Guest

Nye regler om autostole.

11 indlæg i dette emne

Nå først fra 2013. Den er delme længe undervejs. Vores nr 2 stol kan heldigvis vende begge veje nr. Baby nr 2 engang kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå først fra 2013. Den er delme længe undervejs. Vores nr 2 stol kan heldigvis vende begge veje nr. Baby nr 2 engang kommer :)

Vi er da i 2013 ;) :D

Vi har ellers været ude at kigge på efterfølgeren til Maxi Cosi Pebble, den hedder Pearl, men kan ikke bagudvendes, det troede vi faktisk! Eftersigende har Maxi Così 2Way Pearl i produktion, så den kommer i løbet af året, så håber jeg bare, at det bliver indenfor de næste 3 måneder..

Er der andre der har Maxi Cosi og der skal skifte indenfor nyere tid? Altså fra Pebble til Pearl? Hvad gør I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt den næste og den kan ikke bagud vendes. Han må nøjes med den, vil ikke ofre penge på en mere, da den vi købte var dyr. Og ekspedienten sagde intet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Roemer King, som vi har overtaget af en naer veninde - kan den saa heller ikke bruges? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er noget med at alle de i forvejen godkendte, kan bruges i en overgangsperiode på nogen år.. Men alle der skal godkendes fra nu, skal leve op til de nye regler.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i ønskebørn i dag. Spurgte til de nye regler, men det havde de slet ikke hørt om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er da i 2013 ;) :D

Vi har ellers været ude at kigge på efterfølgeren til Maxi Cosi Pebble, den hedder Pearl, men kan ikke bagudvendes, det troede vi faktisk! Eftersigende har Maxi Così 2Way Pearl i produktion, så den kommer i løbet af året, så håber jeg bare, at det bliver indenfor de næste 3 måneder..

Er der andre der har Maxi Cosi og der skal skifte indenfor nyere tid? Altså fra Pebble til Pearl? Hvad gør I?

Ha ha ja vi kan ikke alle være lige hurtige. Vender mig nok til 2013 i løbet af februar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan som jeg forstår artiklen skal nyproducerede stole der skal godkendes som skal være bagudvendt til 15 mdr. Dvs de stole der er i handlen nu er ok at bruge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Artiklen var ikke så præcis, men da den blev skrevet var reglerne jo heller ikke vedtaget, så det har nok ikke været så nemt for den der skrev den. Synes det er rart at vide der kommer til at ske en ændring, selvom man endnu ikke ved hvad den bliver helt præcist.

Jeg kan ikke se hvornår artiklen er fra, men kommentarerne er fra efteråret så der er vel der den er skrevet?

Jeg ville tolke det som gætterier men at det nok ender med at nye stole ikke kan godkendes hvis de ikke kan bagud vendes, men at stole der har været i handlen op til de nye regler stadig vil kunne bruges i en overgangsperiode.

Der står jo som sagt i artiklen at reglerne ikke er vedtaget endnu men at de vil skrive mere om reglerne når de ved mere/reglerne er blevet vedtaget. Så indtil da går jeg ud fra at man kan gøre som man plejer og at det er smart at købe en bagud vendt stol hvis man køber ny. Ved godt problemet lidt er at der ikke er så mange stole der kan det. Men så længe der ikke er vedtaget nye regler kan man jo ikke rigtigt gøre så meget andet end at gætte og vente. Hvis det var meningen at reglerne skulle træde i kraft 1. januar i år men at de ikke kunne få reglerne klar til det, så går der nok lidt tid før de regler kommer. Lød i artiklen som om de forskellige lande slet ikke var enige, så jeg tænker det godt kan ende med at trække ud med at få lavet de regler.

Hvis man nærstuderer overskriften så står der også (UDSAT) i parentes til sidst. Så det er ikke noget der er sket eller sker LIGE nu :)

Tror det bedste man kan gøre er at holde øje med den hjemmeside artiklen ligger på, lyder som om de gør hvad de kan der for at være up to date med de nyeste regler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER