Camillat

Jeg har koebt en pottestol....

17 indlæg i dette emne

Noah laver efterhaanden slet ikke poelle i bleen mere. Siden vi begyndte paa mad, hvor han fik lidt haard mave, har jeg pillet bleen af ham og er gaaet ud paa badevaerelset - over vasken foran spejlet. Der kan han nemt komme af med det og det er nu blevet vanen, naar han skal lave poelle.Siden igaar har jeg sat ham paa toiletkanten, for det med at goere haandvask rent er ekstraarbejde, jeg sagtens kan undvaere :8:

Taenkte saa, at jeg nu ville koebe en potte, men saa aabner der sig en helt ny verden... Han er jo ikke verdens mest stillesiddende baby og har det med at kaste sig bagud for at rejse sig op... Saa forstillede mig, at et ryglaen vil vaere at foretraekke. Bum bum, saa er vi maaske snart igang med pottetraening light og valget faldt paa denne fine sag med ryglaen og indsats :rolleyes

Det er en Babybjoern Pottestol

post-2587-0-22858400-1360005316_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor vildt. Hvordan får du ham til at skide på kommando (so to speak) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor vildt. Hvordan får du ham til at skide på kommando (so to speak) ;)

Jamen, hvis han laegger an til at trykke, saa kommer han ind paa puslebordet og faar alt, undtagen bodyer og bleen, af (gider ikke poelle paa gulvet). Saa gaar vi ud paa badevaerelset, bleen kommer af og jeg holder ham i skidestilling, saa at sige. Nu vasker vi ogsaa numsen med vand fra hanen, naar vi skifter ble, for saadan goer man i Italien. Derfor faar han nu "tilbuddet", om jeg saa maa sige, naar vi alligevel er der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, hvis han laegger an til at trykke, saa kommer han ind paa puslebordet og faar alt, undtagen bodyer og bleen, af (gider ikke poelle paa gulvet). Saa gaar vi ud paa badevaerelset, bleen kommer af og jeg holder ham i skidestilling, saa at sige. Nu vasker vi ogsaa numsen med vand fra hanen, naar vi skifter ble, for saadan goer man i Italien. Derfor faar han nu "tilbuddet", om jeg saa maa sige, naar vi alligevel er der ;)

Vildt. Total besparelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt at I allerede er igang med pottetræning light! :respekt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er simpelthen for sjovt. Det har jeg godt nok ikke hørt om før :D

Hvad så når han skal i pasning. Skal han så have potten med? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt. Total besparelse ;)

Jeg synes ogsaa, det er lidt vildt, men det er i hvert fald praktisk, naar han nu gerne vil :)

Om det er en besparelse - vi bruger jo stofbleer, saa ble skal jo bare vaskes...

Sejt at I allerede er igang med pottetræning light! :respekt :glad

Jaaaa :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er simpelthen for sjovt. Det har jeg godt nok ikke hørt om før :D

Hvad så når han skal i pasning. Skal han så have potten med? ;)

Jamen, jeg havde godt laest om det, da jeg var gravid, men taenkte at det loed lidt for alternativt for mig :lolhit Det har saager en fancy betegnelse: "Elimination Communication", men jeg slog det hen, fordi det da loed omstaendeligt at rende paa toillettet med sin baby i tide og utide :D Nu er vi bare endte med at goere lidt a la det alligevel... Det her er jo ca. en gang om dagen og hvis det kun er saadan, han kommer af med det :P

Men du siger da noget med hensyn til pasning :unsure Om han mon overhovedet maa faa potten med? ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal nok ikke regne med, at det er noget i kan blive ved med, at gøre.. Ikke for, at være moodkiller eller noget..

Men han udvikler jo ikke en egentlig "forbindelse" mellem hoved og hale før han er to-tre år..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal nok ikke regne med, at det er noget i kan blive ved med, at gøre.. Ikke for, at være moodkiller eller noget..

Men han udvikler jo ikke en egentlig "forbindelse" mellem hoved og hale før han er to-tre år..

Well, saa har vi en potte til den tid... Aj, jeg har godt laest mig frem til at nogle af de babyer, der som meget smaa gerne vil sidde paa potten, sidenhen ikke vil og saa genoptager, men jeg ser det ikke som nogen forhindring i at bruge en potte nu, hvis han vil... og hvis han vil, saa slipper jeg for at goere haandvask rent hver gang OG holde efterhaanden tung baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal nok ikke regne med, at det er noget i kan blive ved med, at gøre.. Ikke for, at være moodkiller eller noget..

Men han udvikler jo ikke en egentlig "forbindelse" mellem hoved og hale før han er to-tre år..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var renlig da jeg var ni måneder -så det kan lade sig gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var renlig da jeg var ni måneder -så det kan lade sig gøre :)

Øhhhh... hvordan foregik det? Du kunne da ikke sige, at du ville på potten? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhhhh... hvordan foregik det? Du kunne da ikke sige, at du ville på potten? :unsure

Jeg var også renlig før jeg kunne snakke - min mor har fortalt jeg hev ud i (smæk)bukserne, man kan sagtens gøre sig tydelig uden det talte sprog ;)

(Min mor ponger mig i øvrigt også for at vi skal træne med Erica - men nutidens bleer er bare så nemme, så jeg har ikke travlt med at tømme og vaske potte!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også renlig før jeg kunne snakke - min mor har fortalt jeg hev ud i (smæk)bukserne, man kan sagtens gøre sig tydelig uden det talte sprog ;)

(Min mor ponger mig i øvrigt også for at vi skal træne med Erica - men nutidens bleer er bare så nemme, så jeg har ikke travlt med at tømme og vaske potte!)

Hvor gammel var du da?

Og når I snakker renlig mener I så også ikke at tisse i bukserne?

Synes det lyder helt vildt at en på 9 mdr. skulle kunne give besked om at få lov til at tisse :o

TiaK: Jeg forstår dig godt. Jeg har så bestemt ikke tænkt mig at anskaffe mig en potte på noget tidspunkt. Er klart fan af toiletsæde og træk og slip ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel var du da?

Og når I snakker renlig mener I så også ikke at tisse i bukserne?

Synes det lyder helt vildt at en på 9 mdr. skulle kunne give besked om at få lov til at tisse :o

TiaK: Jeg forstår dig godt. Jeg har så bestemt ikke tænkt mig at anskaffe mig en potte på noget tidspunkt. Er klart fan af toiletsæde og træk og slip ;)

Min mor kan ikke huske hvor gammel jeg var, hun kan bare huske at jeg hev i bukserne, og dermed ikke havde et talt sprog.

Jeg bliver faktisk i tvivl om jeg stadig bar ble, det tror jeg, jeg gjorde - men jeg lavede stort set aldrig stort i den.

"Problemet" er at Ericas oldefar selv har lavet en rigtig fin pottestol (et toiletsæde med ben, armlæn og ryglæn, der passer henover en potte) som så er gået i arv og min mor kan ikke forstå hvorfor vi ikke er begyndt at træne Erica i at bruge den, da hun selv var så glad for den. Men det er bare dejlig nemt at smide en ble ud - numsen skal jo stadig vaskes...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lov til at rende rundt uden ble da det var sommer...:) og der gik ikke lang tid før jeg heller ikke brugte ble om natten... Men jeg ved desværre ikke hvordan jeg gjorde tegn til det. Har nemlig tænkt det samme, efter jeg selv er blevet mor. Men min mor har haft en blodprop i hjernen, så der er nogle ting, som hun ikke længere kan huske :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER