikke ville fortælle noget om hvad der skulle ske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha - jeg læste din overskrift som surpricefødsel for manden :)

Tænkte WHAT det må jeg lige læse om.

Nå tilbage til emnet.

Hvad har han selv tænkt på? Snakker ham om stor fest eller vil han gerne det? Du skriver, at du har skåret drastisk ned på det grundet økonomi. Men er det stadig hans drøm med en større komsammen?

Hvis ikke så synes jeg idéen om at de nærmeste venner kommer over til en hyggelig aften er god. Mad han kan lide og noget godt rødvin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER