Kanske

...

11 indlæg i dette emne

Ja overskriften siger vist det hele! Nu er det nemlig min tur til at brokke mig ;)

Først og fremmest er det altså ikke fordi jeg ikke kan unde jer andre at blive skannet, eller at jeg ikke synes det er spændende. Jeg glæder mig faktisk ligeså meget til at høre om jeres skanninger som mine IRL veninder ^_^

Jeg er bare super frustreret over at skulle vente "helt" til på torsdag i næste uge til min egen skanning.. Jeg har jo fået at vide at der er risiko for hjertefejl fordi mini-banditten havde tyk nakkefold. Så kun 2 hjertekamre sidste gang. Og jeg fik forresten heller ikke et tal for risikoen for downs sidste gang. Jeg fik kun at vide at risikoen var lav...

På Horsens sygehus hjemmeside står der at skanningen bedst foretages mellem 18. og 20. uge. Men når jeg kommer i næste uge er jeg i slutningen af 21. uge. Jeg er ikke i tvivl om at de kan se hvad de skal, men jeg synes ikke det er fair at en kvinde, som står i den situation, at der faktisk er begrundet mistanke for en fejl/misdannelse, skal vente til det yderste af grænsen!

Jeg synes bare at min tillid til Horsens sygehus falder hele tiden og selvom jeg har to fødsler bag mig frygter jeg virkelig denne. Jordmorderen ville ikke lytte til mine bekymringer, jeg føler at de smider mig bagerst i køen fordi jeg ikke er førstegangs gravid og jeg er ikke blevet kontaktet af den sundhedsplejerske som skulle komme og hjælpe os omkring at gøre vores store dreng klar til de omvæltninger der snart kommer. Overvejer SÅ meget at prøve at ringe direkte til Skejby og høre om ikke jeg kan plage mig til at komme derind og føde..

Men nu vil jeg slutte min klage, lade Christina og Josefine nyde deres kommende skanninger i dag og så bide tænderne sammen og gøre hvad jeg kan for at tiden frem til den 21. går bare lidt hurtigere.

Du skal overhovedet ikke bide tænderne sammen.. Hallo vi har frit sygehus valg i Danmark. - Jeg burde føde i Odense, men har valgt at føde i Kolding..

Du skal enten finde dig en Jordmoder som kan lytte til dig, du har al mulig grund til at være bekymret og nervøs...

- Ellers skal du ringe til Skejby og sige, du gerne vil overflyttes, og høre hvordan det fungere. Fortælle dem om din situation og hvor langt du er.. Så må du høre om de kan tilbyde noget bedre..

Stine du skal ikke nøjes med en skid.. Bare fordi det er 3. gang er det jo ikke li med at man har helt styr på det, og er helt tryg. Og når man får afvide at ens barn måske kan fejle noget, så må man finde nogle der kan hjælpe en..

Så blev jeg helt homon vred på det dumme sygehus.. :shooter

- Sender kæmper :kram Du tager intet af min glæde i dag over at brokke sig.. Vi hjælper hinanden her inde, uanset hvilken dag det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan da godt forstå du er bekymret!! Håber de vil lytte til dig på Skejby.

Jeg skal først scannes når jeg er i 20+1 d. 4/3, kan næsten ikke vente. Når nu du siger det, så synes jeg også det er sent, men det kunne desværre ikke rigtig passe ind i mit arbejdsprogram før. Håber da de kan se det der skal ses alligevel ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan se, at de på Riget skriver, at MD-scanningen hos dem ligger i graviditetsuge 19 og 20. Jeg er 19+5 på mandag, hvor jeg har tid, hvilket jo så egentlig må være OK i forhold til hospitalets procedure.

Når det så er sagt, synes jeg SLET ikke, at min fødebys hospital kan være bekendt at negligere dig på denne måde Stine!! Specielt ikke når du render rundt og er mere end almindeligt nervøs for, om baby er OK - hvilket enhver anden gravid i din situation helt sikkert også ville være. Begrundet mistanke eller ej! Tror måske, jeg ikke havde kunnet lade være med at ringe og forsøge at rykke min tid frem, hvis jeg var dig.. :unsure

Og som du ved, så skriver du bare aaaaaaalt det, du overhovedet orker herinde (eller på FB) om din frygt og dine tanker - vi vil hellere end gerne lytte! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes virkelig du skal ringe.. Og evt få fat i ambulatoriet på Horsens og sige du er ked af at skulle vente så længe, fordi din situation er som den er..

Du skal ikke finde dig i noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ring og hør om der evt er et afbud inden din egen tid??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På besøg - jeg fødte på horsens for et halvt år siden, så har erfaring med dem. Hvis du ikke er tilfreds med din jordemoder, så må du jo gene bed om en ny. Hvem er din jm om jeg må spørge?

Ang scanningen, så var jeg 20+3 da jeg var inde og blive scannet - det synes jeg jo ikke er sent. Men mig bekendt er det jo ikke dem på fødegangen og jordmødrene der scanner, men dem der er ansat på svangreamb.

Du har lov til at ringe og spørge ind til om du ikke kan komme ind noget før eller få afbudstid.

Jeg tror ikke at du kommer langt med at forsøge at plage Skejby, da de er strikse med hvem der må føde der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎13‎-‎02‎-‎2013 at 5:25 PM, Ria said:

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke nogen fast jordmoder da jeg er tilmeldt den der "kendt jordmoder" ordning hvor man møder dem alle så man har set dem inden fødslen. Med hensyn til at jordmoderen ikke lytter til mig, handler ikke om skanningen men selve fødslen hvor lægen sagde at jeg skulle med ambulance og jordmoder synes at det var noget pjat.

Jeg har heller ikke tænkt så meget over det med at jeg vil være 20+5 til skanningen før jeg så på deres egen side at de fortager skanningen i 18.-20. uge. Synes bare at det er ringe at give en tid efter den tidsramme de selv sætter op, når de selv har sagt at der er risiko for hjertefejl. Det er ikke den fedeste frygt at gå med. Og slet ikke når den er begrundet.

Det er helhedsindtrykket af at blive overhørt og ignoreret i min frygt og bekymringer, der gør at jeg mister modet på Horsens. Desuden fødte jeg sidste gang på Skejby, har 2 hurtige fødsler bag mig, oplevet fuld sphincter ruptur og må derfor ikke føde for stort et barn, er bipolar (og må ikke være på medicin grundet graviditet) og har asperger syndrom. Tænker at jeg har rimeligt mange grunde til at kunne komme i betragtning til at komme til Skejby igen. Kan dog selvfølgelig ikke vide det, før jeg spørger..

Så synes jeg bestemt at du ska prøve at spørge Skejby. Det er jo ærgeligt at du er ved at miste modet omkring horsens og at de ikk holder hvad de lover.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER