Mommy Wannabe

Pergotime - Nyt forsøg fårhåbentligt med held denne gang

8 indlæg i dette emne

Jeg skal om ca 4 dage starte med pergotime. Jeg har PCOS og har for et år siden været i behandling med pergotime uden noget held overhovedet, intet - ABSOLUT INTET - skete der, ikke engang den mindste lille målbare ting. Ingen æg ingenting. Jeg har nu i et år taget P piller for at øge chancerne. Egentligt var det meningen jeg skulle forsøge med puregon men nu får pergotime en chance igen. Jeg ved ikke hvad jeg skal forvente. Håber at der vil være et æg der vokser bare lidt. Bare lidt så jeg kan se at der sker et eller andet. Men tør ikke håbe for meget og tør slet ikke håbe på at der kommer et brugbart æg ud af det. Jeg glædede mig og håbede helt afsindigt sidste gang og intet skete. Det vil jeg ikke byde mig selv igen. Jeg ved at p pillerne øger mine chancer betydeligt og at meget tyder på at min PCOS er blevet mindre i det år der er gået. Men jeg tør ikke rigtigt tro for meget af frygt for at blive alt for skuffet. Det er bare svært. Jeg ved at så snart jeg tager den første pille så begynder det, mit håb begynder at vokse. Ved at jeg til den første scanning vil blive skuffet hvis der ikke er noget at se selvom jeg siger til mig selv at jeg ikke skal forvente noget. Nu må jeg se. Jeg vil prøve at holde mig selv i snor og se hvad skæbnen bringer. Glæder mig, for om ikke andet så forsøger jeg. Har brug for det endelige svar, kan det lade sig gøre eller kan det ikke. Kan næsten ikke holde til uvisheden mere. Uvisheden om jeg kan få børn eller ej. Tror at selvom det måske viser sig efter forsøg på forsøg at der ikke er noget at gøre, at så vil jeg få en ro inden i fordi jeg ved jeg har prøvet. Nu er er kun uvisheden, mine chancer er små men håbet er der. Jeg er nødt til at prøve at give behandlingen en chance og forhåbentligt er 2013 året hvor det lykkes :D Kryds gerne fingrene for mig. Bare en lille reaktion på behandlingen ville være rigtigt rar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:goodluck håber der kommer noget godt ud af det denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med det! Fingre er krydset :) Får du Metformin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre :)

Men vil så også sige at bare fordi det måske ikke lykkedes i første forsøg eller med pergotime i det hele taget, så er det jo ikke ens betydende med at du ikke kan få børn på nogen måde ;)

Jeg har ikke selv prøvet pergotime.. men vi skulle også direkte til ICSI behandling, så det var både metformin som tablet, og så menopur som injektion hver morgen!

Var ikke særlig "god" til at producere æg trods hormon stimmulation! Men det lykkedes dog stadig at få en lille spire til at gro og sætte sig fast!

Behandlings stigen er laaaaang... men du må endelig ikke give op for tidligt! :)

Og så tænker jeg at man også er nødt til at håbe for rigtigt at kunne tro på det!! :)

Held og lykke med det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med det! Fingre er krydset :) Får du Metformin?

Jeg krydser fingre :)

Men vil så også sige at bare fordi det måske ikke lykkedes i første forsøg eller med pergotime i det hele taget, så er det jo ikke ens betydende med at du ikke kan få børn på nogen måde ;)

Jeg har ikke selv prøvet pergotime.. men vi skulle også direkte til ICSI behandling, så det var både metformin som tablet, og så menopur som injektion hver morgen!

Var ikke særlig "god" til at producere æg trods hormon stimmulation! Men det lykkedes dog stadig at få en lille spire til at gro og sætte sig fast!

Behandlings stigen er laaaaang... men du må endelig ikke give op for tidligt! :)

Og så tænker jeg at man også er nødt til at håbe for rigtigt at kunne tro på det!! :)

Held og lykke med det hele :)

Tak for de søde ord. Du har helt ret i at et negativt resultat med pergotime ikke er ensbetydende med at det slet ikke kan lykkes på nogen måde. Kan se i min lille bog fra gynækologen at ca. 25 % slet ikke reagerer på pergotime. Alligevel var det virkelig svært at holde på håbet sidste gang hvor der slet ingen reaktion var. Jeg håber at P pillerne har gjort en forskel. Min gyn siger at p piller øger chancerne rigtigt meget. Jeg tager ikke metformin, jeg har dog en pakke liggende jeg kunne starte på. Men metformin er jo skrap medicin at tage hvis det ikke er nødvendigt. Så nu forsøger jeg med pergotime igen efter en lang periode med p piller. Hvis p pillerne ikke har ændret noget så kan det være jeg starter op på metforminen. Umiddelbart vil jeg helst undvære den, men kan jo være det bliver nødvendigt. Min gyn har forberedt mig på at jeg nok regne med at skulle have sprøjter i stedet, som feks. puregon. Men nu giver jeg lige pergotimen en chance mere. Kunne jo være der skete mirakler :D Man har lov at håbe, og ellers er der jo som du siger håb endnu da der stadig er uprøvede muligheder.

Jeg har ikke fået min mens endnu, den skulle ellers have været kommet idag. I gamle dage kom den på klokkeslet når jeg stoppede med p pillerne, men det har ændret sig. Men jeg har haft mega hovedpine hele aftenen og som jeg sidder og skriver nu får jeg mega kvalme og mavesmerter, så noget kunne tyde på at jeg burde finde et bind frem og kravle under min dyne. Ligge ned skal jeg ihvertfald, puuha får det godt nok skidt :( Magter ikke rigtigt en slem omgang, men det kan jeg jo desværre ikke bestemme selv, og man ved jo det går over igen efter de 8-9 dage så jeg overlever vel ;) Om ikke andet så betyder 3. dagen at jeg kan starte med pergotimen og det er jo en god ting :) Sov godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mens. kom endelig her til aften. Den skulle have været der søndag, men kom først mandag aften 19.30. Lidt irriterende for så kan jeg ikke tælle mandag med som første cyklusdag og skal derfor først starte på pergotime torsdag. Men måske det bare er et godt tegn at min mens ikke kommer på klokkeslet mere, at min krop har sin egen mening der tæller højere end p pillerne tyder jo på at min pcos er blevet mindre, så selvom det er irriterende at den ikke kom til tiden er det måske et godt tegn. Nu er den her i hvert fald og det er jo det vigtige. Så torsdag står den på pergotime start, så er der kun tilbage at håbe jeg ikke får nogen bivirkninger og at hormonerne virker! jeg husker ikke andet end hedeture fra sidst, så håber jeg heller ikke får nogen gener denne gang. Dog må det gerne virke denne gang, jeg fik jo slet ingen reaktion sidst :( Men jeg krydser fingre og håber, samtidigt med at jeg ikke sætter næsen alt for højt op. Blev SÅ skuffet sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du har fået din mens, og jeg håber du har ret i, at pcos' en er mindre fremtrædende. Selv har jeg fået Metformin i længere perioder, og får det nu, og sandsynligvis hjælper det mig med ægløsning, sammen med pco-kost og motion. Det er jo en skrap medicin som du siger, måske mest i form af nogle ubehagelige bivirkninger, men er også en meget sikker medicin, som det er forsket meget på. Faktisk læste jeg for nyligt, at Metformin ser ud til at beskytte mod kræft, og at de overvejer at bruge det også til dette!

Bivirkningernen har jeg sloges en del med, og gør til dels stadig, men jeg synes, det er det værd :)

Held og lykke, og spørg endelig hvis du har brug for råd/erfaringer omkring Metformin!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du har fået din mens, og jeg håber du har ret i, at pcos' en er mindre fremtrædende. Selv har jeg fået Metformin i længere perioder, og får det nu, og sandsynligvis hjælper det mig med ægløsning, sammen med pco-kost og motion. Det er jo en skrap medicin som du siger, måske mest i form af nogle ubehagelige bivirkninger, men er også en meget sikker medicin, som det er forsket meget på. Faktisk læste jeg for nyligt, at Metformin ser ud til at beskytte mod kræft, og at de overvejer at bruge det også til dette!

Bivirkningernen har jeg sloges en del med, og gør til dels stadig, men jeg synes, det er det værd :)

Held og lykke, og spørg endelig hvis du har brug for råd/erfaringer omkring Metformin!

Jeg læste en masse om metformin da jeg startede herinde i babyforum. Jeg spurgte min gyn om det ville kunne hjælpe mig. Han udskrev det til mig fordi jeg da gerne måtte prøve det, men han mente ikke at effekten ville være så stor. På det tidspunkt var jeg også lige startet på p piller fordi første hormonforsøg slet ikke virkede. Han mente at p pillerne er meget meget mere effektive end metformin. Jeg blev også lidt skræmt af at nærstudere info om metformin. Jeg havde købt pillerne men besluttede at vente til jeg vidste om det var nødvendigt, p pillerne skulle jo være effektive nok i sig selv så tænkte jeg ville give dem en chance først. Jeg har altid haft det godt med det p pille mærke og hvis chancerne alligevel var bedre med p piller så ville jeg starte der. Ønsker så lidt medicin som muligt, dog vil jeg jo også rigtigt gerne være gravid. Men nu starter jeg på pergotime i morgen så får vi se. Skal til scanning fredag i næste uge på 11. dagen. En dag før tid da det jo ellers er weekend. Er virkelig spændt. Tør ikke rigtigt håbe på noget og alligevel håber jeg helt vildt. Men prøver at beherske mig. Er jo ikke engang startet på pergotime endnu. Men tror jeg ender med at blive mega skuffet hvis der ikke sker noget som helst. Sidst skete der jo absolut intet men det er over et år siden og der havde jeg holdt et års pause med p pillerne fordi jeg jo prøvede at blive gravid. Men min PCOS er så slem at jeg hverken har ÆL eller mens. Så det år var faktisk bare en dum ide, men det kunne jeg jo ikke vide, anede ikke jeg havde PCOS til trods for at jeg hele mit liv har haft symptomerne og har været hos 117 forskellige gynækologer der ikke har vidst noget som helst.

Min mens er meget voldsom denne gang, ved ikk om det er et godt tegn. I gamle dage var den meget voldsom men det sidste år har den været meget afdæmpet. Mange dage som altid men har ikke blødt mere end alm mennesker. Men denne gang nærmer jeg mig gamle dage. Aner ikke om det er godt eller skidt? Glæder mig bare til at starte op på pergotime i morgen. Er spændt på om jeg får nogen bivirkninger. Sidst fik jeg hedeture som jeg har haft med mig lige siden, har altid været en frossenpind, men efter pergotime een gang for over et år siden så har jeg været nærmest kureret, har det ofte alt alt for varmt. Så noget kom der ud af det den gang kan man sige hihi, bare ikke nogen æg der voksede overhovedet og det var jo ligesom det der var meningen :)

Jeg skal lige have fundet ud af hvordan jeg skal tage pillerne, kan ikke huske hvad jeg gjorde sidst, ved bare det er 1 pille 2 gange dagligt.

Får du kun metformin sammen med kost og motion? Ingen hormoner?

Hvordan fungerer det med KISS kost for dig?

Jeg prøver men hold op jeg savner brød og sukker. Men i dag vil jeg bage brød uden mel, bare af nødder og kerner, ingen korn.

Vidste ikke at metformin skulle mindske kræft, det er da en super god viden! Det er den ondeste sygdom! Så alt der kan hjælpe i forhold til det er jo fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER