kristin

Gad vide hvornår baby kan genkende andre ?

11 indlæg i dette emne

Ja som spørgsmålet lyder, gad vide hvornår de små kan genkende andre mennesker eller

deres stemmer ?

Ville have spurgt sp om det men glemte det, også tænkte jeg lige på jer piger herinde ;)

Hvis en baby på omkring de 6 uger ser en person et par gange i ugen, kan babyen så genkende personen eller stemmen ? Hvad tror i ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså.. Det kommer nok an på forholdet.. Camille kunne ikke. Hun kunne i hvert fald ikke give udtryk for det..

Da hun var 2,5-3 måneder begyndte det at komme, og nu hvor hun er 6-7 måneder, kan hun uden tvivl genkende folk og stemmer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at de siger ved 6 mdr - men før det kan de hvis de ser nogen ofte nok genkende dem. Mie kunne indtil hun var 3 mdr ca - "glemme" sin far de dage han var væk 2-3 dage i streg. Men det tog ikke lang tid før hun var tryg ved ham igen, så han var ikke fremmed, men han skulle ses an i længe! Min mor der kom en gang i ugen skulle også ses MEGET an før hun måtte tage hende. Tror der var lidt genkendelse, men sådan en "hmmm.... du ligner nogen jeg har set før men hvem du er hvor du hører til hende og hvilken "kasse" jeg skal placere dig i ved jeg ikke og det er lidt skræmmende" og der var bestemt ikke tryghed. Men Mie var også lidt sensitiv - det er først nu fremmede må sige hej uden hun græder :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay så kan det nok godt svinge lidt fra baby til baby... Jeg spørger fordi jeg er lidt i tvivl om hvor vidt min søn kan kende hans far, han har set ham ca. 1 gang om ugen siden han blev født og han bliver 6 uger på mandag. I denne uge har han så været på barsel og har været her 3 gange og lang tid af gangen.. Når han er her, vil han jo gerne skifte ham, give flaske og gå rundt med ham, det er også meget forståeligt, jeg oplever desværre bare at den bette mand bliver så urolig og er svær at trøste os selvom han kommer over til mig :( Så jeg tænker selvfølgelig om det er fordi det er for meget for ham ?

Men det kan jo også bare være helt tilfældigt at han græder meget de dage han er her i lang tid, hvad tror i ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er et godt spørgsmål - jeg tror det bliver nemmere for ham når han bliver ældre og forstår sammenhængen, men min tanke er umiddelbart at far skal have lov også selvom han bliver lidt urolig, lige pludselig en dag så er der genkendelse - og som med Mie som ikke altid nåede at se sin far 2-3 dage i streg var der jo ikke langt til trygheden hos far også. Jeg tror hun var en 3 mdr da hun rigtig smilede når FAR kom hjem - men hun vidste lang tid før at far var tryghed og i mange tilfælde lige så god eller bedre end mor!!! Det skal nok komme! Især hvis han gør en indsats som det lyder til at han gør!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay så kan det nok godt svinge lidt fra baby til baby... Jeg spørger fordi jeg er lidt i tvivl om hvor vidt min søn kan kende hans far, han har set ham ca. 1 gang om ugen siden han blev født og han bliver 6 uger på mandag. I denne uge har han så været på barsel og har været her 3 gange og lang tid af gangen.. Når han er her, vil han jo gerne skifte ham, give flaske og gå rundt med ham, det er også meget forståeligt, jeg oplever desværre bare at den bette mand bliver så urolig og er svær at trøste os selvom han kommer over til mig :( Så jeg tænker selvfølgelig om det er fordi det er for meget for ham ?

Men det kan jo også bare være helt tilfældigt at han græder meget de dage han er her i lang tid, hvad tror i ?

Hvis han kun ser ham en gang om ugen, så tror jeg endnu ikke, han kan kende ham! Babyer skal se den samme person i lang tid i træk nærmest, før der er genkendelse!

Jeg tror stadig ikke, Anabella kan kende andre end sin far og mig. Der er ikke andre end os, hun ser flere gange i ugen, så jeg tror, der går længe endnu her hvert fald..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia var ikke tryg/genkendte rigtigt Jesper i starten, da han arbejdede rigtig meget. Men der gik ikke længe fra overorbejdede stoppede, og de så hinanden hver dag, til det vendte. I dag efter 6 ugers barsel er det kun amning han ikke kan bruges til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre tror jeg heller ikke jeres dreng kan genkende faren, når han kun er 6 uger og ikke ser ham oftere. Men jeg synes ligesom Majs at du skal give ham lov alligevel - det skal nok komme! Og jo mere han får lov jo hurtigere vil det komme.

Om det er det som er grunden til at han græder meget de dage er jo ikke til at vide. Men umiddelbart når han ikke falder til ro ved dig heller, så lyder det for mig som om det er tilfældigt. Men det kunne også være at han bare er meget sensitiv - det kan jeg jo ikke vide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er så svært når faren kun kommer den ene gang om ugen, der kommer jo sikker til at gå længe så, inden han kan genkende ham fra gang til gang :( Og det er nok os bare mig der er blevet lidt pylret på mine gamle dage :o Men syntes det er svært bare at se på, at han græder sådan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det stort set kun mig der duer når Nadja er ked af det. Og hun er 7 uger og 5 dage idag. Det er kun mig der kan få hende til at falde til ro når hun er ked af det.. Farmand kan bruges til at give flaske, skifte ble og snakke til hende (men KUN når hun er glad og tilfreds).. Men til gengæld ELSKER hun at putte på min Brystkasse eller på armen.. Og så kan jeg SLET ikke klare når han ikke kan få Nadja til at holde op med at græde, så hver gang hun græder kribler det i fingrene for at få hende over til mig..

Til gengæld forguder Kira (på næsten 22 mdr) sin far.. Men hun havde også en laaang periode da hun var lille hvor han SLET ikke duede i hendes øjne.. Men det vendte da hun begyndte at forstå mere og hun var stor nok til at ligge på gulvet og lege, der var farmand bare guld værd når han ville tumle rundt og lege..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det kan vel også have noget at gøre med den udvikling som de gennemgår hele tiden, jeg kan da mærke på Mathias at han bliver mere bevidst, feks. så når han vågner og jeg går indtil ham og begynder at snakke til ham, så holder han op med at græde og det er først nu han er begyndt med det og han er 6 uger :) og når han sidder ganske kort i skråstolen, så kigger han efter mig, så jeg tror da helt sikkert der sker nogle ting lige nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER