Camillat

Hjaelp - Noah er forkoelet og lidt nytaarsbrok..

14 indlæg i dette emne

Hold nu oo, altsaa!

Noah er saa blevet snotforkoelet og sover ikke... Han raaber og graeder, hvis ikke han bare er vaagen og hyper, fordi han er saa stangtraet. Hans tremmesenng er blokket op med boeger og et ringbind under madrassen. Han vaagner skrigende op og er utroestelig, jeg kan ikke laegge ham fra mig og han har haengt paa mig hele dagen. Han faldt sent i soevn igaar og vaagnede hver time mellem kl. 1 og 6, hvor M tog ham. De vaekkede mig til nytaarsmorgenbord kl. 8(M havde lige en ting at raade bod paa -_- ). Siden har han kun sovet 4x30 min :blink

Nu sover han her i min arm, men jeg kan jo ikke rent fysisk have ham her meget laengere... Jeg kan give saltvand i naese, mmm i naese, suge naese, men han vaagner jo helt op saa og er ikke til at faa til at sove igen. Og bliver rasende! Det kan jeg jo heller ikke goere konstant, saa bliver stakkels lille naese da helt irriteret...

Han spiser normalt og er egentlig frisk nok, saa han har ikke hoej feber, men kan jeg give ham noget? Ville gerne knockoute, bare nogle timer, saa han kan komme sig lidt, lille pus :(

Nu har jeg i mellemtiden lagt ham ind i sengen igen - men mon ikke han vaagner igen, hvis han fortsaetter i samme rille...... :boo :boo

M arbejder, saa har staaet med det alene - det er fandme traels! :8: Svigermor har aabenbart faaet en lille skid paa, saa hun kan ikke passe restauranten i aften... :wacko

Nytaarsaften tilbragte jeg hos min svigerinde ovenpaa, Noah sov i barnevognen og vi hentede nytaarsmenuen ret for ret nede i restauranten. Det var ganske hyggeligt og maden er virkelig ekstra veltilberedt, delikat og til michelinstjerner nytaarsaften :mam Vores maend kom op kl. 00 og vi skaalede og kyssede. Saa gik de paa arbejde igen. Kort tid efter kom min svoger hjem, saa jeg fortrak ned til mig selv med Noah. M havde sagt, at han ville komme tilbage inden laenge.... Jotak, efter en time gad jeg ikke sidde der og vente laengere, saa jeg var paa vej i seng, da han endelig kom op. Kunne have... :box Jeg kunne jo have sovet den time, eller vaeret nede og hilse paa gaester til festen, eller maaske ligefrem have tilbragt bare lidt mere nytaarsaften med min mand :( Den havde han ikke lige taenkt i og var vist lidt :huh da jeg stak ham tandboerste og hovedpude og lukkede doeren ind til sovevaerelset. Noah sov af gode grunde i min seng og jeg var godt traet - egentlig mere grundtraet end sur, faktisk. Saa han kunne paa ogdt jysk pisse ved en sten! <_< Imorges blev jeg saa tilgengaeld vaekket med det helt store morgenbord og han have hentet Noah kl. 6, saa jeg kunne sove videre i fred. Der var tydeligvis en, der ville sige undskyld og det endte godt. Her til eftermiddag har jeg ogsaa haft en time for mig selv paa badevaerelset - mor traengte til en opgradering fra gnu til dame! ;)

Naa, men ikke mere om det aarsskifte... nu er jeg spaendt paa natten og takker englene mange, mange, mange gange for deres hjaelp - tusind tak :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram

Uld??? har han det på?

Camille the (har jeg hørt nogen sige - aner ikke om det hjælper, men jeg får i hvert fald varmen af det)

Og så er det bare ØV med ubetænksom mand - men når enden er god er alting godt!!! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV hvor er det bare træls når de små er forkølede :( :kram Vi har selv været igennem det med Lise og vi gjorde ikke så meget mere end dig desværre, så kan ikke rigtig hjælpe der :( lægen anbefalede dog derudover de ting du har nævnt et godt varmt bad inden sengetid (selvfølgelig ikke varmere end deres sarte hud kan tåle) i et opvarmet rum. Men hvis du kan holde rummet varmt og sørge for at der er godt med damp i rummet (evt. start med meget varmt vand, så der kommer damp og så køl det ned til rette temperatur bagefter ved at hælde lidt koldt vand oveni. Det skulle løsne deres slimhinder lidt, så de bedre kan få vejret om natten.

Og så er det som Majs siger træls med en ubetænksom mand, men det lyder til at han ærligt angrer og fik det gjort godt igen, så det er altid noget! ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arg altså, M :klap Godt, at han selv var klar over han havde kvajet sig ;)

Anna har også være virkelig snottet i mange uger og har hostet, så jeg nogen gange troede hun ville kaste op :( Jeg har ikke rigtig kunne gøre så meget, så kan desværre ikke komme med det magiske råd, men sige jeg forstår :kiss De gange Anna har haft feber (f.eks. til jul) har hun fået børnepanodil, så hun kunne sove - det er ren magi.

God bedring med ham og hils M og ønsk godt nytår :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Camilla. Vi har lige været igennem det med Lasse og han er stadig ikk hel frisk. Lørdag var værst pga han fik feber og kun ku finde ro, når han hang op af sin far. Om aftenen var det så mig der var bedst. Vi forsøgte at få flydende børnepanodil i ham, suge næse og give væske. Han blev tosset og ulykkelig. Næste gang gir vi nok panodil i form af stikpiller.

God bedring med Noah. Hvor er det bare træls at M. Var lidt ubetænksom, men dejligt med morgenbord.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Uld??? har han det på?

Camille the (har jeg hørt nogen sige - aner ikke om det hjælper, men jeg får i hvert fald varmen af det)

Og så er det bare ØV med ubetænksom mand - men når enden er god er alting godt!!! :kiss

Ja, han sover uld/silke med en uld/silkekortaermet indenunder og uldsokker. Jeg har givet ham lunken kamillethe trukket med lidt ingefaer i dag - det loesnede lidt op derefter, saa snot er mere flydende. Kunne godt vaere, jeg skulle tilbyde ham en taar mere af det....

Ja, megaoev og tarvelig maade at starte nyt aar paa.... men han kom da lidt efter det :rolleyes

ØV hvor er det bare træls når de små er forkølede :( :kram Vi har selv været igennem det med Lise og vi gjorde ikke så meget mere end dig desværre, så kan ikke rigtig hjælpe der :( lægen anbefalede dog derudover de ting du har nævnt et godt varmt bad inden sengetid (selvfølgelig ikke varmere end deres sarte hud kan tåle) i et opvarmet rum. Men hvis du kan holde rummet varmt og sørge for at der er godt med damp i rummet (evt. start med meget varmt vand, så der kommer damp og så køl det ned til rette temperatur bagefter ved at hælde lidt koldt vand oveni. Det skulle løsne deres slimhinder lidt, så de bedre kan få vejret om natten.

Og så er det som Majs siger træls med en ubetænksom mand, men det lyder til at han ærligt angrer og fik det gjort godt igen, så det er altid noget! ^_^

Tak, nej, det er bare ikke spor sjovt...

Det giver god mening. Skulle have taget ham med ind paa mors minispa - der vra da vist damp nok til sidst :D

Du fik mig nu til at skrue en grad op og saette skaale med vand paa radiatoren. Det er ikke det varmeste rum, han sover i, og vi har toer luft...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arg altså, M :klap Godt, at han selv var klar over han havde kvajet sig ;)

Anna har også være virkelig snottet i mange uger og har hostet, så jeg nogen gange troede hun ville kaste op :( Jeg har ikke rigtig kunne gøre så meget, så kan desværre ikke komme med det magiske råd, men sige jeg forstår :kiss De gange Anna har haft feber (f.eks. til jul) har hun fået børnepanodil, så hun kunne sove - det er ren magi.

God bedring med ham og hils M og ønsk godt nytår :kram2

Ja, helt aerligt - det er sgu bare saa taabeligt af ham, naar han leverer den slags... :klap Han kom endda storsmilende hjem, som om alt var i den skoenneste orden - saa blev jeg jo ikke mindre traet og sur :D

Jeg har ikke boernepanodil i huset, men det har svigerinde vist. Han har nu ikke som saadan feber, saa lidt temperatur vil jeg vaere ked af at slaa ned... Men hvis natten er helt slem, saa faar han maaske lidt imorgen, saa vi kan faa sovet. M er kommet hjem, saa nu kan vi deles om resten af aftenen og natten ;)

Tak i lige maade og hils Soeren mange gange :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Camilla. Vi har lige været igennem det med Lasse og han er stadig ikk hel frisk. Lørdag var værst pga han fik feber og kun ku finde ro, når han hang op af sin far. Om aftenen var det så mig der var bedst. Vi forsøgte at få flydende børnepanodil i ham, suge næse og give væske. Han blev tosset og ulykkelig. Næste gang gir vi nok panodil i form af stikpiller.

God bedring med Noah. Hvor er det bare træls at M. Var lidt ubetænksom, men dejligt med morgenbord.

Stakkels Lasse ... Det er haardt at have baby paa sig en hel dag. Jeg kunne godt maerke her sidst paa dagen, at jeg havde haft Noah haengene i flere timer, saa dejligt at M kom og gav mig lidt frie haender!

Noah er ogsaa stiktosset, naar jeg proever at suge naese, saa jeg har opgivet, selvom det ville hjaelpe ham. Saa er det saltvand, men det blive rhan ogsaa tosset over. Jeg er nu bare noedt til at give ham det et par gange om dagen, saa det ikke saetter sig i oerer og svaelg. Min maelk er lidt mindre slem for ham, og nu kom jeg en draabe af min homoeopatiske naesespray i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det lyder som noget af en omgang for lille Noah :( Jeg gav Johan infeksin (kan ikke lige huske dosis, men kan nok finde det hvis det er..) og viburcol "naturens" børnepanodil, da han blev syg og snottet da han var helt lille..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv håber snart lækkermusen kommer ovenpå igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj hvor er det da træls for jer :(

Vi har også haft nogle snottede dage. Men her er det mest mig der har været ramt.

Har ikke nogle guldkorn, desværre. Men jeg tænker at grunden til han måske vågner og skriger kan være tigerspring/mareridt og ikke snot? A havde sådan en periode for nogle uger siden. Det var tydeligt hun havde drømt noget uhyggeligt.

Men altså som sagt, hæng i og du får lige et :kram Det lyder hårdt og også liiidt trist at fejre nytåret ind på den måde, men godt i fik styr på det dig og manden din :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træls lillemanden er syg. Håber snart han er oven på igen :kram

Godt I fandt ud af det igen.

Måske kunne I gøre os kunsten efter, for kan godt forstå du blev irriteret over din mand ikke kom op efter den time som han ellers havde lovet.

Jeg ville selv være blevet sur.

Herhjemme har vi den gylden regel, at skal man noget og den anden part bliver hjemme, så giver vi ikke tidspunkt hvornår vi er hjemme igen.

Ergo tager B om til en kammerat, behøver jeg blot vide hvor han er og om det tager hele dagen.

Er det nogle timer, fint for mig.

Klokkeslæt og timeantal kan jeg ikke bruge til noget som helst, da tid kan trække ud af div. grunde.

Siger B fx. han er hjemme kl.13.30 så FORVENTER jeg også han er det. Så de gange han er kommet til at love et tidspunkt han er hjemme på, kan jeg godt blive lidt irriteret og specielt hvis man står parat med mad, selv har en aftale osv. og han så ikke dukker op til aftalt tid.

Og ellers er aftalen, at man ringer hjem hvis man har sat tidspunkt på og man bliver forsinket.

På den her måde undgår vi herhjemme at vi render og bliver irriteret på hinanden når vi har lovet noget som når den ene af os skal noget hvor den anden part er hjemme.

Vi har kun haft få tilfælde hvor vi er gået forkert af hinanden og hvor jeg er blevet sur, men vi har så heldigvis altid fundet ud af det bagefter og fået snakket om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det lyder som noget af en omgang for lille Noah :( Jeg gav Johan infeksin (kan ikke lige huske dosis, men kan nok finde det hvis det er..) og viburcol "naturens" børnepanodil, da han blev syg og snottet da han var helt lille..

Tak. Jeg skal lige hoere dem paa apoteket hernede, om de har det eller noget, der ligner ... Han har taget det bedre i dag, men har haft ca. 38 i feber og oejnene har loebet lidt i vand. Stadig ok energisk og spiser, saa vaerre er det jo heller ikke, men alligevel :(

Øv øv håber snart lækkermusen kommer ovenpå igen :kram2

Tak :kiss

Føj hvor er det da træls for jer :(

Vi har også haft nogle snottede dage. Men her er det mest mig der har været ramt.

Har ikke nogle guldkorn, desværre. Men jeg tænker at grunden til han måske vågner og skriger kan være tigerspring/mareridt og ikke snot? A havde sådan en periode for nogle uger siden. Det var tydeligt hun havde drømt noget uhyggeligt.

Men altså som sagt, hæng i og du får lige et :kram Det lyder hårdt og også liiidt trist at fejre nytåret ind på den måde, men godt i fik styr på det dig og manden din :)

Haaber ikke, vi skal doeje med tiger lige nu, men det kan da godt vaere. Det falder bare saa praecist sammen med snot, men han kan jo godt have lidt mareridt af forhoejet temperatur - aah, det har jeg haft 1000 gange som barn! Tror nu mest, det er snot, der aergrer ham rigtig meget.

Ja, det var daelme ikke alletiders nytaarsaften, men set i lyset af sygt barn og arbejdende mand, saa var det ikke skidt at sidde og smaeske god mad i sig - og vi fik da hoert dronningen :D

Oev, at du skal doeje saa meget med sygdom... jeg haaber ikke at det for alvor faar mig ned med nakken, men gaar nok ikke helt fri...

Træls lillemanden er syg. Håber snart han er oven på igen :kram

Godt I fandt ud af det igen.

Måske kunne I gøre os kunsten efter, for kan godt forstå du blev irriteret over din mand ikke kom op efter den time som han ellers havde lovet.

Jeg ville selv være blevet sur.

Herhjemme har vi den gylden regel, at skal man noget og den anden part bliver hjemme, så giver vi ikke tidspunkt hvornår vi er hjemme igen.

Ergo tager B om til en kammerat, behøver jeg blot vide hvor han er og om det tager hele dagen.

Er det nogle timer, fint for mig.

Klokkeslæt og timeantal kan jeg ikke bruge til noget som helst, da tid kan trække ud af div. grunde.

Siger B fx. han er hjemme kl.13.30 så FORVENTER jeg også han er det. Så de gange han er kommet til at love et tidspunkt han er hjemme på, kan jeg godt blive lidt irriteret og specielt hvis man står parat med mad, selv har en aftale osv. og han så ikke dukker op til aftalt tid.

Og ellers er aftalen, at man ringer hjem hvis man har sat tidspunkt på og man bliver forsinket.

På den her måde undgår vi herhjemme at vi render og bliver irriteret på hinanden når vi har lovet noget som når den ene af os skal noget hvor den anden part er hjemme.

Vi har kun haft få tilfælde hvor vi er gået forkert af hinanden og hvor jeg er blevet sur, men vi har så heldigvis altid fundet ud af det bagefter og fået snakket om det.

Tak for raad. Det er et tilbagevendende dilemma mellem os, dels kulturelt og dels fordi min mand er mindre dygtig til at huske den slags aftaler. Vi har haft lignende saa mange gange og denne gang havde han aabenbart hoert mig sige, at det ikke var noedvendigt for ham at komme tilbage hurtigt... Bevares... Men alligevel skulle man jo tro, at det ville vaere rart at tilbringe bare lidt af nytaarsaften med sin hustru ^_^

Vi er ved at faa rettet op paa det efter en periode med tilbagefald, saa haaber snart, vi er ved at vaere der!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en opdatering - Noah sov faktisk ok i nat, selvom han var paent vaagen baade kl. 1 og kl 6. M sov med ham fra 23 til 06, jeg ammede kl. 1. Saa tog jeg ham kl. 6 og sendte M ind paa sofaen. Noah var hurtig til at falde i soevn igen, men han havde ogsaa en del at indhente, lille pus... Jeg vaagnede ved en lille stemme, der sagde "graaa" kl. 9 :o :P Saa jeg har faktisk sovet 1,5+4+3=8,5 time i nat :yay

Idag har han taget to gode lure paa hver to timer - en i skraastolen :badgirl , men hvor slkulle jeg ellers faa ham til at sove saa godt og laenge med alt det snot... Om eftermiddagen gik det bedre inde i tremmesengen, men her til aften var der igen modstand mod at ligge der, saa nu ligger han igen i dobbeltsengen, den lille fis :rolleyes

Han lukker til og sover uroligt, men indtil videre sover han! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER