Myliona

Dilemma - Vikariat mulighed måske..

22 indlæg i dette emne

Jeg er arbejdsløs folkeskolelærer.

Jeg har været på barsel siden juni, og før det, gik jeg ledigt i næsten et år. Min dagpenge er derfor ved at være opbrugt ;)

Jeg bor PT på fyn, hvor Christian går på lærerseminariet.

Min familie bor i Århus.

I dag, skriver jeg for sjov til min veninde, som arbejder på en folkeskole i nordjylland, at 80% får job igennem deres netværk, så om hun er klar over det er hendes pligt at skaffe mig et job..

Hun ringer så, og siger at de har to vikariater, det ene starter i slutningen af maj, og det andet begynder i august.. Skolelederen er ikke afvisende over at tage mig til en samtale, alene ud fra min venindes udtalelse (Det er to til det team hun er teamleder for).

MEN:

Vi leder jo PT efter en ny lejlighed i Odense..

Det er kun barselsvikariater, på mellem ½ og 1 år.

Christian ville skulle skifte skole.

Jeg tænker jo, at Christian "sagtens" kan skifte seminarium ;) Vi ville flytte tættere på min familie, så selvom det kun er vikariater, ville vi jo ikke efterfølgende, være dårligere stillet, end hvis vi boede i Odense, og jeg var arbejdsløs her ;)

Det kan selvfølgelig også være jeg kan finde et job i Odense eller på fyn - men her har jeg INTET netværk!

Jeg har foreslået det for Christian, og han synes det er tåbeligt.. Men alligevel, så tænker jeg.. Burde jeg ikke sende den ansøgning alligevel? Være kritisk, og sige jeg vil have det længste vikariat ellers flytter jeg ikke for det..

Men er jeg urimelig at jeg ville sætte ham i en situation, hvor han vil skulle skifte skole, læse pensum op osv??

Skal jeg bare bide i det sure æble, og sige at nu bor vi på fyn "og sådan er det"?

Hvad ville I gøre??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pyha den er svær. Hvor langt oppe i Nordjylland er det ?

Tænker jeg har hørt at man som lære har meget forberedelse, opgaver der skal rettes osv, kunne du evt pendle og så ordne de ting i toget ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skiftede lærerseminarium halvvejs i min uddannelse uden de store problemer. Jeg have 3 eksaminer på tredie år i stedet for 2, det var det eneste der var lidt hårdt. Men Christian skal jo være med på ideen, jeg tror dog at set ku være godt for dig at komme tættere på din familie og få et job!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha den er svær. Hvor langt oppe i Nordjylland er det ?

Tænker jeg har hørt at man som lære har meget forberedelse, opgaver der skal rettes osv, kunne du evt pendle og så ordne de ting i toget ?

Det ville ikke være en mulighed, da det tager næsten 3 timer hver vej :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skiftede lærerseminarium halvvejs i min uddannelse uden de store problemer. Jeg have 3 eksaminer på tredie år i stedet for 2, det var det eneste der var lidt hårdt. Men Christian skal jo være med på ideen, jeg tror dog at set ku være godt for dig at komme tættere på din familie og få et job!

Tænker også at der jo altså er rimelig rift om jobbene som lærer, og at jeg ikke burde sige nej, hvis der falder et job ned i skødet på mig! Tilmed et job, som rent faktisk er meget lig det jeg umiddelbart ville kalde mit drømmejob ;)

Og jeg ville jo rigtig gerne tæt på min familie, det er dog 20-30 mins kørsel fra dem, men man kunne jo bare tage Århus som udgangspunkt, også pendle derop.. Så ville jeg bo tæt på min familie, og hvis vi så købte en bil, ville det jo intet problem være :)

Er dog ikke sikker på han kan overflyttes til Århus "bare sådan", men ved da at Skive, hvor jeg gik er nem at blive overflyttet til.. Og min veninde pendlede fra Skive og til det job, i over et år så Skive kunne også være et udgangspunkt.. Der har jeg dog ingen familie, men boede der i 5 år og har derfor mange venner der!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er muligheden for at du lejede et klubværelse og boede der mandag til fredag og Christian og Camille blev på Fyn. Indtil andre muligheder bød sig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er muligheden for at du lejede et klubværelse og boede der mandag til fredag og Christian og Camille blev på Fyn. Indtil andre muligheder bød sig?

Ja, det kunne måske være en mulighed - er bare ikke meget for at skulle undvære Camille :( Hvis de tnu var det korte vikariat, kunne man måske "overleve" en periode på den måde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh den er svær :wacko

Jeg forstår virkelig gerne at du vil flytte og prøve at søge det job. Du kommer væk fra svigerme, tættere på din egen familie og mulighed for en større bolig og et job.

Men jeg forstår også godt at Christian ikke vil opgive sit liv i Odense. Han er lige startet studie med nye venner og han har sin familie og venner tæt på sig.

Så ja det er lidt af et dilemma. Kan han på ingen måde overtales?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kunne måske være en mulighed - er bare ikke meget for at skulle undvære Camille :( Hvis de tnu var det korte vikariat, kunne man måske "overleve" en periode på den måde..

Det forstår jeg udemærket, men tænker lidt at man må ofre sig hvis dine DP snart er brugt.

Hvad skal i ellers leve af?

Og kan man tillade sig at takke nej til muligheden når man er på DP?

Og når det er en periode ville jeg ikke hive 2*C op med rødderne.

Men det er svært det forstår jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forstår jeg udemærket, men tænker lidt at man må ofre sig hvis dine DP snart er brugt.

Hvad skal i ellers leve af?

Og kan man tillade sig at takke nej til muligheden når man er på DP?

Og når det er en periode ville jeg ikke hive 2*C op med rødderne.

Men det er svært det forstår jeg

Lille C er jo "ligeglad" - hvis jeg fik det, ville hun starte i dagpleje deroppe jo.. Store C må bare tage sig sammen :P

Reelt, kan jeg jo "bare" lade være at søge, så rent "lovligt", kan jeg jo sagtens lade være.. Men som dig, tænker jeg også: Hvad så når jeg ikke har dagpengene mere? Jeg har vist ½-1 år tilbage, men jeg vil bare SÅ gerne have et job!!!!

Uh den er svær :wacko

Jeg forstår virkelig gerne at du vil flytte og prøve at søge det job. Du kommer væk fra svigerme, tættere på din egen familie og mulighed for en større bolig og et job.

Men jeg forstår også godt at Christian ikke vil opgive sit liv i Odense. Han er lige startet studie med nye venner og han har sin familie og venner tæt på sig.

Så ja det er lidt af et dilemma. Kan han på ingen måde overtales?

Han overvejer.. Men tror aldrig han vil mene det er en god mulighed ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for dig så :goodluck

Hvilke timer ville du få? Bare af interesse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså der er ikke lagt skema for næste skoleår.. men umiddelbart er det kristendom, historie, dansk, billedkunst og natur/teknik på mellemtrinnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis dine dagpenge er ved at være opbrugt, så synes jeg ikke I kan lade være.. Hvis Christian har mulighed for at fortsætte studiet et andet sted, så er det i min verden det han må gøre. I er jo en familie og I har brug for noget at leve af. :)

Men hvor henne i Nordjylland er vikariatet? Nordjylland er jo ret stor. Og du snakker om at Christian kunne læse videre her i Skive. Det er jo ikke lige frem Nordjylland :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør det! Så kan du jo lige kigge op til mig og Valdemar til en kop kakao ;)

Hehe, ej men helt seriøst...

- Ja, det er "kun" et vikariat, men det er da et forholdsvist langt vikariat, og det er da foden indenfor i den branche, du gerne vil være.

- Som du skriver, så er Camille jo ligeglad - men det er hun ikke, hvis I flytter om 3 år.

- Du har længe gerne villet væk fra svigerne og tættere på din familie.

- Det er rent faktisk muligt for Christian at læse i Nordjylland (som jeg læser dit indlæg?). Det er surt at flytte, men også surt for dig ikke at have job eller flytte alene. Jeg synes, der bliver ofret mindst ved at I flytter.

(beklager punktform - har pilfingerbebs på skødet ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ved Hobro :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes du skulle tage en god snak med Christian, blandt andet om hvorfor det betyder så meget for dig. jeg ser det som en god mulighed for dig for at få foden indenfor, det betyder virkelig meget i øjeblikket når der er så mange om buddet (jeg har selv været arbejdsløs i næsten 2 år inden jeg startede på HG...)

og hvis Christian kan læse i nærheden af hvor i kommer til at bo så er det jo perfekt.. der er jo ikke nogen der siger i skal bo der for evigt, men det ville klart være en god mulighed for dig, selvom det er et vikariat så betyder erfaringen stadig noget :)

jeg håber i finder ud af det :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes du skulle tage en god snak med Christian, blandt andet om hvorfor det betyder så meget for dig. jeg ser det som en god mulighed for dig for at få foden indenfor, det betyder virkelig meget i øjeblikket når der er så mange om buddet (jeg har selv været arbejdsløs i næsten 2 år inden jeg startede på HG...)

og hvis Christian kan læse i nærheden af hvor i kommer til at bo så er det jo perfekt.. der er jo ikke nogen der siger i skal bo der for evigt, men det ville klart være en god mulighed for dig, selvom det er et vikariat så betyder erfaringen stadig noget :)

jeg håber i finder ud af det :kram

Erfaringsmæssigt, tror jeg nu ikke det gør den store forskel - har to års erfaring.. Det er mere sådan at blive "uptodate" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg elsker byen Hobro, jeg synes den by er noget af det mest hyggelige.

Jeg synes første og fremmeste, at du skal prøve at søge stillingerne, om ikke andet så kan du sige til din a-kasse, at du har søgt noget. Og så kan i tage stilling til, om i vil flytte eller ej, hvis du får jobbet.

Men jeg synes seriøst at i skal overveje at rykke derop, og så kan Christian tage de sidste år på sin uddannelse i Nordjylland. Derefter kan i vurdere, hvor i så skal bo. Regeringen siger jo netop at man er nød til at være villig for at flytte efter jobbene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal søge det. Det lyder rigtig meget, som om du har lyst. Og det er altså dødsygt at gå arbejdsløs -du vil jo blive virkelig ærgerlig på dig selv (og måske på Chr?), hvis du går arbejdsløs et år endnu i Odense og ikke i det mindste har forsøgt dette....

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig mig. Flygter du fra mig? :P

Spøg til side. Jeg synes at du skal søge det, hvis det er det du vil!

Christian har jo mulighed for at finde et andet seminarium, selvom det måske også er svært for ham, når han nu lige har fundet sig til rette i Odense. Camille vil jo mere eller mindre være ligeglad. Hun er så lille, at hun alligevel ikke forstår det.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hobro er jo lige omkring hjørnet fra mig :)

Stemmer i koret om at du skal søge. Min veninde søgte i sin tid også vikariat og blev fastansat efterfølgende, så det kan lade sig gøre.

Hvis C kan færdiggøre sin uddannelse her, så er det jo ikke værre end hvis det var pga ham i skulle flytte. Uanset hvad vil en af jer jo stå uden netværk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du besluttet dig for noget? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER