Tina80

Hjælp med at redde disse 4 boxer hvalpe

57 indlæg i dette emne

Nej, men lige meget hvad får hun jo ikke dækkes udgifterne til graviditeten ind hos de 4 hvalpe... Hvis hun afliver dem får hu INTET ind, kun noget ud, så at gøre det på min måde har hun i det mindste ikke det store underskud... Det er jo ikke fordi jeg siger der ikke er udgifter, men lidt ind er vel bedre end alt ud...

Jo, måske.

Men sådan ville jeg ikke tænke..

Jeg ville tænke: Jeg vil hellere miste mine 10000kr(plus mere måske), fremfor at risikere mine hunde kom til dårlige hjem, ikke fik lægehjælp når de behøvede det. Samtidig med at man risikere at man får solgt til et fjols som avler på hunde - så er ens navn i opdrætterverden på vej mod enden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Med stamtavle? Hvad hedder opdrætteren?

Der er meget meget meget få - på grænsen til ingen seriøse opdrættere indenfor katteverden der ikke neutralicere deres racekatte med stamtavler, inden de sender dem videre.

Kan da fortælle at det koster omkring 1300kr bare at neutralisere+øretatovere en hunkat. En hankat er lidt billigere.

Hvis opdrætteren selv har haft hankatten, har det også været billigere - da hun ikke har skullet ud og betale for en parring.

Det er da fuldstændig pip som pap hvem det er...

Vi har ikke stamtavle på ham, hvad skal vi bruge den til når han er kæle og hyggekat herhjemme.. Jeg har ingen intentioner om at han skal udstilles eller noget andet.. Min personlige mening er at det grænser til mishandling, men fint hvis andre gider og kattene også gider, men vores gad nok ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da fuldstændig pip som pap hvem det er...

Vi har ikke stamtavle på ham, hvad skal vi bruge den til når han er kæle og hyggekat herhjemme.. Jeg har ingen intentioner om at han skal udstilles eller noget andet.. Min personlige mening er at det grænser til mishandling, men fint hvis andre gider og kattene også gider, men vores gad nok ikke.

Det er ulovligt at sælge racerene katte, uden deres stamtavle. Din "opdrætter", ville derfor blive smidt ud af forbundet.

Desuden har du ingen sikkerhed for hvad din kat er - derfor ville du aldrig kunne udstille den som andet en huskat hvis du ville. Indenfor katte verden, ville din kat ikke være en aby - men en huskat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ulovligt at sælge racerene katte, uden deres stamtavle. Din "opdrætter", ville derfor blive smidt ud af forbundet.

Desuden har du ingen sikkerhed for hvad din kat er - derfor ville du aldrig kunne udstille den som andet en huskat hvis du ville. Indenfor katte verden, ville din kat ikke være en aby - men en huskat.

Nu skal han jo heller ikke udstilles

Han skal bare hygge sig herhjemme med vores anden kat og lave massere af ulykker på bedste aby manere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er utroligt at en tråd om boxer-hvalpe kan drejes til at handle om katte (ryster-forvirret-på-hovedet)

Jeg har selv tidligere været ejer af en dalmatiner, som viste sig at være døv. Sælger vidste det ikke, men var så venlig at refundere salgsprisen samt hundens vaccination og chip.

Vi fandt ud, af hundens døvhed ved at den ikke reagerede på tale eller andre høje lyde.

Den havde en deffekt med to farvede øjne, et brunt og et blåt.

Håber dog at de fire små hvalpe undgår en aflivning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes godt nok også den her tråd har tage en drejning der intet har med emne, at gøre :)

Jeg har svaret Stinna på facebook og jeg vil gerne igen gentage at jeg INTET kender til det at avle dyr og slet ikke hunde..

Men jeg tænker også, at hvis hun afliver dem har hun kun udgifter med det, altså penge til aflivningen, men hvis hun derimod forærer dem væk, må hun da vide de er i live og har det godt.. Tror det drejer sig lidt om samvittighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror lige at jeg lukker denne.

Denne debat hører vist til på et eller andet dyre forum i stedet ;)

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Guest
This topic is now closed to further replies.