Pseudo mamma

Kønsscanning.

7 indlæg i dette emne

Hej Piger.. :)

I min naive tro har jeg faktisk hele tiden tænkt at man fik svar på kønnet på sygehuset, hvis man vil det og hvis de vel at mærke kan se det..

Nå men jeg har så idag læst en tekst hvori der står at flere sygehuse slet ikke vil bruge tid på det, da man bliver tilbudt scanninger i medicinsk øjemed. og yderlig står der faktisk at fx Kolding sygehus frabeder sig at man spørger til kønnet under scanningerne.

Nå nu er det jo så sådan at jeg skal føde i Kolding. - og vi kan naturligvis bare betale os fra det og få scanningen før. - hvilket vi i forvejen overvejer da min kærestes tålmodighed er opbrugt.

Men jeg vil høre om nogen af jer har oplevet at sygehuset har sagt nej til at kigge?? ..

- Håber i har en dejlig søndag.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke hørt om nogen hvor Herning har nægtet at sige det. "Altså vi må jo egentlig ikke" sagde de til mig første gang, men alligevel lige et par minutter på det.

Jeg ved ikke om det har noget med måden man "spørger" at gøre. Hvis jeg var sonograf ville det helt sikkert være meget lettere at overtale mig hvis en patient sagde: "Altså hvis nu I tilfældigvis skulle falde over beviser for tap eller ingen tap, så har jeg intet imod at få det at vide." Fremfor en der melder sin ankomst med et: "Vi vil gerne kende kønnet tak."

Jeg tror det betyder noget at man anerkender at man godt ved det ikke er formålet med undersøgelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke hørt om nogen hvor Herning har nægtet at sige det. "Altså vi må jo egentlig ikke" sagde de til mig første gang, men alligevel lige et par minutter på det.

Jeg ved ikke om det har noget med måden man "spørger" at gøre. Hvis jeg var sonograf ville det helt sikkert være meget lettere at overtale mig hvis en patient sagde: "Altså hvis nu I tilfældigvis skulle falde over beviser for tap eller ingen tap, så har jeg intet imod at få det at vide." Fremfor en der melder sin ankomst med et: "Vi vil gerne kende kønnet tak."

Jeg tror det betyder noget at man anerkender at man godt ved det ikke er formålet med undersøgelsen.

Det tror jeg også er en god indgangsvinkel..

Men ellers, så koster en kønsscanning ikke det vilde :) (omkring 400 kr)..

Vi havde været til kønsscanning, og til MD spurgte vi (OUH) om de kunne bekræfte det var en pige.. Og hun tjekkede hurtigt og sagde "Det ville i hvert fald også være mit bud" :)

Vi fik bekræftet køn på OUH til scanning i:

MD uge 20

Vækst: uge 24

Vækst uge 28

Og efter det, gad vi ikke spørge :P Vi havde jo som sagt, fået en kønsscanning i uge 14/15 stykker..

Man skal dog være opmærksom på at de fleste til MD, giver et usikker "80%" svar, da de netop ikke scanner efter det og er uddannet til at se køn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke hørt om nogen hvor Herning har nægtet at sige det. "Altså vi må jo egentlig ikke" sagde de til mig første gang, men alligevel lige et par minutter på det.

Jeg ved ikke om det har noget med måden man "spørger" at gøre. Hvis jeg var sonograf ville det helt sikkert være meget lettere at overtale mig hvis en patient sagde: "Altså hvis nu I tilfældigvis skulle falde over beviser for tap eller ingen tap, så har jeg intet imod at få det at vide." Fremfor en der melder sin ankomst med et: "Vi vil gerne kende kønnet tak."

Jeg tror det betyder noget at man anerkender at man godt ved det ikke er formålet med undersøgelsen.

Tror du har helt ret i at måden man præsentere det på af vigtig.. - Det er den jo i mange andre situationer :)

Jeg har bare ikke hørt før at de ikke vil, eller frabeder det..

Jeg har nok bare hele tiden tænkt det som, det får vi af vide til gennemskanningen hvis de kan se det..

- og havde nok forstillet mig at ligeså vel som de kigger på andre organger og knogler, så holdte de nok også et øje på de indre forskelle på drenge og piger..

Nå men det lyder ikke til at Brian i forvejen har tålmodighed til at vente de 3 uger, så vi betaler os nok bare fra det, og så kan senografen holde sin opmærksomhed på det vigtigte ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi var til MD på Kolding og sagde til hende at hvis nu hun faldt over om det var en dreng eller pige, så var det ok hvis hun kom til at sige det. Hun scannede så faktisk efter det - og brugte ihvertfald nogle minutter (nok 5 minutter) på at kigge og var slet ikke i tvivl. Hun sagde selvfølgelig at hun måtte ikke garantere noget, men at det ville godt nok være synd hvis det var en pige med det hun kunne se - og som vi også kunne se :-)

Så tror det er helt op til hvordan man spørger og den enkelte scanningsperson.

Super :)

Det klart at fremtoning har betydning..

- men fedt at vidr i fik svar på Kolding.. - nu må vi se, hvad det bliver til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎27‎-‎01‎-‎2013 at 2:04 PM, Christina B said:

Hej Piger.. :)

I min naive tro har jeg faktisk hele tiden tænkt at man fik svar på kønnet på sygehuset, hvis man vil det og hvis de vel at mærke kan se det..

Nå men jeg har så idag læst en tekst hvori der står at flere sygehuse slet ikke vil bruge tid på det, da man bliver tilbudt scanninger i medicinsk øjemed. og yderlig står der faktisk at fx Kolding sygehus frabeder sig at man spørger til kønnet under scanningerne.

Nå nu er det jo så sådan at jeg skal føde i Kolding. - og vi kan naturligvis bare betale os fra det og få scanningen før. - hvilket vi i forvejen overvejer da min kærestes tålmodighed er opbrugt.

Men jeg vil høre om nogen af jer har oplevet at sygehuset har sagt nej til at kigge?? ..

- Håber i har en dejlig søndag.. :)

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg fra marts.

Da vi blev scannet i Esbjerg i okt. mdr 2012 - spurgte hun om der var noget specielt vi gerne ville vide inden hun gik i gang med at scanne. Vi ville selvfølgelig gerne høre alt hvad hun så og om det var normalt. Ellers ville vi gerne vide om vi skulle have en pige eller dreng - og da hun næsten var færdig siger hun - hvad tror I selv det bliver.. Det vidste vi ikke - bare baby var sund og rask.. men sørme om vi ikke venter en pige :-)

Vi var til 5. vækst scanning i torsdag og der var det rigtig tydeligt at vi venter en pige :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER