Lisebuur

Baby nr. 2 har netop meldt sig......

5 indlæg i dette emne

Jeg er ved at gå i panik. Jeg er gift med en skøn mand og vi har juni sidste år fået en skøn dreng. Han er nu ca. 7,5 måned. Vi har hele tiden snakket om at han ikke skal være enebarn, vi har nemlig begge søskende og haftv stor glæde af vores søskende. Vi har dog aldrig snakket om hvor lang tid der skulle være imellem dem, og nu er situationen så den, at jeg netop har testet positiv. Jeg har ikke fået det bekræftet ved lægen, det skal jeg i morgen, men indtil videre er der taget 2 tests, som er bragende positive og morgenkvalmen har dælme også meldt sig, så jeg er ret sikker på at den er der.

Og hvad panikker jeg så over..... Jeg panikker over at der er ikke kommer til at være stor aldersforskel på vores børn. Jeg panikker over at skulle have 2 "små" børn på samme tid. Jeg panikker over at min mand sejler, så jeg kommer til at skulle stå for alt hvad der hedder børn, bringe til dagpleje, hente igen, handle ind, vasketøj etc. og selvfølgelig passe mit job som jeg skalt starte på igen her slut februar.

Jeg vidste selvfølgelig dette fra da vi fik den første, og jeg ved heller ikke rigtig hvorfor jeg panikker sådan nu. Jeg tager mig selv i at tænke, hold nu op, jeg er så smadret idag, og tænk nu hvis vi havde 2 børn.

Jeg har også mega dårlig samvittighed over at skulle fortælle min arbejdsplads at jeg er gravid - igen. Jeg er netop på vej tilbage på job, og tadahhh, ja så skrider jeg igen. :-(

Jeg burde jo være ellevild og jeg er da også glad for at være gravid, men inderst inde ¨håbede jeg nok at det ikke var endnu. Det er jo temmelig tidligt og tæt på vores dreng.

Er jeg totalt fjollet at sidde med disse tanker ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg er en af dem der ønsker mig psudo-tvillinger, så jeg ville være glad for at stå i din situation (men det ønske kan naturligvis ændre sig når først den første er kommet)

Men forstår godt din "panik" over at det er gået så hurtigt når nu i ikke havde snakket om det. Jeg tror på alt sker af en årsag, og at vi ikke bliver testet i noget vi ikke kan klar (skæbne)

Jeg er sikker på at du kan klare det! Og at du bliver en rigtig bad-ass mor, med styr på livet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg er en af dem der ønsker mig psudo-tvillinger, så jeg ville være glad for at stå i din situation (men det ønske kan naturligvis ændre sig når først den første er kommet)

Men forstår godt din "panik" over at det er gået så hurtigt når nu i ikke havde snakket om det. Jeg tror på alt sker af en årsag, og at vi ikke bliver testet i noget vi ikke kan klar (skæbne)

Jeg er sikker på at du kan klare det! Og at du bliver en rigtig bad-ass mor, med styr på livet!

Hej Mannie,

Tak for dit svar - det var lige det skulderklap jeg behøvede. Jeg ved jo også godt at jeg skal se positivt på situationen, og tænke på at mine 2 børn forhåbentlig for meget glæde af hinanden, når nu de bliver så aldersmæssigt tæt på hinanden.

Jeg kan jo håbe at jeg bliver en bad-ass mor med styr på tropperne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe vores søn er 6½ måned, og vi gør ikke noget for at forhindre en 2er. Trods dette tror faktisk også, jeg ville panikke en del, hvis den lige pludselig var der så hurtigt :o - selvom vi ønsker os vores forhåbentlig to børn så tæt på hinanden om muligt. Men nu er det jo ikke lige i morgen, 2eren ankommer. Den første når jo alt andet lige at blive mindst dobbelt så gammel som nu og det mere selvkørende

Jeg er sikker på, det bliver hårdt. Men også ubeskriveligt vidunderligt :yay Så du får i hvert fald et stort TILLYKKE med på vejen herfra!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe vores søn er 6½ måned, og vi gør ikke noget for at forhindre en 2er. Trods dette tror faktisk også, jeg ville panikke en del, hvis den lige pludselig var der så hurtigt :o - selvom vi ønsker os vores forhåbentlig to børn så tæt på hinanden om muligt. Men nu er det jo ikke lige i morgen, 2eren ankommer. Den første når jo alt andet lige at blive mindst dobbelt så gammel som nu og det mere selvkørende

Jeg er sikker på, det bliver hårdt. Men også ubeskriveligt vidunderligt :yay Så du får i hvert fald et stort TILLYKKE med på vejen herfra!

Kære Mrs. M, tak for dit svar. Det var dejligt at læse, or selvfølgelig bliver vores søn jo større inden den lille ny kommer til. det ved jeg jo egentlig godt, men en del af det med at panikke, er jo også at kamme helt over, ik ;) der er jo lige det med 9 mdrs. leveringstid....

det er så dejligt at kunne få luft herinde, og så får man bare se sødeste kommentarer retur. Så bliver dagen altså meget lysere :)

Og held og lykke med den kommende 2'er :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER