Camillat

Hvor meget toej - igen igen....men nu til et-aarig :-)

9 indlæg i dette emne

Ja, Noah vil jo vaere 1 aar til sommer - og er lige nu i str. 68/74 og ganske faa ting i 62. Det er som om han lige har taget et kvantespring, min lille baby :bye

Naa, men jeg skal have fordelt udgiften lidt over de naeste maaneder, og kan finde mange gode ting paa udsalg fra sidste aars sommerkollektion. Men hvor meget skal jeg koebe? Og skal det vaere 80 eller 86? Vi bor jo hernede i varmen, saa der skal nok faerre langaermede til, men flere kortaermede... og noget uden aermer... og en UV-dragt...eller to... :wacko

Jeg taenker:

Bukser

Bodyer uden aermer

Bodyer med korte aermer

Bodyer med lange aermer

Shorts

T-shirts

Lidt langaermede

Sommerdragter

En enkelt heldragt uden foedder

Fleecejakke til koelige aftener

Tynd jakke til mindre koelige aftener

Sandaler a la prewalkers?

Sandaler til strandbrug ..?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan følger han størrelserne nu ? Er han en stor dreng, så vil jeg nok sige str. 86. :)

Min søn brugte 86 i sommertøj sidste år, da han var 1år. Faktisk kunne han også passe str. 2 år, fx. i danefæs sommerdragter.

Han er en stor dreng og har altid været foran i størrelserne, han er 21 måneder og bruger str. 92 og 98.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er snart 13 mdr. og bruger str. 80/86. Jeg har LIGE taget det første frem i str. 86 og hun kan stadig passe det meste i 80, men den går ikke så meget længere. Jeg ville købe str. 86, men måske en enkelt eller to kortærmede bodyer og et par tynde bukser i str. 80 til de første sommerdage - det kan vel godt være ret varmt inden han bliver 1 år ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan følger han størrelserne nu ? Er han en stor dreng, så vil jeg nok sige str. 86. :)

Min søn brugte 86 i sommertøj sidste år, da han var 1år. Faktisk kunne han også passe str. 2 år, fx. i danefæs sommerdragter.

Han er en stor dreng og har altid været foran i størrelserne, han er 21 måneder og bruger str. 92 og 98.

Noah er foedt lille, men er kommet godt efter det. Han vejer snart 7 kg og er lige kommet i de foerste bodyer i 74(fra H&M). Det er som om han lige har taget det spring her forleden nat :D

Saa han er altsaa i str. 68/74 her 6 1/2 maaned gammel.

Anna er snart 13 mdr. og bruger str. 80/86. Jeg har LIGE taget det første frem i str. 86 og hun kan stadig passe det meste i 80, men den går ikke så meget længere. Jeg ville købe str. 86, men måske en enkelt eller to kortærmede bodyer og et par tynde bukser i str. 80 til de første sommerdage - det kan vel godt være ret varmt inden han bliver 1 år ;)

Tak, Susanne. Taenkte saadan paa dig, for Anna var jo ogsaa i str. 50 i en rum tid, dog kortere end Noah... Hvornaar kom Anna i en 80? Jeg tror, jeg koeber et saet med body med lange aermer og bukser og en supplerende kortaermet i 80, saa kan jeg koebe efter behov, naar vi naar hen til den tid. Det kan nemlig godt vaere ret varmt der i maj ;)

Men han kravler vel og goer ved - plus at Noah er autonom spiser, saa det er toejskift hver dag til den tid, forestiller jeg mig. Nu kan han jo sagtens have det meste paa to dage, bukser maaske tre, hvis ikke der er spildt.

Er det saa 2 tynde bukser, 1 par shorts, 4 kortaermede bodyer, 2 bodyer uden aermer, 3 t-shirts og en sommerdragt til at starte paa i 86 - og en solhat? Og saa plukke Name It for de de nye sommerbodyer, naar de kommer paa webshoppen :P Bruger man t-shirts? Jeg har ikke brugt en eneste til Noah endnu, heller ikke med lange aermer, men det vil jeg goere imorgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan bliver 1 år på fredag og er lige kommet op en str 80.. Passer stadig noget i str 74, så jeg ville nok købe noget i str 80 og 86 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ps. Molos basisbukser er han stadig i str. 62, saa skal de koebes i 80 eller 86? Jeg synes de virker lidt store i det.... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ps. Molos basisbukser er han stadig i str. 62, saa skal de koebes i 80 eller 86? Jeg synes de virker lidt store i det.... :unsure

Har snuppet et par i blaa og et i graa i to forskellige str..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan bliver 1 år på fredag og er lige kommet op en str 80.. Passer stadig noget i str 74, så jeg ville nok købe noget i str 80 og 86 :)

Noah kunne godt vaere kandidat til at foelge Johans str. Det er kun H&M, han er kommet i 74 og kun, fordi vi har det. Han er stadig i 68 heldragter og flere andre bodyer. Molo basisbukser i str. 62. Saa det er ikke fordi han er en stor baby. Han foelger i hvert fald ikke helt str. guiderne og har altid vaeret en god maaned bagud alt efter maerke.

Stofmaasen kraever selvfoelgelig bukser i 74 fra H&M, som er smalle og taetsiddende, saa dem skal han temmelig sikkert have 80 i inden laengde.

Hvor koeber du Green Cotton og kan du fortaelle mig, om det er tykt i stoffet? Jeg skal jo gerne have noget tyndt bomuld til ham, for det bliver VARMT. Ellers maa jeg koebe nogle faa tynde Serendipity bukser, men de koster jo kassen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah kunne godt vaere kandidat til at foelge Johans str. Det er kun H&M, han er kommet i 74 og kun, fordi vi har det. Han er stadig i 68 heldragter og flere andre bodyer. Molo basisbukser i str. 62. Saa det er ikke fordi han er en stor baby. Han foelger i hvert fald ikke helt str. guiderne og har altid vaeret en god maaned bagud alt efter maerke.

Stofmaasen kraever selvfoelgelig bukser i 74 fra H&M, som er smalle og taetsiddende, saa dem skal han temmelig sikkert have 80 i inden laengde.

Hvor koeber du Green Cotton og kan du fortaelle mig, om det er tykt i stoffet? Jeg skal jo gerne have noget tyndt bomuld til ham, for det bliver VARMT. Ellers maa jeg koebe nogle faa tynde Serendipity bukser, men de koster jo kassen....

Ja.. Johan er heller ikke den største dreng og stofbleen fylder jo også :D

Jeg køber green cotton (og andre lækre sager ;) ) på raskerollinger.dk, ansos.dk, økounger.dk

Hmm.. Det er ikke det der tynde sommerbomuldstof det er lavet i.. Syntes mere det er sådan noget basis bomuld-agtigt noget... Giver det mening? :blink

Serendipity er bare sååå lækkert, men som du også skriver meget dyrt, så det er ikke det Johan har mest af :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER