Melas

Livmoderhalskræft

4 indlæg i dette emne

Ja jeg ved godt overskriften ikke er særligt positiv, men man har jo lidt bekymringer ind imellem. Til min store overraskelse læste jeg i går at skuespilleren Mira Wanting er død i en alder af 34 år af livmoderhalskræft og så kun 1 år efter det blev opdaget.

Jeg har selv fået lavet et keglesnit i 2007 pga svære celleforandringer og har gået til regelmæssig kontrol siden. Jeg skulle have været til kontrol i februar i år, men så blev jeg gravid og min læge sagde at man ikke kan tage en smearprøve så længe man er gravid. Jeg mistede så barnet i juni og skulle til læge 1 uge efter til kontrol, men pga at jeg havde fået underlivsbetændelse kunne han heller ikke der tage en prøve. Tiden og endnu en underlivsbetændelse går og så er jeg gravid igen og kan stadig ikke få taget en prøve.

Nu er det ikke fordi jeg har nogle symptomer på at noget skulle være galt. Dog kan det godt gøre lidt ondt når jeg har samleje med min kæreste (også før jeg blev gravid) og han "kommer helt i bund", så føles det som om han støder mod livmoderhalsen. Men jeg ved ikke om det har noget med hinanden at gøre, har ikke fået snakket med min læge om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godmorgen - først og fremmest rigtig godt og glædeligt nytår.

Jeg kan godt forstå det fylder i dine tanker. - hvis du har en sød og god læge, synes jeg du skal ringe og få en snak om hvordan du har det og hvad du tænker.. - hvis han ikke er sød og god så lad være, bliver bare en dum oplevelse så..

- jeg oplever jag/smerte op igennem underlivet hvis min kæreste støder imod "bunden" - jeg hsr aldrig fejlet noget down there..

- fra den alternative mig, vil jeg bare sige du skal lukke det positive ind. vend tingene om til det du gerne vil. - send ud i universet at du er rask og vil blive ved med at være rask - glem alt det du ikke vil :)

Sender de varmeste positive tænker din vej.. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg forstår dig udemærket. Jeg skulle have været til alm standardkontrol i 2012, men fik ikke lige bestilt tid. Så fik jeg et påmindelsesbrev, men glemte det igen - og nu er jeg gravid. Den triste historie om Mira Wanting har da også fået mig til kort at tænke at det da er alt for dumt af mig at glemme sådan noget.

Jeg vil sige som Christina. Vær positiv i tankerne! Der bliver lavet en del forskning i disse år der tyder på at tankernes kraft har en ikke ubetydelig effekt på ens helbred. Mærk din krop og stol på det du mærker.

Sender glade og optimistiske tanker din vej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER