MissM

Renser blod for to...

15 indlæg i dette emne

Nogen vil måske synes det her er for meget info - beklager - biologilæreren her bliver bare så fascineret over når man ser tydelige tegn på hvad det er kroppen går igennem.

Normalt når man får den mængde vand man skal have, vil ens urin være så godt som farveløst hele dagen igennem. Og hvad sker der så når man har sådan en lille Splyf i maven? Ja så kan man da drikke alt det vand man vil og alligevel ligner det morgen urin (ja undskyld). Det er da rart at vide at ens nyrer fungerer og sørger for at få alle affaldsstofferne væk fra baby's blod :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skønt med en biologilæres info :D

- Jeg har faktisk undret mig en smule over, at udanset hvor meget vand jeg fik i løbet af dagen, ændrede det intet.. :)

Så er da egentlig meget godt tilfreds med dit emneopslag, trods det knap så chamerende emne. - men vi har det jo på samme måde.. og faktisk rigtig meget at dele med nogle. Min kæreste er dog meget åben for mine fortællinger, men forstår det måske ikke på samme måde..

Fx at når man så endelig skal "skide" så skal det være nu, for man ved aldrig om man kan om lidt.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha Christina du er simpelthen for skøn :loveshower

Og guuuuj hvor har du ret - når det skal være, skal det være :wacko

(Og hende her den nysgerrige biologilærer bliver nødt til at finde ud af hvorfor når kroppen pludselig gør noget den ikke plejer at gøre ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha Christina du er simpelthen for skøn :loveshower

Og guuuuj hvor har du ret - når det skal være, skal det være :wacko

(Og hende her den nysgerrige biologilærer bliver nødt til at finde ud af hvorfor når kroppen pludselig gør noget den ikke plejer at gøre ;) )

Det er jo også vanvittig vigtigt at vide lidt om hvad kroppen laver, og hvorfor.. :)

- Jeg har været dybt forunderlig over hvordan min krop har reageret på homoner osv..

Hovedpine, store spændte bryster, og sære madlyster..

I sær det med maden.. har kroppen lyst til det den har brug for, eller flipper den bare ud??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den flipper bare ud! Du skal tænke på at vores krop og hjerne stadig bare er et hulemenneske i stenalderen - derfor giver det INGEN mening at vores krop kræver leverpostej og smøreost. Den kan derimod godt kræve noget som vi har lært os findes i de fødevarer. Kroppen kan altså ikke kræve hele buko sortimentet, men det kan vores hoved. Det er hormoner der driller os :-)

Jeg sidder netop og læser noget om vores hjerne og nervesystemet generelt, da jeg skal vejlede nogle elever i morgen. Når man så samtidig er ved at lave et lille liv i maven, bliver man da bare endnu mere fascineret...

Tænk lige - sædcelle og ægcelle smelter sammen og vupti det sætter gang i en hormonproduktion der ændrer hele vores krop! Vi er bare en babymaskine. Hofter bliver brede, bryster vokser, der produceres mere blod (hvilken godt kan give hovedpinen), der placeres mere fedt på bagdelen som modvægt til maven og et hav af andre ting. Naturen er da utrolig!!! :-)

Nej undskyld nu fik du mig startet :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den flipper bare ud! Du skal tænke på at vores krop og hjerne stadig bare er et hulemenneske i stenalderen - derfor giver det INGEN mening at vores krop kræver leverpostej og smøreost. Den kan derimod godt kræve noget som vi har lært os findes i de fødevarer. Kroppen kan altså ikke kræve hele buko sortimentet, men det kan vores hoved. Det er hormoner der driller os :-)

Jeg sidder netop og læser noget om vores hjerne og nervesystemet generelt, da jeg skal vejlede nogle elever i morgen. Når man så samtidig er ved at lave et lille liv i maven, bliver man da bare endnu mere fascineret...

Tænk lige - sædcelle og ægcelle smelter sammen og vupti det sætter gang i en hormonproduktion der ændrer hele vores krop! Vi er bare en babymaskine. Hofter bliver brede, bryster vokser, der produceres mere blod (hvilken godt kan give hovedpinen), der placeres mere fedt på bagdelen som modvægt til maven og et hav af andre ting. Naturen er da utrolig!!! :-)

Nej undskyld nu fik du mig startet :blush

Ha ha ha kør du bare på, synes virkelig det er interessant..

-- i går da jeg skulle sove, kom jeg til at tænke på, sædselle og æg bliver til baby.. Helt uden man behøver at gøre sig øve sig eller gøre sig umage, det behøver end ikke at være rart... og 9 mdr senere kommer der et levedygtigt barn ud, som "bare" forlanger omsorg og mad.. (egentlig bare mad, i ydreste tilfælde) 44

Nå men endte med at blive helt rørt, og glad for at jeg kan tilbyde mit barn en go og kærlig opværskt med forældre som vil ha den og vil elske den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er det egentlig fascinerende at læse..

og er helt enig med jer andre, det er ret interessant hvad et æg og en sædceller kan blive til..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver I ofre :-D min kæreste er slet ikke biologi interesseret :-)

Vores hjerne indeholder cirka 125 milliarder nerveceller - hver af disse kan sende signal til cirka 1000 andre celler og modtage signal fra cirka 10.000 andre. Det styrer hele vores system! Tanker, følelser, intelligens, bevægelser, fordøjelse - det hele. Og det laver vi inde i vores mave, helt uden at gøre noget...

Og det er bare hjernen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk at det sker helt af sig selv :-O

- Det er helt ufatteligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver I ofre :-D min kæreste er slet ikke biologi interesseret :-)

Vores hjerne indeholder cirka 125 milliarder nerveceller - hver af disse kan sende signal til cirka 1000 andre celler og modtage signal fra cirka 10.000 andre. Det styrer hele vores system! Tanker, følelser, intelligens, bevægelser, fordøjelse - det hele. Og det laver vi inde i vores mave, helt uden at gøre noget...

Og det er bare hjernen...

Jeg har ikk noget imod at være offer :) det er faktisk ret spændende, jeg gad godt ha haft dig som biologi lærer da jeg gik i skole :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikk noget imod at være offer :) det er faktisk ret spændende, jeg gad godt ha haft dig som biologi lærer da jeg gik i skole :)

Aj tak hvor er du sød :-)

Jeg er bare så utrolig imponeret og fascineret over naturens kompleksitet og sans for detaljer. Og det er ikke udtænkt, sådan har det bare udviklet sig over tusindvis af år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj tak hvor er du sød :-)

Jeg er bare så utrolig imponeret og fascineret over naturens kompleksitet og sans for detaljer. Og det er ikke udtænkt, sådan har det bare udviklet sig over tusindvis af år...

det lyder også bare spændende når du fortæller det, også synes jeg det er ret fascinerende at vide hvad der sker derinde. for selvom man kan læse sig til hvor stor den er osv. så høre man ikke om alle de små ting der sker hele tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

se så fik jeg en forklaring på hvorfor jeg altid har "morgenurin" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikk noget imod at være offer :) det er faktisk ret spændende, jeg gad godt ha haft dig som biologi lærer da jeg gik i skole :)

Samme her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I søde :-) Anytime :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER