TakForDenneGang

Hurtigt vægttab p.g.a. sygdom i 2. trimester

6 indlæg i dette emne

Hej piger,

Har lige brug for, at blive beroliget.. På 1½ døgn har jeg tabt mig 1,3 kg (fra 52,3 kg til 51 kg) p.g.a. opkastning i forbindelse med en mavevirus Johan har fået smittet mig med. Nu er jeg lidt bekymret for min lille pige :( Kan hun på nogen måde tage "skade" af mit vægttab og manglende næring, da jeg intet har kunne holde nede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God bedring!

Jeg er ret sikker på hun ikke tager skade.. Tror det skal være over længere tid (uger, nærmere end dage tror jeg!) at man skal tabe sig pga kvalme og opkast, før end babyen kan "tage skade"...

Sørg for at drik en masse - måske noget is kan hjælpe lidt? Er det til at holde i sig?

Ellers så en masse ro og hvile (så meget man kan få, med en tumling i huset), også er jeg sikker på alt er okay derinde!

Nu er du jo godt nok spinkel, men er altså ret sikker på babyen er helt okay, trods alt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det ikke drejer sig om mere end et par dage så ske det ikke noget ved det hun skal nok sørge for at få det hun skal have også derfor man bliver nemmere syg som gravid allerede i graviditeten beskytter man baby så dit immun forsvar sørger først og fremmest for hende også dig bagefter

Men man kan også meget hurtigt tabe 1 kg hvis man ikke kan holde noget i sig alle ens væske depoter og div forsvinder jo

Rigtig god bedring ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :kram Tænker det er væske jeg taber.. Er nok bare en rigtig pylremås i denne graviditet.. Er i det hele taget mere bekymret denne gang.. :rolleyes Har heldigvis ikke kastet op i dag, men har vildt kvalme og har på ingen måde lyst til mad.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, god bedring :)

Jeg tror det vigtigste du kan gøre er at drikke så meget du kan, også for din egen skyld. Men ellers tror jeg ikke baby lider nogen last, og slet ikke på så kort tid. Min søster tabte omkring 10 kg på de første 6 måneder af hendes graviditet blandt andet pga kvalme og opkast, og min nevø var helt normal i størrelse da han blev født. Men hun selv var altså lidt bleg at se på. (Hun havde et højere vægt udgangspunkt en dig, men det var stadig ikke helt godt jo)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fik sukkersyge kort inden hun blev gravid med min lillebror, og lagde sin kost helt om. Inden hun fødte nåede hun at tage 30 kg, og mon lillebror vejede 4 kg da han blev født, og manglede bestemt ikke noget :)

Hun skal nok tage hvad hun skal bruge, så er det bare dig, det går ud over ;)

God bedring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER