rusternille

Sommertøj, -Hvad?

14 indlæg i dette emne

Jeg drømmer allerede om sommer og forår :7himmel og kigger samtidig lige lidt udsalg, vil gerne fylde op til de næste størrelser! MEN...

Hvad bruger man af tøj om sommeren? Jeg har jo bemærket at der er en del ting i disse vintertider, som jeg slet ikke får brugt, så jeg vil gerne minimere risikoen for dette med sommertøjet! :D

Så hvad brugte/bruger I i barnevognen? og hvad bruger I til "leg" i haven, når man opholder sig i skyggen kan det jo godt være lidt køligt!? Og bruger i det samme indenfor som nu?

Tænker at temperaturerne føles koldere om vinteren end om sommeren, -men føles det også sådan for babyer?

Klem herfra :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

puha, jeg ville ikke turde købe det endnu. Man ved aldrig om det bliver en kold sommer, eller om de vokser hurtigt gennem en størrelse eller bruger en størrelse længe.

Men sommerhatte og diverse sommerudstyr ville jeg godt turde købe nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg lærte de første uger Mie levede hvor der var varmt var at 2 delt tøj simpelthen er for Åndsvagt (altså det der ikke er body i ) - det er for varmt at have noget under så når man løfter dem er det den bare maveskind der kommer frem.

Uld/silke kunne måske være godt at have, men ellers er jeg på kortærmede bodyer og shorts/bukser så har jeg simpelthen været SÅ glad for kjole-bodyer altså kjoler med indbygget body.

En lille trøje til at have uden over på kolde dage og om aftenen er også smart.

Måske tråden skulle flyttes til baby udstyr-børneudstyr og produkter så dem der HAR været igennem en sommer med baby kan svare!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste sommer var Valdemar helt nyfødt, men der havde han faktisk tit bare en body på og så et par strømper. Så lå han hud mod hud med sin mor :7himmel (som tilbragte det meste af sommeren kun iført undertøj fordi hun ikke kunne klare varmen med de ekstra kilo, haha) Men ellers også bukser og lange ærmer, sådan alt efter hvordan vejret var. :) En tynd bomuldshue var næsten altid en del af outfittet, når vi skulle ud :)

Sådan helt generelt, så har jeg fået det råd, at gå efter langærmede bluser på udsalg. De kan gå med en uldbody under, hvis der er mega koldt, og de kan gå på kølige dage om sommeren = de kan faktisk fungere året rundt ;) Tullebukser ville jeg også turde købe uanset sæson. Jeg har også købt en enkelt kortærmet t-shirt til Valdemar (som bliver 1 år til juli), for jeg tænker at det da MÅ blive rigtig sommer bare én dag :P Og jeg har købt et par cowboybukser til ham til næste sommer ud fra tanken om at det nok ikke er høj solskin hver dag, og så er det godt med et par "grove" bukser, der kan klare slid på knæene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en masse brugt.. Nyt har jeg ikke rigtig købt noget..

Tænker også:

Tynde bluser (dem bruger vi også nu, hvor hun bare har en body under)

Tullebukser(Dem bruger hun også nu, bare med strømpebukser under)

Kortærmet bodyer (dem kan hun jo altid bruge, på en kold dag med en trøje over)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste sommer brugte Anna enten kort- eller langærmet body og så tynde/bløde bukser. Så jeg ville investere i lækre kort- og langærmede body'er med fedt print.I hvert fald 1-2 af hver. Og så nogen tynde bukser - Molo og Bakito laver nogen ret fede nogen :)

Er på fra mobil, så kan ikke se hvor gammel baby vil være, men lækker heldragt med sejt print og kortærmet body under er også godt til de lidt køligere dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige bodyer og bomuldsbukser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg taenker(mest i str 80, faktisk - eller hvad???)

- bodyer med lange og korte aermer, hernede ogsaa uden.

- tynde bukser

- shorts

- sommerdragter

- langaermede troejer til at tage paa udenover, hvis temp ikke er til kortaermet

- UV dragt(kan jo nok ikke holde 100 i skyggen alligevel)

- cardigans/haettetroejer

- fleecejakke(for saadan en har vi koebt til Noah... ;) )

- solhat

- stroemper

- sandaler, hvis de gaar til den tid :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en masse brugt.. Nyt har jeg ikke rigtig købt noget..

Tænker også:

Tynde bluser (dem bruger vi også nu, hvor hun bare har en body under)

Tullebukser(Dem bruger hun også nu, bare med strømpebukser under)

Kortærmet bodyer (dem kan hun jo altid bruge, på en kold dag med en trøje over)

Puh hun har godt nok meget tøj på nu, Mie har højst en ærme løs body under, sjældent strømpebukser under medmindre heldragten gaber mellem benene eller vi skal være meget ude (hun sover selvfølgelig heller ikke ude) - jeg har oplevet at hun bliver ked af det simpelthen fordi hun har det for varmt, så jeg må pille tøj af hende.

Nå det var et sidespring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh hun har godt nok meget tøj på nu, Mie har højst en ærme løs body under, sjældent strømpebukser under medmindre heldragten gaber mellem benene eller vi skal være meget ude (hun sover selvfølgelig heller ikke ude) - jeg har oplevet at hun bliver ked af det simpelthen fordi hun har det for varmt, så jeg må pille tøj af hende.

Nå det var et sidespring.

Ha ha, Noah har langaermet uld/silkebody under alt, dag og nat, om dagen ogsaa uldstroempebukser, paa en lunere dag i bomuld. Paa en megakold dag, eller dage som idag med sygdom, ogsaa en lille uldvest over, hvis vi er udenfor hjemmet :D Jeg oplever at han blive kold, ked og snottet af mindre... Kuldskaer som sin mor :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, Noah har langaermet uld/silkebody under alt, dag og nat, om dagen ogsaa uldstroempebukser, paa en lunere dag i bomuld. Paa en megakold dag, eller dage som idag med sygdom, ogsaa en lille uldvest over, hvis vi er udenfor hjemmet :D Jeg oplever at han blive kold, ked og snottet af mindre... Kuldskaer som sin mor :rolleyes

Utroligt så stor forskel der er - egentlig godt Mie ikke bor i italien så :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon er også et utroligt varmt barn, og om sommeren, på varme dage, har han bare haft kortærmet/ærmeløs body, og shorts på (og endelig lange shorts der kan kravles i, han sled 4-5 par op inden han lærte at gå :D )

Og ellers bare lidt tynde bluser, og en fleece til det koldestes dage.......

Derudover de helt gængse sommerting som solhat, uvdragter, sandaler og den slags :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor køber man billige/fine UV dragter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor køber man billige/fine UV dragter?

Uh, der er mange fine, synes jeg!

KLIK KLIK - om de er billige, ved jeg ikke, men om ikke andet til inspiration :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER