Tinakp

Hjælp! Jeg er så frustreret!

12 indlæg i dette emne

Jeg kan godt mærke at jeg efterhånden er begyndt at blive lidt frustreret... jeg har lige modtaget en sms fra en kollega, der spørger til nogle datoer for hvornår vi kan mødes alle sammen til middag (vi har sådan en ordning med at skiftes til at lave middag, så vi kommer rundt til hinanden)

Det er bare altid så mega hyggeligt, vi er 5 der mødes... jeg blev nødt til at melde fra sidste gang pga Elin, men jeg kan godt mærke at jeg bliver frustreret over at jeg måske heller ikke kan komme med næste gang - som er her i februar og der vil Elin være 6 mdr....

Jeg vil bare så gerne med, men lige nu kan jeg ikke se hvordan det skal kunne lade sig gøre - for hun vil kun puttes af mig. Hun er før kunnet blive puttet af Torben, men i lang tid har hun kun kunnet falde i søvn ved mig efter amning...

Hvad pokker skal vi stille op? Skal vi tage en kold tyrker og køre på med at Torben putter, koste hvad det vil? (De sidste par gange har hun bare været ked af det, når han har prøvet - og det er som om at det kun blir værre og værre, selvom han vugger og vugger og vugger og siger shhh....)

Jeg har det bare skidt med at hun skal græde sådan inden hun sover....

Vi er meget sammen om tingene:

Det er Torben der giver mad om aftenen,

Han er med til at bade hende - nogen gange er det kun ham der gør det.

Han leger rigtig meget med hende om eftermiddagen/aftenen

Han sidder med hende efter at jeg har ammet hende om aftenen.

Men efter noget tid, hvor hun har siddet ved ham bliver hun ked af det - og hun kan ikke rigtig finde ro. Og det ender altid med at hun kommer over til mig og ligger ved brystet for at finde ro - og så falder hun i søvn rimelig hurtigt. Jeg prøver altid at ligge hende ind, inden hun falder helt hen - netop for at hun ikke kun skal forbinde brystet med at sove.

Det er heller ikke noget problem om natten - for vågner hun op, falder hun som regel i søvn af sig selv igen. Og ligeledes om dagen, kan hun også sagtens puttes i barnevognen...

Så det er bare når hun skal puttes til nat....

Info: hun tager hverken sut eller flaske.....

Er der nogen der har en go ide til hvad vi kan gøre for at han kan begynde at putte i stedet for mig?

Jeg må indrømme at jeg snart trænger til at kunne tage afsted uden at skulle have Elin med - det er ikke noget problem om dagen, men det bliver noget noget bøvl at skulle putte hende hos andre, hvis ikke at det er fordi vi overnatter der....

Håber på at nogen har de vise sten, for jeg kan godt mærke at det for alvor begynder at gå mig på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har din mand prøvet at putte hende hvor du ikke er hjemme ? Det kan jo være at når du er ude af huset, det går meget nemmere for ham at putte hende :) Synes tit man hører om at barnet kun vil puttes af moren, men er man der ikke så går det som regel meget lettere ;) Men det er bare en tanke, jeg synes da du skal prøve at tage afsted og hvis ikke du skal så langt væk, kan i jo aftale at han ringer efter dig, hvis det bliver nødvendigt ^_^ Man skal jo starte et sted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror desværre du må acceptere at sådan er det indtil hun bliver lidt større :(

vi har haft det samme her, selv om min mand laver rigtig meget med Dicte, så blev hun ked ked ked når han skulle putte. Da hun var 9,5 måned besluttede han at det skulle lykkedes, han blev også selv ked af ikke at kunne putte sin egen datter. Så når jeg havde ammet til aften, overtog han og det gik faktisk ret hurtigt så gik det uden problemer. Det er stadig ham der putter til hverdag.

Igår var første aften hvor han puttede uden jeg var hjemme (hun er 11 måneder) og det gik helt uden problemer :) ellers har jeg før i tiden kommet hjem og ammet hvis jeg hat været ude med veninderne - ikke optimalt, men MEGET bedre end slet ikke at komme ud!

Jeg kan sagtens følge dig, man når bare dertil hvor man vil have et stykke af sit gamle liv tilbage, og ikke altid have en baby på armen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har din mand prøvet at putte hende hvor du ikke er hjemme ? Det kan jo være at når du er ude af huset, det går meget nemmere for ham at putte hende :) Synes tit man hører om at barnet kun vil puttes af moren, men er man der ikke så går det som regel meget lettere ;) Men det er bare en tanke, jeg synes da du skal prøve at tage afsted og hvis ikke du skal så langt væk, kan i jo aftale at han ringer efter dig, hvis det bliver nødvendigt ^_^ Man skal jo starte et sted

Ja det har vi også snakket om at prøve, og en anden herinde har foreslået at jeg gik en tur med hunden, 15 mins tid - som en start. Det er jo et forsøg værd - og hvis hun så græder når jeg kommer hjem, må vi jo bare tage den derfra... Men hold da op, jeg har svært ved at vi går 100 % ind på det, fordi hun bare bliver så ulykkelig. Og så tænker jeg, er det for tidligt? Er det urealistisk og også egoistisk af mig, at ville det her, når hun er 5 mdr...

Men tusind tak for dit råd... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror desværre du må acceptere at sådan er det indtil hun bliver lidt større :(

vi har haft det samme her, selv om min mand laver rigtig meget med Dicte, så blev hun ked ked ked når han skulle putte. Da hun var 9,5 måned besluttede han at det skulle lykkedes, han blev også selv ked af ikke at kunne putte sin egen datter. Så når jeg havde ammet til aften, overtog han og det gik faktisk ret hurtigt så gik det uden problemer. Det er stadig ham der putter til hverdag.

Igår var første aften hvor han puttede uden jeg var hjemme (hun er 11 måneder) og det gik helt uden problemer :) ellers har jeg før i tiden kommet hjem og ammet hvis jeg hat været ude med veninderne - ikke optimalt, men MEGET bedre end slet ikke at komme ud!

Jeg kan sagtens følge dig, man når bare dertil hvor man vil have et stykke af sit gamle liv tilbage, og ikke altid have en baby på armen....

Min mor sagde faktisk det samme i går, da de var på besøg... så jeg er ved egentlig at bakke lidt ud af det, også fordi det bare ikke virker til at min mand har tålmodigheden til det lige nu - og bliver hurtigt frustreret - selvfølgelig fordi han er ked af ikke at kunne putte sin egen datter. Men det du skriver rammer lige præcis sømmet på hovedet. For det er ikke meget jeg ber om - det er bare denne ene aften med kollegaerne. Og man kan virkelig føle at det er pisse urimeligt at så mange andre på nuværende tidspunkt kan tage afsted uden problemer.

Men jeg har heller ikke lyst til at gøre min datter unødigt ked af det af egoistiske årsager...

Tak for svaret :loveshower og forståelsen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har vi også snakket om at prøve, og en anden herinde har foreslået at jeg gik en tur med hunden, 15 mins tid - som en start. Det er jo et forsøg værd - og hvis hun så græder når jeg kommer hjem, må vi jo bare tage den derfra... Men hold da op, jeg har svært ved at vi går 100 % ind på det, fordi hun bare bliver så ulykkelig. Og så tænker jeg, er det for tidligt? Er det urealistisk og også egoistisk af mig, at ville det her, når hun er 5 mdr...

Men tusind tak for dit råd... :loveshower

Nej jeg kan godt forstå det er hårdt når hun bliver så ulykkelig, og hvis din mand ikke har tålmodigheden til det lige nu, skal i måske bare vente til hun bliver lidt ældre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er T kun lige blevet 3 måneder. Men jeg har også i perioder været den eneste der dur til at lulle til ro, putte og give det sidste måltid.

Men vi tog alligevel et sats, og det har så gjort at B nogengange ofte kun skal lulle T til ro i 10-30 minutter så snork sover T og B kan putte ham.

Hvor det så er mig der kan sidde med T på akkurat samme måde, forsøger da og så snart jeg ligger T fra mig i hans seng så er han lys vågen :D .

Så nogengange dur jeg andre gange farmand.

Så tror bare I skal øve,øve,øve så skal det nok komme med det kræver også man har tålmodigheden for ellers lykkes det ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor jeg kan huske det! Vi havde præcist det samme problem med elina, fordi vi havde gjort det til en vane, at det var mig der lagde hende, når jeg havde ammet. Til sidst blev det så stort et problem, at hun nægtede sin far, så snart hun begyndte at blive træt.

I starten var det svært at gøre noget ved det, da hverken hun eller vi var klar til andet, men da hun var 7-8 måneder, tog vi kampen op for at bryde vanen. Det var rigtig hårdt og kostede mange tårer, men det hjalp!

Vi gjorde det, at vi gik over til at give flaske om aftenen (jeg havde alligevel ikke så meget mælk tilbage, og det gik fint, selvom hun aldrig havde villet tage flasken), så hun ikke var afhængig af at jeg var der, og så gik jeg mange laange ture, så hun ikke kunne høre mig. I starten blev elina stikhysterisk og skreg sig i søvn, men efter noget tid begyndte hun at acceptere, at far altså også godt måtte putte.

Samtidig gjorde vi det, at min mand brugte så meget tid med hende om dagen som muligt, så han ikke kun var bussemanden.

Nå, det blev en lang smøre, som egentlig bare skulle fortælle at jeg ved hvordan det er - og det er ikke sjovt! :kram

Jeg tror, det er det helt rigtige i gør- at far er så meget med til putningen som muligt. Måske kan du også tilbyde, at næste hyggeaften foregår hos jer? Så kan far være den der forbereder putningen, så du kun lige skal være væk den tid det tager at lægge jeres barn.

Hvis i ikke er klar til det, synes jeg ikke i skal tage kampen med hende- især ikke, hvis det er fordi hun bliver ulykkelig og ikke bare vred, som min datter gjorde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er T kun lige blevet 3 måneder. Men jeg har også i perioder været den eneste der dur til at lulle til ro, putte og give det sidste måltid.

Men vi tog alligevel et sats, og det har så gjort at B nogengange ofte kun skal lulle T til ro i 10-30 minutter så snork sover T og B kan putte ham.

Hvor det så er mig der kan sidde med T på akkurat samme måde, forsøger da og så snart jeg ligger T fra mig i hans seng så er han lys vågen :D .

Så nogengange dur jeg andre gange farmand.

Så tror bare I skal øve,øve,øve så skal det nok komme med det kræver også man har tålmodigheden for ellers lykkes det ikke.

Tak for dit svar! Du er så go til at komme med forslag, hvad end det ku dreje sig om - så tak for det... :loveshower

Jeg tror at du har ret i det med at hvis ikke tålmodigheden er der, så duer det ikke.

Jeg tror at vi sætter det på standby lige nu - også fordi det virker til at hun er rimelig påvirket af 26 ugers tigeren lige nu, i hvert fald om aftenen. Hun har ufattelig svært ved at give slip på dagen - så jeg tænker også at det har været et uheldigt tidspunkt at starte op på. Men vi vil helt sikkert tage kampen op, når overskuddet er der og tigeren er væk....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor jeg kan huske det! Vi havde præcist det samme problem med elina, fordi vi havde gjort det til en vane, at det var mig der lagde hende, når jeg havde ammet. Til sidst blev det så stort et problem, at hun nægtede sin far, så snart hun begyndte at blive træt.

I starten var det svært at gøre noget ved det, da hverken hun eller vi var klar til andet, men da hun var 7-8 måneder, tog vi kampen op for at bryde vanen. Det var rigtig hårdt og kostede mange tårer, men det hjalp!

Vi gjorde det, at vi gik over til at give flaske om aftenen (jeg havde alligevel ikke så meget mælk tilbage, og det gik fint, selvom hun aldrig havde villet tage flasken), så hun ikke var afhængig af at jeg var der, og så gik jeg mange laange ture, så hun ikke kunne høre mig. I starten blev elina stikhysterisk og skreg sig i søvn, men efter noget tid begyndte hun at acceptere, at far altså også godt måtte putte.

Samtidig gjorde vi det, at min mand brugte så meget tid med hende om dagen som muligt, så han ikke kun var bussemanden.

Nå, det blev en lang smøre, som egentlig bare skulle fortælle at jeg ved hvordan det er - og det er ikke sjovt! :kram

Jeg tror, det er det helt rigtige i gør- at far er så meget med til putningen som muligt. Måske kan du også tilbyde, at næste hyggeaften foregår hos jer? Så kan far være den der forbereder putningen, så du kun lige skal være væk den tid det tager at lægge jeres barn.

Hvis i ikke er klar til det, synes jeg ikke i skal tage kampen med hende- især ikke, hvis det er fordi hun bliver ulykkelig og ikke bare vred, som min datter gjorde.

Mange tak fordi du også har taget dig tid til at skrive! :loveshower

Det er så dejligt at læse at man ikke står alene i den kamp. For ofte så fokuserer jeg nok meget på, hvad andre kan, i den alder vores børn har. Og på det punkt er det nok bare nemmere at have flaskebørn, fordi der har faderen måske lige så tit været inde over som moderen. Ikke nødvendigvis, men med garanti mere end ved amning.. :P

Så sammen med råd er det bare rart at læse om andre der har været i samme situation - og hvor det siden hen er lykkedes.

Jeg er klar over at det bliver en kamp, men jeg håber at vi får mod på at tage kampen op lige som jer.

Og jeg vil nok også gøre det, at jeg går nogle lange ture med hunden - for ikke at være i huset. Men nu skriver du at I gav flaske, selvom hun ikke har villet tage den førhen - ville hun godt da I prøvede senere? Og fik hun så MME eller?

Ps. så virker hun ikke vred, men bundulykkelig når T skal prøve at putte hende - sådan lidt a la "Hvorfor gør I det her mod mig, når jeg bare vil ligge ved mor og falde i søvn som jeg plejer"

Vi har før kunnet putte hende - hvor hun er faldet i søvn af sig selv og der fik T også held af det - men det var en kort periode, og ved ikke hvorfor hun en overgang var så nem at putte...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare rolig - du er ikke alene! :)

Vi havde store problemer med at få Elina til at tage flasken da hun var spæd. Jeg begyndte at læse på deltid, da hun var 4 mdr., så det var ellers ret nødvendigt. PÅ det tidspunkt gav vi op og endte med at give hende mere grød de dage, jeg var væk.

Men sjovt nok - da vi så prøvede igen, var der ingen problemer! I hvert fald ikke, når det var far der gav flasken. Vi brugte Tommie Tippie flasken, der minder lidt om et bryst i formen og er meget blød - og den ville hun gerne tage. Dog helst med nr. 2 str. sut, hvor hullet er lidt større.

Vi brugte MME. Modermælk ville hun nemlig stadig kun havepå den rigtige måde. ;)

Når i før har kunnet, burde der være god sandsynlighed for at i kan gøre det igen. Så jeg ville nok bare fortsætte med at gøre, som i gør nu - bliv ved med at prøve, så kan det være denne fase går over... :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare rolig - du er ikke alene! :)

Vi havde store problemer med at få Elina til at tage flasken da hun var spæd. Jeg begyndte at læse på deltid, da hun var 4 mdr., så det var ellers ret nødvendigt. PÅ det tidspunkt gav vi op og endte med at give hende mere grød de dage, jeg var væk.

Men sjovt nok - da vi så prøvede igen, var der ingen problemer! I hvert fald ikke, når det var far der gav flasken. Vi brugte Tommie Tippie flasken, der minder lidt om et bryst i formen og er meget blød - og den ville hun gerne tage. Dog helst med nr. 2 str. sut, hvor hullet er lidt større.

Vi brugte MME. Modermælk ville hun nemlig stadig kun havepå den rigtige måde. ;)

Når i før har kunnet, burde der være god sandsynlighed for at i kan gøre det igen. Så jeg ville nok bare fortsætte med at gøre, som i gør nu - bliv ved med at prøve, så kan det være denne fase går over... :goodluck

Okay, det er rart at vide at alt håb måske ikke er tabt... jeg tænker lidt på, at måske vi sku forsøge en sidste gang om hun vil have flaske - selvfølgelig når hun er tiger-fri... man kan jo aldrig vide...

Og tusind tak for de opmuntrende ord... :loveshower jeg håber og vælger også at tro (MEGET optimistisk) at T på et tidspunkt kan få lov igen. Om ikke andet, så når hun er blevet noget ældre og ikke får bryst længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER