Frøen

måtte også en haste tur forbi fødegangen

7 indlæg i dette emne

ih det nærmer sig for os alle...kan man også se på emnerne.... flere og flere tjek på fødegangen

Jeg måtte også lige forbi fødegangen til tjek i tirsdags da jeg et par dage har haft vildt ond i mit bækken (knoglerne) så jeg næsten ikke kunne gå og menses-agtige smerter, og min mave er sunket en del.

Jeg ringede til jordemoderen for at høre om det nu også var normalt - det er jo klart der er meget pres på det hele dernede nu her til sidst. Hun mente nu lige jeg skulle blive tjekket for at være sikker så vi tog på fødegangen og fik kørt en strimmel, skøøønt at høre lillefrøens hjerte igen, det er efterhånden nogle måneder siden sidst da det ellers kun har været scanninger vi har været til og morsomt at høre skratten hver gang han tumlede rundt derinde :lol :kuller

En jordemoder mærkede efter indvendigt, jeg er åbnet en lille smule svarende til tippen af en lillefinger men er ellers godt "sat sammen" og livmoderhalsen er også ok lang så han kommer ikke med det samme, men fik at vide at menses smerterne er begyndende veer så jeg skal tage den med ro så det kan gå i sig selv naturligt UDEN ve-hæmmende osv næste gang, og gerne drikke vand med kalcium da det stopper kramperne?

så nu er min mand i over-protective-mode og jeg får ikke lov at røre mig ud af flækken med mindre det er for at tisse/bade osv og hver gang jeg er på vej op eller ned af trappen spørger han om han skal hente/gøre noget. Det er vildt sødt men jeg er ved at blive tosset over ikke at kunne/måtte gøre noget selv :( øv

på tirsdag skal jeg så til tjek igen hos egen gyno håber at der ikke er ændringer, han skulle gerne blive derinde en lang måneds tid endnu (har dog hele tiden haft på fornemmelsen han kommer før tid? uden jeg kan begrunde følelsen :blink )

Held og lykke til jer alle derude og pas på jer selv her i den sidste tid (hvor er det bare nemmere at sige til andre end at gøre det selv :wacko :oops )

og især held og lykke til J og D der ikke er helt så heldig med ikke at åbne sig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

øv hvor er jeg ked af at høre at du også skulle en tur ind og vende på fødegangen :kram

din mand lyder ligesom min kæreste - han er også så overbeskyttende, og hver gang jeg bevæger min lilletå kommer jeg nærmest under krydsforhør.. men det er nu meget rart at føle at de passer på en :wub skal du også være totalt sengeliggende nu?

og TILLYKKE med at du nu har nået uge 34!!!! :loveshower :yay :balloon :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha altså jer i feb terminen - I har da virkelig nogle utålmodige babyer ;)

er nu lidt hyggeligt alligevel at lure med, for 2 år siden var jeg jo selv del af en feb termins gruppe :wub og nu er min søster (J og D) en del af denne ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ih altså det virker ikke altid det med at få mail når der er svar så har først set jeres svar nu :(

:) ha ja spørgsmålet er om det er babyerne eller os der er mest utålmodige...jeg er i tvivl, gider ikke det her hval liv mere.

(har glædet mig hele mit liv til at skulle være gravid, og jeg syntes virkelig jeg føler mig snydt! :boo )

Jeg skal dog heldigvis ikke være sengeliggende men økonomisere meget med min krop og tid og passe på mig selv. Jeg syntes ikke selv jeg har lavet meget eller dvs jo jeg når da noget men jeg holder pauser ind imellem hele tiden!!? og har ærlig talt ikke regnet at sætte vasketøj over eller hænge det op eller tømme opvasker for "arbejde" men det skal jeg så til nu.

jeg syntes det går meget op og ned, efter besøg på hospitalet lagde jeg mig bare i sengen og lavede ingenting (bk, fb, serier) og jeg har holdt alt aktivitet på et minimum (føler mig SÅ doven og ikke på den fede måde) men har virkelig været enormt træt siden så tænker det er kroppen der siger "ro på" og "tvinger" mig i ro ved at være så træt, men det har hjulpet... "knogle" smerterne er væk nu så jeg kan holde ud at stå op og gå lidt rundt det er kun når min blære er virkelig fuld at det gør rigtig ondt og jeg går sammenkrøbet på toilettet.

kramperne (plukveer?) har kommet og gået, men har i dag ikke været der. :yiepie

Men jeg føler mig totalt som en strandet hval der ligger og gisper på stranden og drømmer om alle de ting jeg gerne ville lave og ordne, og når jeg så tror at jeg "da liige kan" så bare det at rejse sig sætter en stopper for det hele.

Lå i badekaret i over 1 time i dag, jeg kunne slet ikke få mig selv til at stå op, det var SÅ rart at kunne trække vejret UDEN at skulle trække hele maven med i købet og føle sig let igen. Jeg burde SÅ meget komme af sted i svømmehallen, men tja...så skal man ud af døren... :wacko :D og i går begyndte det at sne og så går min dejlige mand bare helt amok og jeg får ikke lov at køre NOGEN steder (vejene ER ryddet! OG vi har vinterdæk, og jeg har altså haft kørekort i 12 år :angry) men ja som du siger J og D - det er da meget sødt :wub :kuller kuller i hjernen har ham den kære kommende far.

men tja jeg lader ham, hvis det gør ham godt at jeg bliver hjemme så gør jeg da bare det (så længe det ikke er super vigtigt) :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan 100% følge dig i at du føler dig snydt mht graviditeten - jeg føler det samme :kram2 det er ikke spor sjovt, når man ikke kan de ting man gerne vil..

åååh, hvor lyder det rart med turen i badekaret :7himmel den mave kan blive SÅ tung! så jeg kan forestille mig hvor skønt det må være at kunne ligge og være helt vægtløs..

har du fået en plan for, hvad der skal ske hvis du går i fødsel indenfor den nærmeste fremtid? eller mener de ikke at der er overhængende fare for det lige nu? :)

fik du forresten lungemodner da du var inde på fødegangen?

det bliver spændende hvad din gyno siger på tirsdag!! blev du scannet i torsdags, så du har en ide om hvad baby vejer? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan 100% følge dig i at du føler dig snydt mht graviditeten - jeg føler det samme :kram2 det er ikke spor sjovt, når man ikke kan de ting man gerne vil..

åååh, hvor lyder det rart med turen i badekaret :7himmel den mave kan blive SÅ tung! så jeg kan forestille mig hvor skønt det må være at kunne ligge og være helt vægtløs..

har du fået en plan for, hvad der skal ske hvis du går i fødsel indenfor den nærmeste fremtid? eller mener de ikke at der er overhængende fare for det lige nu? :)

fik du forresten lungemodner da du var inde på fødegangen?

det bliver spændende hvad din gyno siger på tirsdag!! blev du scannet i torsdags, så du har en ide om hvad baby vejer? :)

jeg fik kun tjekket hjertelyd af baby på strimmel og så følte hun efter om jeg var åben og længde af livmoderhals osv, hun sagde ikke hvor lang m.m.?? de giver ikke så mange detaljer hernede tror kulturelt set at det er en "fagpersonale" ting og moder "bare" skal være gravid uden at forholde sig så meget til det tekniske, de er alle meget forundret når vi stiller spørgsmål til alt muligt, jordemoder der lavede vandrejournal på sygehuset spurgte hvad min mand lave professionnelt siden han opfangede så mange ting og spurgte :D (han havde set en reklame for babyforskning af navlestreng m.m. som han gerne ville bidrage til :super og så havde vi et par spørgsmål til de tekniske termer i journalen hvorfor vi var i den ene risikogruppe frem for den anden med fødsel osv osv)

Hernede følger man bare autoriteten lægen og stiller ikke spørgsmål! :blink

- de føler heller ikke på maven som jeg kan se i andre får moslet rundt for at føle hvor langt livmoder går og position af baby, vægtskøn osv. Gennem hele graviditeten er der ingen der har mærket min mave (ud over min mand og min far og et par veninder i dk) men gravidmaven er ikke "aaleseje" som den godt nogengange kan blive opfattet som i dk, at "jeg må da lige mærke" :blink øøh nåh - det er jo MIN mave :angry :D - der er lige blevet skubbe lidt for at få ham frem til en ordentlig scanning og da hun skulle mærke hvilken side hun skulle sætte hjertemonitoren på ellers ikke.

Men eftersom jeg ikke rigtig var åben (tippen af en lillefinger) og jeg virkede godt "sammenklistret" (tja det er nok meget godt at overlade fagtermerne til de professionelle) så mente hun ikke at der var nogen stor fare for fødsel lige med det samme - hvis jeg sørgede for at holde mig i ro (hvilket jeg også har gjort i nogle dage... men må indrømme jeg nok har lavet lidt for meget i dag til at det kan tælle som at holde sig i ro - vågnede kl 4 og så kan man jo nå en masse på sådan en laaang dag, og havde morgenen for mig selv mens manden sov til at lave alt det i jeg ved han ikke ville lade mig gøre - vake gulv og støvsuge i vores vaskerum fx :badgirl ) <_< og så formanede hun om at det trods alt var bedre at tage det roligt nu så han bliver derinde på naturlig vis i stedet for at skulle ud i lungemodner og vehæmmende osv. og det har hun jo ganske ret i. :unsure

Samme princip om need to know basis gælder med vejningen, det har de ikke gået særligt meget op i og det er kun gennem scanning der bliver "vejet" ikke noget med at trykke og skønne - men jeg bliver jo også scannet HVER måned så han ser jo løbende hvordan det går, hvor det er lidt mere grundig tjek i dk når i så endelig er til tjek fordi der jo går noget tid imellem???

så nej han blev ikke vejet på fødegangen, den sidste vejning vi har er på 1.500g fra den 11 dec 29 + 5 men han er helt klart vokset siden, OG blevet stærkere, det er nogle ordentlige spark han kan præstere engang imellem. gynækologen sagde han lå i den tunge ende af normalen, men både min mand og jeg er høje mennesker (180 og 184) og var store babyer på lige under de 4 kg og nogle og 50 cm så regner med en lignende basse til os. :baby1

læste min mors vandrejournal og egne optegnelser i dag for at få et billede af hendes fødsel (hun døde da jeg var 7 så hun kan desværre ikke fortælle mig det, men har skrevet meget ned i min bog) og hun var 1 finger åben en måned før fødsel og 3 fingre før hun overhovedet begyndte at få veer... så tja er spændt på i morgen om jeg har åbnet mig, men har virkelig slappet meget af (undtagen i dag) men her til eftermiddag har jeg fladet på sofaen og haft lidt - men kun lidt plukveer :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

var til tjek i dag de kørte en strimmel men havde ikke tid til en scanning da min læge blev kaldt på hospitalet (han er både på fødegangen og alm gyno) men strimlen var fin INGEN veer og hjertelyden er god så hun mærkede ikke engang indvendig men sagde alt var fint.

fik taget blodprøve for toxoplasmose som jeg plejer, tissetest for sukkerstoffer tror jeg det er? og en vaginal swap for streptokokker/stafylokokker? hvis den er positiv skal jeg have antibiotika inden fødslen.

næste tjek er den 29.01 hvor jeg bliver scannet og han vil se på baby's vægt m.m. han syntes ikke det var særlig nødvendigt nu alt så fint ud:

"som vi kunne se sidst er det jo en god stor stærk baby som trives og bevæger sig fint (under hele strimlen tumlede han rundt i maven og lavede skrattelyde i mikrofonen) så vi kan sagtens vente til den 29"

:loveshower :yay :balloons

kan dog godt mærke jeg er noget øm i bækkenet efter min aktivitet i går, men har ikke haft nogle veer hele dagen eller natten - sov 12 timer! (med 4 zombie tisseture) og tog lige en lur her til eftermiddag over "Hobitten" også haha :zzz var helt smadret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER