MacMus

Søvn og graviditetsuge?

5 indlæg i dette emne

Man siger jo, at 2. trimester er det lækre trimester, fordi mange føler sig godt tilpas her.

0 - 13 - 1. trimester

14 - 27 - 2. trimester

28 - > - 3. trimester

Jeg har faktisk haft det rigtig godt i hele min graviditet (25 + 2 nu - man kan også se det i tickeren, men den rykker sig jo og så giver tråden her jo ingen mening. :D )

I 1. trimester sov jeg meget tidligt om aftenen og vågnede derfor så også tidligt. Jeg sov ikke flere timer, men jeg blev simpelthen træt og gik i seng ved 21-tiden - mod 22 - 23 og midnat inden gravidteten - og vågnede frisk.

Nu sover jeg stadig kun 6-7 timer om natten. Jeg ligger i min seng fra 22 til 6.30 - 8,5 time, men min søvn er afbrudt og jeg ligger også lidt og kigger gennem natten, :rolleyesser hvad klokken er, nusser katten, nusser manden, retter på mine puder, flytter mig forsigtigt pga. ømhed i lænden. Er måske oppe og tisse én gang, så det er ikke konstant nattetisseri.

Det pudsige er, at jeg faktisk er frisk om morgen. Den afbrudte søvn betyder ikke jeg "sover ad helvedes til om natten". Så alt i alt har jeg det stadig godt. 3. trimester nærmer sig. Jeg er spændt på hvor længe jeg synes jeg har det godt :D

Hvad med jer? Hvordan sover I om natten set i fht hvor langt I er i graviditeten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uge 7-11 husker jeg nærmest ikke, sov konstant! Gik i seng lige når jeg fri fra arbejde hehe.

Uge 12-18 var gode, ikke ret træt og havde normal døgnrytme, 6-7 timers søvn hver dag.

19-21 (nu) er trætheden vendt lidt tilbage, men det er neget normalt bla fordi man har så meget blod i kroppen. Jernpillerne giver lidt ekstra energi og gør at jeg er træt men slet ikke så træt som i starten :)

Jeg er altid oppe at tisse om natten næsten, men det var jeg også før graviditeten. De sidste uger vågner jeg ved plukveer når jeg skal tisse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. trimester - lavede jeg ikke andet end at sove.

2. trimester - var mere normal - sov mindre, men skulle op på toilet 1-2 gange om natten.

3. trimester - hvad er søvn???? Sover MEGET dårligt. Er oppe at tisse 4-5 gange om natten. Kan kun ligge på ve. side, da prinsessen ikke vil gå med til andet. Få så ondt af kun at kunne ligge på ve. side og sammenlagt med alle de MANGE jeg er oppe for at tisse og ikke kan falde i søvn igen - betyder stort set ingen søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuh det lyder sq ikke til jeg skal glæde mig til 3. trimester :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første trimester: en skylle af energi gik i seng ved 22-23 tiden og sov godt havde vågenperiode fra kl ca 02-05/06 hvorefter jeg sov til kl 08 (og priste mig lykkelig for jeg selv kan vælge min arbejdstid) men var faktisk frisk resten af dagen.

Andet trimester:max 3-4 timers sammenhængende søvn, oppe og tisse hele tiden og brændende halsbrand hele tiden til jeg fik medicin for det. Men stadig fuld af energi endda mere end før graviditet totalt i hopla hele tiden.

3 trimester: stadig ingen søvn med lange vågenperioder i løbet af natten men nu træt om dagen. Sker ofte jeg står op ved fem seks tiden for at spise og så gå i seng igen ved otte ti tiden for at sove et par timer mere. Har døjet meget med mine hofter der Gør ondt når jeg ligger og det Gør ondt når jeg vender mig tisser stadig hver ca 3 time når blæren er fuld kan jeg næsten ikke gå. Har mindre lange vågenperioder om natten men kan til gengæld ikke falde i søvn før et sted mellem 01 og 04 tiden. Og sover så til ved 9-10 tiden.

Håber så meget han ikke kommer meget over tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER