Anna1980

Nyt putteritual...

5 indlæg i dette emne

vi skal til at lave et nyt putteritual, fordi nu synes jeg altså det er på tide at slippe den godnatflaske med 200 ml mme...

Den burde ikke være nødvendig mere..

Men jeg aner bare ikke hvordan jeg skal bærer mig ad...

Min sp sagde at jeg skulle indføre et nyt ritual og fjerne flasken helt.. virker lidt voldsomt for mig at gøre, da han er meget glad for den flaske.. Han gider ikke bamser.. Hvis jeg sidder med en bog kan jeg slet ikek få ham til at slappe af, da han bliver helt vild når han ser en bog.. Synge gør vi i forvejen, så der kan jeg ikke ændre noget..

lige nu er vores ritual sådan her:

farmand går ned i seng med tobias, de sidder og hygger 2 min indtil jeg kommer ned med flasken. Så kommer tobias over til mig og spiser det. han bliver puttet i sin sovepose (dynen har han aldrig været vildt glad for). Så kommer han op og ligge hos mig og slappe af indtil han er lige ved at falde i søvn, så kommer han ned i sin seng og falder så selv i søvn. Jeg er nødt til at sidde derinde indtil han er faldet i dyb søvn, ellers vågner han med det samme..

der er nogle dumme vaner vi har fået, men jeg kan ikke overskue at slippe mere end en ting af gangen, det med at falde til ro i mine arme, arbejder vi på og det bliver mindre og mindre... Fordi jeg ved at nogle af jer sikkert vil tænke, at det var da en rigtig dum ide og kan du så lade være.. Men sådan er det jo med dumme vaner ;-)

Men jeg vil så høre hvordan I har fjernet flasken.. Eller bare nogel gode råd til hvordan jeg skal gøre det....

Plus jeg har en drøm om at farmand også vil kunne putte, men tvivler på det nogensinde vil ske, da Tobias ikke kan slappe af hos sin far, han liver totalt op og vil bare lege, lige meget hvor syg han end er.. Selv da han habde 39,7, ville han lege da han skulle forsøge at slappe af hos sin far. Ufattelig dreng synes jeg.. plus farmand er vist ikke så glad ved tanken om at skulle putte, fordi så kan han jo ikke gøre det som han plejer.. Nogle gange virker det sgu som om han ikke fatter at Tobias kommer først, og hans eget behov kommer bagefter!!! Nå det var bare lige et surt opstød, hører ikke til herinde...

Men håber I har nogle gode råd..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har vi ikke fjernet putteflasken endnu, men jeg har læst mig frem til at den skal trappes ud - så man putter mindre og mindre i flasken og til sidst ender med at han bare får en tår mælk af kop :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en overgang almindelig mælk i flasken inden han slap den helt. Men helt rigtig så behøver han den ikke. Det er hyggen de forbinder den med og du kan bytte det ud med noget nyt. Måske du kan synge for ham nå han ikke vil læses for.

Tror du er nød til at tage kampen med at gå ud nårhan skal sove. Når han begynder at græde trøste og sige godnat igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det lidt anderledes da Zoey kun er 10 mdr. Men hun får morgen og aften flaske, morgenflasken er efter morgenmad før lur. Denne skal jeg trappe ud. Og det gør jeg med at trappe 30 ml ned. Vi er nu på 150ml. Bliver hun sur når den er tom, har jeg vand klar og så er der faktisk ingen problemer, håber det hjælper lidt :)

Mht falde i søvn selv. Så følger jeg med her. Vi kæmper også lidt med det.

Som det ser ud nu kommer hun ned i sengen efter flasken ( stadigvæk helt vågen ) så får hun først sin sut og putteklud nede i sengen og jeg sidder ved siden af med hånden på hendes mave.

Hun bliver ved at rejse sig i sengen, så må ligge hende ned en million gange. Når hun så sover kan jeg gå ud.

Har samme problem som dig, med hun vågner hvis jeg går inden hun sover helt :) - der er jeg dog ved at prøve at få væk fra hendes synsfelt, så snart hun begynder at rejse sig træder jeg frem, shh, og ligger hende. Går så væk igen. For at lære hende jeg er der selvom hun ikke kan se mig, synes det virker til at have ok effekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog aftenflasken fra Caroline i juleferien, hun var vant til at få 200 ml nan inden sengetid.

Vi tog en uge hvor hun kun blev tilbudt 150 ml, derefter en uge med kun 100 ml, og derefter fjernede vi flasken helt, så hun fik sidste flaske den 26 december.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER