MissM

At fortælle det til de kommende storesøskende

4 indlæg i dette emne

Ja julen blev tiden hvor jeg besluttede at fortælle min søn på tre at han skal være storebror. Tidspunktet kunne ikke være meget bedre for hans allerbedste ven skal være storesøster igen cirka en måned før min termin. Jeg har så efterfølgende fundet ud af, at to andre af hans rigtig gode venner også skal være storesøstre på samme tid som han bliver storebror.

En aften ham og jeg skulle putte sammen i dobbeltsengen spurgte jeg inden vi læste godnathistorie om han havde lagt mærke til at min mave var blevet lidt stor. Det havde han ikke lige. Jeg fortalte at det er fordi mor har en baby inde i maven - så smilede han bare over hele femøren :-) total drømmereaktion. Vi snakkede et par minutter om at så skal han være storebror og at vi ikke ved om baby er en dreng eller en pige (han håber det er en dreng - pigerne skal bare blive om ved hans veninde), så sagde han "nu skal vi læse mor" og så var der ikke mere snak om det.

Et par dage senere var han kommet ind til os fra morgenen af. Han lå mellem min kæreste og mig, holdt min kæreste i den ene hånd og mig i den anden, så løfter han vores hænder og trækker dem ind over sig så vi alle tre holder i hånd <3 Da vi har ligget sådan lidt, siger han pludselig: "Moar? Hvordan kommer babyen ud af maven igen?" Den meget søvndrukne mor var en smule paf og kom med en noget underlig forklaring, men tror den gav mening for junior :-)

Hvordan fortæller I andre til de store børn at der kommer en lille ny?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke med dig, men jeg var i hvert fald noget nervøs for at fortælle det. Det har selvfølgelig også noget at gøre med at mine to børn ikke får den samme far og at det ikke er længe siden jeg flyttede fra min søns far OG at vi næsten lige har fortalt ham at vi skal flytte til foråret (det blev fortalt før vi fandt ud af at jeg hovsa er gravid) :-) Men det er da sjovt som det så bare går meget lettere end forventet. Det var i hvert fald en kæmpe lettelse for mig at se min søn blive glad.

I går fik jeg sms'er fra de venner som min søn og hans far holdt nytår med, hvor de skrev at han havde fortalt at jeg snart får en stor mave :-) skønne knægt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste har 2 sønner på 12 år (tvillinger) og de var nu meget fattede da de fandt ud af at de skal være storebrødre - "hvad....er du gravid....IGEN??" Sidst jeg var gravid fik de det først at vide da aborten var overstået. Min kæreste skulle hente dem samme dag, så der skulle jo være en grund til at jeg ikke var der, da de kom hjem. Men jeg tror de glæder sig og at de nok skal blive nogle gode storebrødre. Specielt den ene af dem, er ret glad for små børn, han synes de er så nuttede :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER