MissM

Første jordemoderbeøg

7 indlæg i dette emne

Så er det klaret :-)

Hun virkede simpelthen så sød og behagelig. Vi snakkede en masse om forløbet ved sidste graviditet (hvor jeg jo havnede i fødselsdepression) og den efterfølgende udredning og medicinering for ADHD. Så fik jeg lige lov at høre hjertelyd og hun fortalte at den der hårde klump i venstre side af min mave faktisk er min livmoder og ikke, som jeg troede, noget forstoppelse.

Det betyder faktisk at min livmoder allerede når næsten helt op til navlen :-) Hvilket så igen betyder at jeg nok faktisk mærker mere liv end jeg troede.

Så nu ser jeg bare frem til hjertescanning på fredag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fedt at det var en god oplevelse. Jeg skal også afsted på onsdag og er meget spændt. Jeg håber også på at jeg får lov til at høre hjertelyd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder skønt med en sød jordmorder :)

- min første tid var egentlig i uge 15, men pga alt muligt blev det udsat, og jeg skal derfor til første jordmorder besøg den 5 feb. Hvor jeg så er 18+6..

jeg kan tydeligt mærke livmorder den er helt hård og går næsten op til navlen, og kan tydeligt de på "folde" striberne på maven at de er flyttet opad og den jeg plejer at havde på tværs af navlen er helt væk..

Men jeg glæder mig rigtig meget til første besøg og er spændt på hvad hun er for en ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha "foldestriber"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er mit første jordemoderbesøg også overstået. Jeg fik også lov til at høre et lille hjerte der bankede taktfuldt :yay Turde ikke spørge, så jeg blev helt glad da hun sagde at hun lige skulle mærke mig på maven og høre hjertelyd. Synes jeg mærkede noget i morges da jeg i sengen med hånden på maven. Men var lidt i tvivl om det bare var luft i maven, men det føltes som et meget svagt spark.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juhuu... Jeg stemmer på spark! Kick away little one :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg også været til første jordmoder besøg.. :D

Hun var typen - jeg har været jordmoder i 30 år og tager den lidt på rutinen.. Men sød og rar dame..

Jeg kommer under alle omstændigheder ikke til at føde med hende, da hun er jordmoder i Odense, og jeg skal føde i Koling..

Hun kunne bekræfte at jeg idag er 18+6, livmoderen går helt op midt på navlen ;) og jeg fik lov til at høre hjertelyd, med fin rytme :D

Jeg skal afsted igen allerede om 3 uger, fordi denne konsultation er rykket 4 uger..

Men først og fremmest ser vi nu frem til gennemscanningen næste onsdag :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER