Barylak

Fie's Slanketråd

18 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Jeg er ny herinde og nu har jeg sat mig for at tabe mig en masse kilo her i det nye år :yay

Jeg er 25 år, gift med Peter og mor til Silje på 6 år og Marius på 3 år :wub

Jeg har været overvægtig siden min graviditet med Silje, selvom jeg op til flere gange har forsøgt at komme af med de dumme kilo :shooter

Jeg startede med at træne i oktober sammen med min kusine, men jeg rendte ind i to længere sygdomsforløb med operation og indlæggelse, så det gik lige i stå igen :(

Men nu har jeg fundet motivationen frem igen og håber at det lykkedes denne gang!

Vægten sagde her til morgen 82,1 kg ( :wacko ) og med mine 165 cm vil jeg gerne ned på 60 kg - så der skal smides ca. 22,1 kg.

Men jeg tager det stille og roligt og i første omgang er det især sodavand og slik der bliver skåret væk og så kommer det andet stille og roligt.

Jeg har forresten også været oppe og træne i dag og i morgen skal jeg have lagt et nyt program - så lidt sker der da ;)

Jeg håber på at få en masse gode råd og selvfølgelig også en masse støtte fra jer piger herinde :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pøj pøj med vægttabet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj pøj med vægttabet :)

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til - og pøj pøj med projektet :) Er også selv igang, NU skal det være (igen ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til - og pøj pøj med projektet :) Er også selv igang, NU skal det være (igen ;))

Tak :)

Ja, det er bare med at komme i gang - jeg er også startet op mange gange, men så er der altid lige kommet noget i vejen.

Dårlige undskyldninger har man jo nok af ;)

Men glæder mig til at følges med dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er første dag overstået uden sukker, og det kan mærkes.

Jeg har haft en frygtelig hovedpine og et frygteligt temperament - men mon ikke det går over på et tidspunkt?

Min mand er også delvis med i det her projekt, men vil altså ikke undvære sin sodavand på arbejdet og i går aftes kunne han ikke lade sine chokoladeskildpadder være, MEN jeg spiste ingen :glad

Her til morgen har jeg prøvet det der Skyr, som alle snakker om - men det er altså ikke lige mig :unsure Så tror jeg holder mig til mine havregryn :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Masser af held og lykke herfra :)

Du siger du har prøvet skyr - hvordan prøvet? Altså hvad spiste du det med? Ellers findes der jo også andre fedtfattige produkter.

Men det er nu min opfattelse af havregryn til morgenmad er ganske udemærket og ikke noget man går galt i byen med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Masser af held og lykke herfra :)

Du siger du har prøvet skyr - hvordan prøvet? Altså hvad spiste du det med? Ellers findes der jo også andre fedtfattige produkter.

Men det er nu min opfattelse af havregryn til morgenmad er ganske udemærket og ikke noget man går galt i byen med :)

Jeg havde fundet en opskrift, hvor man bare skulle skære nogle frugter og så spise dem oven på - og det brød jeg mig altså ikke om.

Så nej, holder mig til mine havregryn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv med fromage frais istedet evt tilsat en lille smule flydende sød.

Så vidt jeg husker er havregryn ikke så godt da det får dit blodsukker til at stige. Det same gør frugt. Du skulle helst for at slippe af med din sukkertrang holde et så stabilt blodsukker som muligt. Et lille pip fra en tøs der selv er mega sukkerafhængig og kæmper en brag kamp for at slippe af med den :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv med fromage frais istedet evt tilsat en lille smule flydende sød.

Så vidt jeg husker er havregryn ikke så godt da det får dit blodsukker til at stige. Det same gør frugt. Du skulle helst for at slippe af med din sukkertrang holde et så stabilt blodsukker som muligt. Et lille pip fra en tøs der selv er mega sukkerafhængig og kæmper en brag kamp for at slippe af med den :(

Hvad er flydende sød? :unsure

Ok, jeg troede ellers at havregryn var godt? Jeg putter ikke sukker eller noget på.

Jeg ved godt det med frugt og spiser også masser af grøntsager - men tager gerne et stykke frugt om dagen.

Jeg har også bare haft en meget slem hovedpine hele denne uge, men tror at det er pga. sukkerafvænningen.

Men i morgen er det en uge siden at jeg drak sodavand, så er da lidt stolt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, det er sgu hårdt at holde weekend med manden og ungerne :wacko

I fredags havde vi jo vores slikdag og jeg fik lidt af ungernes vingummier og en halv twixbar ;)

Har aftalt med mig selv, at fredag er det OK at spise lidt slik - men ikke nogle andre dage, har brug for en dag at se frem til.

Men i morgen er det en uge siden at jeg har drukket sodavand :yay Og sådan skal det blive ved med.. Der kunne sagtens ryge to x 1 1/2 liter ned hver aften her :o

I weekenden plejer vi at få hvidt brød til morgenmad, men jeg tog et stykke rugbrød med ost i stedet for ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er du sej - skulderklap til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, det er sgu hårdt at holde weekend med manden og ungerne :wacko

I fredags havde vi jo vores slikdag og jeg fik lidt af ungernes vingummier og en halv twixbar ;)

Har aftalt med mig selv, at fredag er det OK at spise lidt slik - men ikke nogle andre dage, har brug for en dag at se frem til.

Men i morgen er det en uge siden at jeg har drukket sodavand :yay Og sådan skal det blive ved med.. Der kunne sagtens ryge to x 1 1/2 liter ned hver aften her :o

I weekenden plejer vi at få hvidt brød til morgenmad, men jeg tog et stykke rugbrød med ost i stedet for ;)

Sådan! Godt klaret :)

Ang fredags slik, så gik jeg til diætist for 3 år siden, og en af de bedste ting jeg fik med der fra var faktisk fredagsslik :) I min kostplan må jeg få 100 gram chokolade og 200 gram slik eller chips i løbet af ugen ( - der er også en omregning til rødvin, men nu har jeg jo været gravid og ammer stadig så drikker ikke pt) men det er faktisk en temmelig stor mængde slik, og det er SÅ hyggeligt hver fredag at vælge det rigtige slik jeg har lyst til, frem for at små spise slik uden rigtig at have lyst men mere af vane i løbet af ugen. Det er sjældent jeg spiser hele mængden, og alligevel får jeg en god tilfredstillelse af det.

I gennemsnit taber jeg mellem et halvt og et helt kilo om ugen når jeg følger planen fra diætisten, og fredagsslikket hjælper klart til det ikke bliver surt, men at jeg glæder mig til at kunne forkæle mig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er flydende sød? :unsure

Ok, jeg troede ellers at havregryn var godt? Jeg putter ikke sukker eller noget på.

Jeg ved godt det med frugt og spiser også masser af grøntsager - men tager gerne et stykke frugt om dagen.

Jeg har også bare haft en meget slem hovedpine hele denne uge, men tror at det er pga. sukkerafvænningen.

Men i morgen er det en uge siden at jeg drak sodavand, så er da lidt stolt ;)

Jeg forsøger lige at vække min ammehjerne og tænke tilbage til hvad min diætist forklarede mig..... :wacko

Havregryn er godt fordi det er de langsomme kulhydrater. Det vil sige istedet for f.eks. hvidt brød som er hurtige kulhydrater og dermed får dit blodsukker til at stige hurtigt hvorefter det falder igen (og giver dig mega sukkertrang -> blodsukker stigninger efterfulgt af dyk giver trang til ) men det er stadig ikke så godt som f.eks. rugbrød eller fromage frais eller knækbrød for den sags skyld.

Flydende sød er det samme som hermasetas (sødetablet) men bare i flydende form. Det er derfor nemt at bruge til at blande i flydende ting som eksempelvis fromage frais. Flydende sød har ingen påvirkning af dit blodsukker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan! Godt klaret :) Ang fredags slik, så gik jeg til diætist for 3 år siden, og en af de bedste ting jeg fik med der fra var faktisk fredagsslik :) I min kostplan må jeg få 100 gram chokolade og 200 gram slik eller chips i løbet af ugen ( - der er også en omregning til rødvin, men nu har jeg jo været gravid og ammer stadig så drikker ikke pt) men det er faktisk en temmelig stor mængde slik, og det er SÅ hyggeligt hver fredag at vælge det rigtige slik jeg har lyst til, frem for at små spise slik uden rigtig at have lyst men mere af vane i løbet af ugen. Det er sjældent jeg spiser hele mængden, og alligevel får jeg en god tilfredstillelse af det. I gennemsnit taber jeg mellem et halvt og et helt kilo om ugen når jeg følger planen fra diætisten, og fredagsslikket hjælper klart til det ikke bliver surt, men at jeg glæder mig til at kunne forkæle mig selv :)

Tak ;)

Ej, hvor er jeg glad for at du skriver det - for jeg troede at jeg "syndede" ;)

Men hvis jeg kan holde mig til kun om fredagen og altså ikke bare guffe løs, så skal det nok gå - ellers bliver det sgu lidt for surt i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forsøger lige at vække min ammehjerne og tænke tilbage til hvad min diætist forklarede mig..... :wacko Havregryn er godt fordi det er de langsomme kulhydrater. Det vil sige istedet for f.eks. hvidt brød som er hurtige kulhydrater og dermed får dit blodsukker til at stige hurtigt hvorefter det falder igen (og giver dig mega sukkertrang -> blodsukker stigninger efterfulgt af dyk giver trang til ) men det er stadig ikke så godt som f.eks. rugbrød eller fromage frais eller knækbrød for den sags skyld. Flydende sød er det samme som hermasetas (sødetablet) men bare i flydende form. Det er derfor nemt at bruge til at blande i flydende ting som eksempelvis fromage frais. Flydende sød har ingen påvirkning af dit blodsukker :)

Tak for at du ville bruge tid på at forklare mig det :)

Jeg tror jeg prøver med det der sød, men ellers holder jeg mig til mine havregryn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, nu er det vidst på tide med en update ;)

I dag har mit projekt været igang i én uge og det er gået OK - på nær i går :unsure

Jeg havde en rigtig dårlig dag med hovedpine og derfor faldt jeg i :( Jeg drak sodavand, spiste chips, chokolade og jeg ved ikke hvad :(

Men jeg blev også straffet for det, for jeg fik simpelthen SÅ ondt i maven om aftenen - hvilket var fortjent.

Men i dag er jeg startet på en frisk og har været oppe og træne igen :yay

Vægten straffede mig dog i morges og sagde 83,1 kg, hvilket vil sige at jeg har taget 1 kg på siden sidste onsdag - men det er jo min egen skyld <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vidst lidt tid siden at jeg har opdateret herinde ;)

Det går sådan set OK, jeg er ikke helt sukkerfri - men drikker ikke sodavand herhjemme, har kun gjort det når vi har spist ude.

Der er også røget lidt slik ned engang i mellem, men vægten her til morgen sagde 80,8 kg - så jeg har tabt mig 2,3 kg på én uge :yay

Jeg er også blevet helt vild med at træne og træner 3 gange om ugen med min kusine..

Men nu skal jeg starte i skole på mandag, så nu kan jeg ikke træne om morgen mere - men så må jeg få det til at passe ind på andre tidspunkter, for træne det skal jeg!!

Jeg er normalt heller ikke vild med at løbe og har fået at vide at jeg er for tung til det - men nu har jeg løbet oppe i træningscentret de sidste 2 1/2 uge og det går bedre og bedre.

Jeg løber i 2 minutter og går i 2 minutter osv. og i dag løb/gik jeg 3,2 km på 30 minutter og det er altså en rekord for mig - selvom det måske ikke lyder af meget :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER