Guest

Hvilket legetøj var/er uundværligt fra barnet er 6 mdr?

21 indlæg i dette emne

Jeg vil jo gerne at Mie får det bedste af det bedste - man er vel en mor ;) men jeg har jo ikke råd til alt. Så jeg tænkte om i der har oplevet jeres barn i alderen 6 mdr. til et år kan fortælle hvad der var den BEDSTE investring for jer - altså hvad jeres barn har fået mest ud af.

Jeg vil købe en lille bold for det har hun allerede vist stor interesse for, og så har jeg købt en aktivitets terning med en masse ting der kan drejes på, skubbes til, trykkes på m.m. som hun også har vist interesse for. Jeg VED hun får en dukkevogn fra Brio når hun bliver et år, men skal hun have en gå vogn lidt før?

Hun har en slags putkasse og stabbeltårne - for det er det jeg selv har set de små få noget ud af. Hvad er ellers efter jeres mening værd at kaste penge efter? (kan forresten lige tilføje at hun har et lille bord med runde hjørner som kan blive rigtig spændende at rejse sig op af med noget spændende legetøj på :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik i hvert fald købt vores gåvogn for sent, for Anna nåede at bruge sin Trip Trap-stol som gåvogn rundt i stuen inden vi fattede, at vi skulle købe en rigtig :D Hvornår Mie har brug for gåvognen afhænger jo af hvor hurtigt hun begynder at være klar til at rejse sig op og gå langs ting. Det kan jo godt være hun kan vente til hun er 1 år, men det ved du sikkert mere om når hun er 9-10 mdr. :)

Anna har elsket bøger siden hun var ca. 6-7 mdr. Man kan få nogen kraftige pap-bøger der hedder "min rør og føl bog om..." og så findes der f.eks. med dyreunger (LINK) og gården. Det er tykke sider der er nemme at bladre i, store enkle farvestrålende billeder med rør og føl effekter og Anna har været vild med dem. Hun sled sin første op (hun spiste/suttede den i stykker :D) og nu har hun 2 nye som hun flittigt leger med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har faktisk lige fået en af sine bøger frem:

xsgoZKj.jpeg

den er et hit - hun har en del flere master jeg skulle ligge en mere "handy" bog frem, så kan jeg skifte ud når de trænger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig i en gåvogn. Vi har både en brio i træ og en i plast med tigerdyrer og den i plast har helt sikkert være den største hit og bliver stadig godt brugt :)

Jeg har tidligere i en anden tråd lagt et billede af en fp giraf der skulle have bolde i munden. Skide god motorisk og han elskede den. Vil gerne ligge et billede ind igen når jeg kommer til en pc :)

Når hun bliver lidt større er de her træpuslespil med dutter på skude god til at øve pincet grebet men det er vist først fea 9-10 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har faktisk lige fået en af sine bøger frem:

xsgoZKj.jpeg

den er et hit - hun har en del flere master jeg skulle ligge en mere "handy" bog frem, så kan jeg skifte ud når de trænger :)

Jeg tror også en mindre bog hun selv kan holde vil være et hit - om ikke nu, så i hvert fald snart. Og husk ikke at give hende nogen du gerne vil beholde, for de kommer i munden og det bliver de mere eller mindre ødelagte af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja og de stabel klodser jeg har lagt i din ikea tråd også vildt fantastiske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nå ja og de stabel klodser jeg har lagt i din ikea tråd også vildt fantastiske :)

Jeg fandt faktisk de selv samme i skabet lige efter du havde skrevet :lol hun fik dem i barselsgave af nogle bekendte og har bare lagt i skabet, men eftersom vi er ved at flytte hendes værelse skulle skabet tømmes og sørme om ikke de bare lå dér og gloede!!! Då de er nu lagt i legetøjskassen i stuen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget af det allerbedste legetøj vi har haft til Marlon, og nu Charlie, som allerede er VILD med den! Er denne: http://www.br.dk/brands/v-tech/play2learn%20talende%20gåvogn.aspx?id=611905

Den er så smart, fordi først kan de bruge den uden stativ nede på gulvet, senere sat på højkant i stativet så de kan sidde foran den, og sidst vandret i stativet som stå/gåvogn......

Derudover, har denne lille bog også været uundværlig! http://www.br.dk/Brands/BELLINO/BELLINO%20pegebog%20i%20træ.aspx?id=608114&vid=411068B

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har den store bog på billedet, og den er et kæmpe hit :) især at sidde på den og kigge billeder ;)

En Brio gåvogn, puttekasse, stableklodser, små puslespil og pege/føle bøger er et hit. Legetøj med lys og knapper, som 'kan noget'. Vi har også stolen fra Fischer Price og den er ubetinget nr 1, hun elsker den bare!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt faktisk de selv samme i skabet lige efter du havde skrevet :lol hun fik dem i barselsgave af nogle bekendte og har bare lagt i skabet, men eftersom vi er ved at flytte hendes værelse skulle skabet tømmes og sørme om ikke de bare lå dér og gloede!!! Då de er nu lagt i legetøjskassen i stuen!

Håber hun bliver lige så glad for dem som Felix. Super legetøj selv om det intet koster. Først væltede han dem og grinede så begyndt han at løfte de øverste af og sætte på igen og til sidst skulle de samlesmog stables. Uh det er der gået MANGE timer med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke, hvor et stort hit den bliver, men umiddelbart tror jeg, det bliver SUPER.! Til barnedåben fik A denne bold/kugle:

post-4431-0-81835900-1360317486_thumb.jp

Den kan rulle rundt på gulvet, siger lyd og blinker. Så ligger den stille, men ruller videre efter lidt tid, enten af sig selv eller hvis man trykker på dyrene. Det er meningen den skal motivere barnet til at møve og kravle efter den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber hun bliver lige så glad for dem som Felix. Super legetøj selv om det intet koster. Først væltede han dem og grinede så begyndt han at løfte de øverste af og sætte på igen og til sidst skulle de samlesmog stables. Uh det er der gået MANGE timer med :)

Jeg tror hun bliver glad for dem, hun har vist en smule interesse for dem i dag - men var lidt træt da jeg introducerede dem, så hun blev hurtigt pylret.

Jeg fandt lige den her da jeg ryddede op: http://www.toysrus.dk/Brands/Bellino/BELLINO%20aktivitetstr%C3%A6.aspx?id=614526&vid=411202 jeg har lånt af en veninde og den er allerede et hit. Nu kan hun jo ikke stå op endnu men på selve træet er der en masse sjove ting hun kan pille ved - og sidder hun på mit knæ kan hun trykke på lyd knapperne ovenpå. Der er hjul under den gule del så den kan dreje og det sætter også en melodi igang. Jeg har så hængt en lamaze terning på det lyserøde så hun kan sidde og lege med den, ligge på maven og strække armene efter den eller trille om på ryggen og lege med den (lidt som sådan et aktivitets stativ). Så den er da et hit allerede :) Tror jeg vil spørge min veninde om hun vil sælge den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den træ fin Maja. Tror også den er god når hun begynder at rejse sig. Der er mange muligheder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En meget simpel og billig ting, som Leo var mega glad for, var sådan en tingest, som man kunne sætte fast med sugekop på hans ikea højstol (på det bakkebord foran).

Den var simpelthen et hit, den koster kun 100 kr og du kan få den i Toys R Us og BR den er fra Bellino.

post-2-0-25601600-1360657794_thumb.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En meget simpel og billig ting, som Leo var mega glad for, var sådan en tingest, som man kunne sætte fast med sugekop på hans ikea højstol (på det bakkebord foran).

Den var simpelthen et hit, den koster kun 100 kr og du kan få den i Toys R Us og BR den er fra Bellino.

post-2-0-25601600-1360657794_thumb.png

Uh jeg skal i BR i dag :shop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den træ fin Maja. Tror også den er god når hun begynder at rejse sig. Der er mange muligheder.

Ja den er rigtig fin! Og jeg tror nemlig også den er god i LANG tid netop fordi der er så mange muligheder i den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gåstolen er uundværlig her. Hun elsker at ræse rundt i den.

Uh, Caroline elsker alt sit legetøj. Gemmer som regel noget af det væk en periode, og tager det frem igen - Så er det nærmest som nyt for hende :-D Hæhæ.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske ikke lige fra 6 mdr men når hun selv kan stå er musik stolen med bord fra fisher price et mega hit herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En meget simpel og billig ting, som Leo var mega glad for, var sådan en tingest, som man kunne sætte fast med sugekop på hans ikea højstol (på det bakkebord foran).

Den var simpelthen et hit, den koster kun 100 kr og du kan få den i Toys R Us og BR den er fra Bellino.

post-2-0-25601600-1360657794_thumb.png

Den har jeg også til Lise og hun elsker den også.

Derudover er hendes favoritting gåvogn (som hun begyndte at bruge ved 9 mdr.) og så hendes learning puppy fra fisher price http://www.bilka.dk/boern/leg/fisher-price-laugh-learn-learning-puppy--61111802080(purchase_other_ds) den ELSKER hun bare. Slæber den rundt alle vegne, krammer den og rokker til musikken. Hvis du køber den skal du bare lige huske at fjerne den plastikstrimmel der sidder omme ved batteriet, for ellers er den i demo-mode fra butikken og spiller ikke sangene fuldt ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den har jeg også til Lise og hun elsker den også.

Derudover er hendes favoritting gåvogn (som hun begyndte at bruge ved 9 mdr.) og så hendes learning puppy fra fisher price http://www.bilka.dk/...rchase_other_ds) den ELSKER hun bare. Slæber den rundt alle vegne, krammer den og rokker til musikken. Hvis du køber den skal du bare lige huske at fjerne den plastikstrimmel der sidder omme ved batteriet, for ellers er den i demo-mode fra butikken og spiller ikke sangene fuldt ud.

Jeg har tænkt på den mange gange! Og ender nok med at købe den. Men lige nu er jeg vist forment at købe mere :shop Anders mener hun har NOK!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER