FruK

Æl og tvillinger

15 indlæg i dette emne

Hej allesammen

Pga pco, skal vi nu igang med behandling. Jeg har fået tid, men er et par mdr til, så håber i kan hjælpe. Vi har jo ikke så mange chancer i forhold til at få flere børn, så håber inderligt at vi kan via hjælpen øge chancen for tvillinger. Meningen er jeg skal have puregon tror jeg det hed for at give mens, derefter noget som giver ægløsning. Nogle som har erfaringer med at øge ens chancer mest muligt for graviditet og tvillinger, og hvor villige de er til at hjælpe en. Vi skal selv tage æl-sprøjten hjemme og selv have sex, dvs ikke inseminering.

Håber i har gode nyheder at dele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puregon er ægmodningshormon, som typisk gives efter mens. Tror jeg da i hvert fald, bliver lidt forvirret ;)

Hvis i skal have hormoner der hjælper på ægmodning, så kan i forsøge at vente til der er to æg klar i stedet for et æg - altså selvfølgelig med godkend fra gyn/klinik. Andet end det tror jeg ikke i kan gøre når det er "hjemmerul".

Må jeg spørge hvor gammel du er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 28 og min mand vil gerne se om vi ikke kan klare den på det du kalder hjemmerul, og synes også selv, at det ville være dejligt at kunne klare det delvist selv.

Min cyklus er meget lang og når de fremtvinger mens vil jeg ikke nå min æl, derfor skal den fremprovokeres, hun snakkede om noget med 2-3 æg, men at man ikke ville gennemføre, eller prikke hul, hvis der var 4 eller flere gode æg så lød jo lidt som om de satsede på 2-3 æg pr gang og at jeg skulle være forberedt på chancen var lidt større for tvillinger, så håber de vil hjælpe, når vi ikke skal have flere graviditeter efter denne her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puregon er ægmodningshormon, som typisk gives efter mens. Tror jeg da i hvert fald, bliver lidt forvirret ;)

Hvis i skal have hormoner der hjælper på ægmodning, så kan i forsøge at vente til der er to æg klar i stedet for et æg - altså selvfølgelig med godkend fra gyn/klinik. Andet end det tror jeg ikke i kan gøre når det er "hjemmerul".

Må jeg spørge hvor gammel du er?

Glemte at citere dig, se svar ovenfor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det i ikke skal have flere graviditeter når i så gerne vil have flere børn? 28 er jo ingen alder!

Man må ikke inseminere ved mere end tre æg i DK, så hvis man laver det kan forsøget konverteres til IVF eller afbrydes.

Det er stadig mest normalt kun at få et barn ved insemination, så tror du skal håbe på det, og så blive positivt overrasket hvis der er to.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det i ikke skal have flere graviditeter når i så gerne vil have flere børn? 28 er jo ingen alder!

Man må ikke inseminere ved mere end tre æg i DK, så hvis man laver det kan forsøget konverteres til IVF eller afbrydes.

Det er stadig mest normalt kun at få et barn ved insemination, så tror du skal håbe på det, og så blive positivt overrasket hvis der er to.

Tak for svar, vi inseminerer men skal have sex hjemme, jeg må kun få en graviditet mere pga kejsersnit og svangerskabsforgiftning, og så er min mand ældre end jeg er ;)

Jeg vil selvfølgelig blive lykkelig, bare det vi kan få en mere, men kunne det lykjedes, ville det være dobbelt op på lykke, og er meget facineret af tvillingerne, så ville være ekstra fantastidk at få lov at opleve det, men vil bestemt ikke være utilfreds eller noget, ved en graviditet med et barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, vi inseminerer men skal have sex hjemme, jeg må kun få en graviditet mere pga kejsersnit og svangerskabsforgiftning, og så er min mand ældre end jeg er

Jeg vil selvfølgelig blive lykkelig, bare det vi kan få en mere, men kunne det lykjedes, ville det være dobbelt op på lykke, og er meget facineret af tvillingerne, så ville være ekstra fantastidk at få lov at opleve det, men vil bestemt ikke være utilfreds eller noget, ved en graviditet med et barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skulle stå at vi ikke skal have indimination, ikke i første omgang ihvertfald

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke chancerne for tvillinger vs. et enkelt barn :)

Men jeg vil da skyde på at hvis ikke man har "gener" i familien til tvillinger så vil chancerne da være lidt forøget idet der som regel, men ikke altid, er mere end et æg :)

Men hvor vidt de begge bider på og bliver siddende er jo så spørgsmålet.. det vil kun tiden vise :)

Vi har selt altid ønsket tvillinger, og ser først "muligheden" for det nu hvor vi er i behandling ICSI... sidste gang blev jeg gravid, der var kun et befrugtet æg der kunne bruges... og på den måde kan man jo aldrig vide!?... udviklingen var dog stoppet grundet kromosom fejl hvilket sker af og til...

Derfor har vi valgt denne gang, at hvis der er 2 æg der kan blive sat op så vælger vi begge 2! Til delt fordi vi har et ønske om tvillinger hvis muligheden kommer.. og til dels fordi vi så føler os mere sikre på at i det mindste et af dem udvikler sig hvis de sætter sig fast :)

Men tror bare det er vigtigt at huske på at det er ren lykke hvis bare der kommer en graviditet ud af det :) Så må man vente og se om der er "bonus" hehe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke chancerne for tvillinger vs. et enkelt barn :)

Men jeg vil da skyde på at hvis ikke man har "gener" i familien til tvillinger så vil chancerne da være lidt forøget idet der som regel, men ikke altid, er mere end et æg :)

Men hvor vidt de begge bider på og bliver siddende er jo så spørgsmålet.. det vil kun tiden vise :)

Vi har selt altid ønsket tvillinger, og ser først "muligheden" for det nu hvor vi er i behandling ICSI... sidste gang blev jeg gravid, der var kun et befrugtet æg der kunne bruges... og på den måde kan man jo aldrig vide!?... udviklingen var dog stoppet grundet kromosom fejl hvilket sker af og til...

Derfor har vi valgt denne gang, at hvis der er 2 æg der kan blive sat op så vælger vi begge 2! Til delt fordi vi har et ønske om tvillinger hvis muligheden kommer.. og til dels fordi vi så føler os mere sikre på at i det mindste et af dem udvikler sig hvis de sætter sig fast :)

Men tror bare det er vigtigt at huske på at det er ren lykke hvis bare der kommer en graviditet ud af det :) Så må man vente og se om der er "bonus" hehe..

Helt enig. Vi ønsker i princippet bare at skabe de bedste muligheder for en graviditet, og øgede det chancerne for tvillinger ville det jo blive bonus og dobbelt op på lykke. Er nu også dejligt man ikke står alene med sine ønsker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig. Vi ønsker i princippet bare at skabe de bedste muligheder for en graviditet, og øgede det chancerne for tvillinger ville det jo blive bonus og dobbelt op på lykke. Er nu også dejligt man ikke står alene med sine ønsker ;)

Jeg ved at der er mange både for og imod at ønske tvilinger ... der findes både dårlige historier om graviditeter der er gået dårligt og der findes skønne historier hvor det er gået godt! :)

Det kan jo sådan set ske om man venter 1 2 eller 3.... Det vigtigste er bare at man ved med sig selv at resultatet er ønsket om der så kommer en eller to ;)

Men ja det er da dobbelt lykke at få 2 stk... også dobbelt arbejde i den første tid.. men de vil få uendeligt meget glæde af hinanden i det lange løb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig, jeg vil lige så gerne en som 2, eller 3, jeg vil være glad uanset men ja selvfølgelig kunne man øge chancen ville det være dejligt, også for at undgå en masse forsøg, som er dyre og hårde ved krop og sjæl

Og kæmpe stort tillykke med graviditeten, så din tråd men ville svare dig her så min lykke ønskning ikke forsvandt i mængden, hvor er det fantastisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig, jeg vil lige så gerne en som 2, eller 3, jeg vil være glad uanset men ja selvfølgelig kunne man øge chancen ville det være dejligt, også for at undgå en masse forsøg, som er dyre og hårde ved krop og sjæl

Og kæmpe stort tillykke med graviditeten, så din tråd men ville svare dig her så min lykke ønskning ikke forsvandt i mængden, hvor er det fantastisk

Hehe... det er desværre en "gammel" nyhed! ;) Det var fantastisk at det lykkedes i første forsøg.. men ved scanning i uge 8 viste det sig desværre at der ikke var liv og udviklingen var stoppet omkring uge 6+5... men altså.. det sker jo relativt ofte... også hos par der ikke får behandling! Det var højest sandsynligt en kromosom fejl.. så uanset hvad så var barnet gået til på et tidspunkt...

Så nu er vi igang igen og skal starte på hormoner imorgen! :)

Men ja det er dyrt og hårdt... Håber at det bliver til en positiv test når i når dertil :) Og så må tiden jo vise hvor mange balladamagere der gemmer sig hvis det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået lavet 5 IVF behandlinger af 2 omgange.

I første omgangs forsøg lykkedes det os at få Luca i 3. forsøg, hvor der blev sat 2 æg op.

I anden omgangs forsøg lykkedes det at at blive gravide med tvillinger, hvor der også blev sat 2 æg op.

Jeg har fra starten fået af vide at der er ca. 20% chance for tvillinger med 2 æg - De snakkede også meget om ens krop kunne klare det, og at det ikke var noget de anbefalede, men at de godt ville gøre det da det jo øger chancen for både 1 og 2 børn.

IVF med tvillingerne startede med en god overstimulering, (hvilket jeg ikke kan anbefale :)) Også har jeg ellers været sygemeldt siden start, pga. kvalme og opkast osv.

Jeg er nu 30 uger henne og kan godt mærke på kroppen at den er presset, så jeg syntes bestemt at det er nogle overvejelser der er værd at tage med. De bliver hurtigt tunge, og man bliver selv tvunget til ikke at lave særlig meget.

Håber da at i snart får en lille baby (om det er en eller to) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan kun bekræfte Binser i, at det er hårdt med tvillinger i graviditeten.

Risikoen for svangerskabsforgiftning er også øget, når man er gravid med tvillinger...

Men jeg kan SÅ godt forstå, at du gerne vil have tvillinger :kuller Jeg håbede også rigtig meget på det, da jeg fik sat to æg op... Og havde jeg valget, ville jeg gøre det igen, da det er fantastisk at få lov til at opleve det, selvom det virkelig er hårdt. Jeg er nu 32+6, og håber, at tvillingerne bliver i maven i nogen uger endnu :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER