Annaperenna

D-dråber

15 indlæg i dette emne

hej!

Vi er lige begyndt på D-dråber og vores ellers SØDE og nemme baby, som altid sover godt har haft nogle GEVALDIGE skrige-ture.. Kan det have en sammenhæng? Han har stadig fin afføring men jeg mistænker han har lidt ondt i maven?? Han spiser, falder i søvn og giver der slip på brystet - så går der 10 min. og så er han utrøstelig...?

vi har dem fra multi-tabs?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

både og - hvornår får han dråberne???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han får dem om morgenen (idag bliver det noget senere fordi han stadig sover :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nogen der siger, at d-dråber kan have indflydelse på maven. MEN, jeg vil også sige, at der er mange der tager fejl af dét og så at baby omkring de 3 uger begynder at "vågne" rigtigt. De første 3 uger er de fleste babyer meget nemme- som om de stadig ikke helt har fattet de er kommet ud :D Men så skal jeg love for, at der er mange der "vågner op til dåd" :P

Men hvis du er i tvivl om det er dråberne, kan du evt prøve at opdele, så han ikke får dem alle på én gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nogen der siger, at d-dråber kan have indflydelse på maven. MEN, jeg vil også sige, at der er mange der tager fejl af dét og så at baby omkring de 3 uger begynder at "vågne" rigtigt. De første 3 uger er de fleste babyer meget nemme- som om de stadig ikke helt har fattet de er kommet ud :D Men så skal jeg love for, at der er mange der "vågner op til dåd" :P

Men hvis du er i tvivl om det er dråberne, kan du evt prøve at opdele, så han ikke får dem alle på én gang :)

Tak for dit input :) Han gaber og virker træt men kan ikke finde ro? Og så sætter hikken gerne ind også, hurra!!! Jeg må prøve at se hvordan han tager de næste par dage - hvor meget er/var Jeres vågne ved 3 uger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej søde.

Hvis der er kokosolie i kan det sagtens være det der driller.

Både Lili og Naia har reageret voldsomt på opstart af D-dråber.

Ved begge piger gav jeg dem kun hveranden dag, og Naia fik de første par uger kun 3 dråber for derefter at blive øget med en dråbe om ugen.

Nu får hun dem hver dag uden problemer, og har fået det siden hun var ca 1½ mdr.

Men det kan også godt være en kombination af dråberne og modning af mave/tarm systemet.

Send bare en PM hvis du vil vide mere, du kan også sagtens få mit mobilnr hvis du vil have et levende leksikon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er sikkert Kokosolie i, ik ?

Det kan god give mave problemer, har prøvet det med begge mine, og skiftede til ADC dråber i samråd med SP.

ADC dråber er primært til fortidlig fødte, men derfor er der ingen problemer i at give dem til børn født til normal tid.

I dem er der ingen kokosolie, og straks jeg skiftede var der ingen maveproblemer, utilpashed eller skrigeture mere, så dem holdte vi os til i ca. 6 mrd. til maven på de små var mere robust :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilde fik rigtig ondt i maven af D-dråber :( Så vi skiftede også til ADC dråber med succes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit input :) Han gaber og virker træt men kan ikke finde ro? Og så sætter hikken gerne ind også, hurra!!! Jeg må prøve at se hvordan han tager de næste par dage - hvor meget er/var Jeres vågne ved 3 uger?

Isabella sov sort set de første tre uger, på nær når hun spiste og blev badet ;) Men derefter havde hun kolik og så var hun lidt præmatur og havde store følelsesmæssige tilknytningsproblemer til alle undtagen moderen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for Jeres svar! Der står bare 'vegetabilsk olie' - er det altid lig med kokosolie? Er det nemt nok at få SP med på ideen om ADC dråberne og hvor købes de? Jeg har ikke givet ham i går og idag og der er en bedring.. Det er simpelthen SÅ synd for ham... Tilgengæld blev vi så vækket 3 gange i nat fordi han har tisset igennem bleen, oh well :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej søde.

Hvis der er kokosolie i kan det sagtens være det der driller.

Både Lili og Naia har reageret voldsomt på opstart af D-dråber.

Ved begge piger gav jeg dem kun hveranden dag, og Naia fik de første par uger kun 3 dråber for derefter at blive øget med en dråbe om ugen.

Nu får hun dem hver dag uden problemer, og har fået det siden hun var ca 1½ mdr.

Men det kan også godt være en kombination af dråberne og modning af mave/tarm systemet.

Send bare en PM hvis du vil vide mere, du kan også sagtens få mit mobilnr hvis du vil have et levende leksikon

Du er da en skat, det er meget muligt at jeg vil benytte mig af det levende leksikon på et tidpunkt, utrolig så mange spørgsmål, der kan dukke op!!! :)

Hvilket mærke bruger du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er da en skat, det er meget muligt at jeg vil benytte mig af det levende leksikon på et tidpunkt, utrolig så mange spørgsmål, der kan dukke op!!! :)

Hvilket mærke bruger du?

Anytime dear, du siger bare til. Har du ikke tid til at vente på jeg ser din PM kan du få mit nummer i Frederiks

Jeg bruger multi livol, de kan købes i føtex/bilka og rema

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også ACD dråber - det gjorde vi også til Mila. Altså de skal nok vænne sig til alm D dråber, men jeg kan som dig heller ikke holde ud til at se dem have ondt!

Jeg købte mine på apoteket - der koster de en formue!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anytime dear, du siger bare til. Har du ikke tid til at vente på jeg ser din PM kan du få mit nummer i Frederiks

Jeg bruger multi livol, de kan købes i føtex/bilka og rema

Meget gerne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også ACD dråber - det gjorde vi også til Mila. Altså de skal nok vænne sig til alm D dråber, men jeg kan som dig heller ikke holde ud til at se dem have ondt!

Jeg købte mine på apoteket - der koster de en formue!

Ja jeg købte dem idag - 70 kr!!! Hvor mange dråber giver du, de må jo ikke få for meget A?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER