Mommy Wannabe

Puregon dosis? og Gruppeskift i Danmark?

3 indlæg i dette emne

Haii, Jeg håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig?

Jeg skal starte op på Pergotime i morgen, men hvis der ikke er sket noget på 11. dagen når jeg skal scannes så skal jeg køre direkte videre med Puregon eller et andet mærke med samme effekt (ved ikke hvilket mærke min gyn. anvender men det er indsprøjtninger så gætter på puregon, det er det i mest snakker om herinde).

Det mit spørgsmål går på er hvor meget I har brugt da I fik puregon? Altså hvor meget skal man købe til en behandling? Her tænker jeg pr. forsøg. Ved godt der er forskel på hvor stærk en dosis man skal have. Men hvis i kunne skrive den dosis i fik. Jeg kan selv se prisen på een pakke enten 300 IE eller 600 IE. Men ved jo ikke hvor mange af de pakker man skal bruge :) Der er jo forskel på hvor meget man får i tilskud så jeg ville prøve at regne ud hvor meget tilskud jeg får, og det kræver jo at jeg ved hvor meget der skal købes ca :)

Hele grunden til dette regnestykke er at jeg overvejer at rykke en gruppe op i sygeforsikring Danmark. Jeg er nu i gruppe 5, men overvejer at rykke op i gruppe 1 da jeg så ville kunne få 100% tilskud i stedet for 50% hvis jeg har forstået det rigtigt. Kunne jo være rart at få 100% tilbage af det beløb man betaler på apoteket. Men det er jo også dyrere at være i gruppe 1 end i gruppe 5, så jeg skal regne på om det kan betale sig at rykke op. Om det jeg giver ekstra i gruppe 1 kommer hjem igen fordi jeg får alle penge tilbage jeg bruger på medicin.

Jeg tror godt det kan betale sig at være i gruppe 1. Jeg starter som sagt op på pergotime i morgen. Har holdt en pause fra hormonerne så skal i gang igen nu. Med mindre det lykkes kun vha. pergotime så står jeg jo til at bruge en masse penge på medicin, f.eks. puregon, og det koster jo!! Mit tilskuds år i CTR slutter i slutningen af marts. Derefter vil jeg jo starte forfra og skulle betale fuld pris for medicinen og kun have mit tilskud fra Danmark. Man kan kun skifte gruppe en gang om året i Danmark, så hvis jeg skifter nu skal jeg betale den højere pris i mindst et år.

Jeg aner jo ikke hvor lang tid det vil tage at blive gravid hvis det kan lade sig gøre. Jeg ved heller ikke hvor meget medicin jeg kommer til at købe. Jeg er derfor meget i tvivl mht. gruppe skift, men vil jo helst komme gennem behandlingen så billigt som muligt. Det er dyrt nok i forvejen for alm. mennesker at få børn. Vi der ikke kan skal også betale for det andre får via naturen.

Hvis jeg har regnet rigtigt koster det 1672 kr mere om året at være i gruppe 1 end i gruppe 5. Gr. 5 er 331 kr pr kvartal, gruppe 1 koster 749 kr pr kvartal. Dvs. 418 kr mere at betale pr. kvartal.

1672 kr får man jo hurtigt brugt i fertilitetsbehandling, men ved jo ikke hvor længe jeg skal igennem det så aner ikke hvor mange penge det ender med at koste. Det jeg tænker at at hvis bare een behandling er dyrere end det det koster ekstra at rykke en gruppe op, så skifter jeg gruppe.

Tanken er at jeg lige vil se om pergotimen virker, men jeg skal jo måske forsætte direkte på sprøjter, så derfor skal det hele gå lidt stærkt hvis jeg skal skifte gruppe osv. Så jeg vil gerne have et overblik over tingene allerede nu :)

Ved faktisk slet ikke hvor hurtigt man bliver flyttet til den nye gruppe hvis man skifter? Nogen af jer der har prøvet at skifte gruppe? Eller nogen af jer der er i gruppe 1 og ved om man reelt får alle pengene tilbage når man køber medicin?

Puha det blev en lang smøre, håber i stadig er med og at det hele gav mening. Håber nogen af jer har erfaringer med puregon eller sygeforsikring Danmark :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor du er i behandling henne men mange steder bruger de gonal f - som i og for sig er det samme.

Sidste forsøg brugte jeg 2 pakker med 900e i hver. Tager 225e om dagen.

Men som du selv skriver så er def stor forskel på os og hvad vi skal have.

Hvad angår gruppeskift har jeg ikke nogen mening. Kan ikke selv blive medlem af Danmark.

Ps. Husk og bed dem søge kronikertilskud til dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvor du er i behandling henne men mange steder bruger de gonal f - som i og for sig er det samme.

Sidste forsøg brugte jeg 2 pakker med 900e i hver. Tager 225e om dagen.

Men som du selv skriver så er def stor forskel på os og hvad vi skal have.

Hvad angår gruppeskift har jeg ikke nogen mening. Kan ikke selv blive medlem af Danmark.

Ps. Husk og bed dem søge kronikertilskud til dig.

Tak for det hurtige svar :)

Hmmm Gonal F er noget man kan finde på medicinpriser.dk.

Jeg har allerede kroniker tilskud pga. andre ting, så der er selvfølgelig grænser for hvor meget jeg MAX kan ende med at betale for medicin. Kan faktisk ikke helt huske hvor meget det er, det burde jeg lige undersøge og tage med i mit regnestykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER