MamatilJ&M

Anitas nye slanketråd - jeg skal klare mig selv nu...

113 indlæg i dette emne

Dagens vægt: Aner det ikke, men sikkert slem...

De sidste par dage har været slemme. Jeg er fuld af snot og har derved sjov smag i munden :( Så der er visse ting jeg bare ikke skal have i munden. Så pt lever jeg af Mathilde kakao, cola og salmiak padder...

Nu må snotten godt forsvinde så jeg kan komme på sporet igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for :glad Maja og Louise :) Får slet ikke kigget i min tråd efter smalltalk er kommet :oops Men det skal være slut!! Vil lade mig inspirere af barbamamas tråd og lave lidt dagbogsagtig... Hvad har været godt og hvad har været skidt idag.... Forventer ikke I kommenterer noget særligt på det, men et hep i ny og næ ville da være dejligt :)

:biglove

Dagens vægt: Aner det ikke, men sikkert slem...

De sidste par dage har været slemme. Jeg er fuld af snot og har derved sjov smag i munden :( Så der er visse ting jeg bare ikke skal have i munden. Så pt lever jeg af Mathilde kakao, cola og salmiak padder...

Nu må snotten godt forsvinde så jeg kan komme på sporet igen...

:kram Alting vælter bare, når man er syg :prik Men hep hep for at du har det bedre idag og spiser sundt fra NU af! You can do it!!!! :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:biglove

:kram Alting vælter bare, når man er syg :prik Men hep hep for at du har det bedre idag og spiser sundt fra NU af! You can do it!!!! :glad :glad :glad

Jep, I can do it :D Men hvor er det bare skide svært. Skal slåsmed at spise sundt OG ikke nok med det så er der jo pco'en, som bestemt ikke gør det nemmere :(

Jeg har det bedre idag og har lige været en smut ved frisøren. Hun spurgte om jeg ikke havde nået min før graviditetsvægt, jeg var i hvert fald blevet slankere i ansigtet. Pænt træk men der er også "kun" 12 kg endnu. Men skønt med en kompliment :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et dejligt kompliment :loveshower Glæder mig til at nogen siger det til mig :P

Og dejligt at du har det bedre. Det + komplimenten må være benzin til din slanke-limousine. Go go go! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et dejligt kompliment :loveshower Glæder mig til at nogen siger det til mig :P

Og dejligt at du har det bedre. Det + komplimenten må være benzin til din slanke-limousine. Go go go! :glad

Det er så fedt med komplimenter :yay Da jeg nåede det laveste sidste gang var jeg til stor danbolig fest i Kbh. Jeg har aldrig før blevet komplimenteret (kan man sige det? :D ) så meget på mit udseende. Og jeg åd det råt :D Og folk ville danse med mig, det har jeg aldrig prøvet før. At blive slank gør altså bare noget ved selvtilliden... Go go go jeg vil derned igen!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens vægt 83,2 kg

0,5 kg på en uge. Det er jo egentlig ok, når man tænker på hvad jeg har kørt indenbords. Men nu har jeg ikke mere Mathilde kakao. Så er det slut :D Ingen udsigt til kartofler de næste 3 dage mindst. Ellers må jeg jo lave et alternativ til mig selv.

Jeg kæmper videre de næste dage og skal stå til regnskab på mandag i mit lægehus...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens vægt 82,7 Jow Jow hvor det går :D Og jeg har endda mens :D

Skal i MG i dag. Har set på facebook hun har bagt fastelavnsboller med creme og hakket chokolade. Bliver vist nødt til at synde idag....

Mit tempo mht indtag af aftensmad er meget dalende når jeg spiser sammen med Marius. Så nu kan jeg bedre mærke nr jeg er mæt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens vægt 82,7 Jow Jow hvor det går :D Og jeg har endda mens :D

Skal i MG i dag. Har set på facebook hun har bagt fastelavnsboller med creme og hakket chokolade. Bliver vist nødt til at synde idag....

Mit tempo mht indtag af aftensmad er meget dalende når jeg spiser sammen med Marius. Så nu kan jeg bedre mærke nr jeg er mæt...

Ha ha - det kender jeg godt - det er faktisk godt for figuren at være på barsel! Alle de løft, op og ned fra gulvet, rende frem og tilbage efter de små, ind og ud af badeværelse, kaste baby op i luften, svinge med baby, puslerier, barnevogns ture OG at man spiser langsommere og ikke har tid til at små snacke!!! Jeg kalder det baby fitness :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha - det kender jeg godt - det er faktisk godt for figuren at være på barsel! Alle de løft, op og ned fra gulvet, rende frem og tilbage efter de små, ind og ud af badeværelse, kaste baby op i luften, svinge med baby, puslerier, barnevogns ture OG at man spiser langsommere og ikke har tid til at små snacke!!! Jeg kalder det baby fitness :P

Det er ikke fordi Marius har fået de vilde flyveture, svingture mv af mig. Min ryg har haft det rigtig skidt og jeg har ikke engang kunne overskue en tur med barnevognen. Men efter 3 kst behandlinger går det meget bedre og kan rigtig komme igang....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er svært at få familien til at acceptere min PCO og derved hvad jeg må få af kost. Og samtidig vil jeg også gerne tabe mig. Men jeg er jo også dum nok til at sige ja og for dårlig til at holde kosten herhjemme... Så igår sad jeg ved svigerforældrene og spiste hotdogs til frokost. Jeg vil bare få meget hellere have rugbrød med pålæg... Og i aften står den på flødekartofler... Jeg må mande mig op og se om det ikke kan hjælpe mig, både mht vægttab men også velbefindende...

Nå, men jeg har en plan. Nu er sneen væk, så ingen dårlige undskyldninger. Så på mandag, når Jacob kommer hjem, skal jeg ud at løbe :o Første gang i 1,5 år :o Men bruger mit løbe program på iPhone så jeg løber 8x1 min og går 1,5 min mellem hver 1 min. Så når jeg har kørt programmet igennem skulle jeg kunne løbe 5 km :)

God weekend derude. Giver et pip fra mig efter første løbetur. Så skal jeg fortælle om jeg kan gå :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil gerne støtte dig men det er lidt svært når vi ikke kender "reglerne" så godt som dig selv. Men når vi har gæster (dig og Lone) servere vi altid salat til maden da jeg ved I må spise det. Men sig meget gerne til hvis der er andet vi kan gøre anderledes. F.eks. skal vi have boller og lagkage til kaffen. Det er jo helt bandlyst for dig vel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt at du går i gang med at løbe igen!! :yay Vil gerne i gang igen også!

Vedr. din familie og accept/respekt over dit PCO, så fik jeg nogle tanker da jeg læste dit indlæg :)

Det virker på mig, lidt at du sender "mixed signals" til din familie, du vil gerne have at de acceptere og respektere at du har PCO og derfor er noget mad bedre for dig end andet, men alligevel spiser du hotdogs m.m. Jeg forstår egentlig godt hvis din familie "ikke respektere" din sygdom, fordi når du ikke selv følger den vej du bør med PCO, jamen hvorfor skulle de så? Bare en tanke :) Som jeg læser det, er du også selv lidt inde på det ;)

Jeg er sikker på, at sender du klare signaler, "practise what you preach" så vil du også opleve at din familie vil vise dig mere medvilje!

Og det er jo også, ikke at gøre det sværere end det egentlig er. Du skriver selv at du faktisk hellere vil have rugbrød med pålæg end hotdogs, så sig er det okay at jeg tager noget rugbrød i stedet for?

Jeg tror mange gange, at vi tillægger vores omgivelser mere af ansvaret end de egentlig er berettiget til. Fordi i sidste ende er jo vores eget ansvar, PCO eller ej, at tage de "rigtige" valg. Men nogen gange er det bare nemmere at sige "det er samfundets skyld" jeg gør selv det samme såååå ofte - fordi det er nemmere. Men et eller andet sted, er det så ikke bare om at finde sin rygrad, hanke op og være stolt over at vælge det "rigtige"?

Bare lidt tanker herfra :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt at du går i gang med at løbe igen!! :yay Vil gerne i gang igen også!

Vedr. din familie og accept/respekt over dit PCO, så fik jeg nogle tanker da jeg læste dit indlæg :)

Det virker på mig, lidt at du sender "mixed signals" til din familie, du vil gerne have at de acceptere og respektere at du har PCO og derfor er noget mad bedre for dig end andet, men alligevel spiser du hotdogs m.m. Jeg forstår egentlig godt hvis din familie "ikke respektere" din sygdom, fordi når du ikke selv følger den vej du bør med PCO, jamen hvorfor skulle de så? Bare en tanke :) Som jeg læser det, er du også selv lidt inde på det ;)

Jeg er sikker på, at sender du klare signaler, "practise what you preach" så vil du også opleve at din familie vil vise dig mere medvilje!

Og det er jo også, ikke at gøre det sværere end det egentlig er. Du skriver selv at du faktisk hellere vil have rugbrød med pålæg end hotdogs, så sig er det okay at jeg tager noget rugbrød i stedet for?

Jeg tror mange gange, at vi tillægger vores omgivelser mere af ansvaret end de egentlig er berettiget til. Fordi i sidste ende er jo vores eget ansvar, PCO eller ej, at tage de "rigtige" valg. Men nogen gange er det bare nemmere at sige "det er samfundets skyld" jeg gør selv det samme såååå ofte - fordi det er nemmere. Men et eller andet sted, er det så ikke bare om at finde sin rygrad, hanke op og være stolt over at vælge det "rigtige"?

Bare lidt tanker herfra :kram2

Er spændt på om jeg kan klamme mig i mine vinterløbebukser imorgen :D

Og du har fuldstændig ret. Og det er bare nemmere og sige ja. Og jeg synes det er en jungel uden lige med hvad jeg må spise og hvad jeg ikke må spise. Og også fordi jeg er SÅ kræsen, så det er bare ikke nem at erstatte kartoflerne mv... Åh jeg elsker bare kartofler... Men nu vil jeg have styr på min hverdag. Så tager vi det andet bagefter. Så iaften står den på kål til mig og kartofler til manden... Og så skal jeg bare vende mig til at tage 2 stykker wasa sport med i tasken i stedet for at sidde og gnave i alm hvide boller... Jeg bliver bare ikke mæt af hvid brød, så kan virkelig køre meget ind :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil gerne støtte dig men det er lidt svært når vi ikke kender "reglerne" så godt som dig selv. Men når vi har gæster (dig og Lone) servere vi altid salat til maden da jeg ved I må spise det. Men sig meget gerne til hvis der er andet vi kan gøre anderledes. F.eks. skal vi have boller og lagkage til kaffen. Det er jo helt bandlyst for dig vel?

Marius må spise mine boller :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil gerne støtte dig men det er lidt svært når vi ikke kender "reglerne" så godt som dig selv. Men når vi har gæster (dig og Lone) servere vi altid salat til maden da jeg ved I må spise det. Men sig meget gerne til hvis der er andet vi kan gøre anderledes. F.eks. skal vi have boller og lagkage til kaffen. Det er jo helt bandlyst for dig vel?

Der findes denne fra pcoforum

http://pcoforum.dk/images/din_gaest_har_pco_.pdf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius må spise mine boller :D

Ja med hans to små tænder :) så å jeg lige få købt noget knækbrød også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Den er god til at danne et hurtig Overblik. Måske du skal henvise til den ved svigermor og mor ;)

Mor har fået den for længe siden....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VEJEDAG

Så blev det tid til vejedag i mit lægehus. Sølle 500 g på en måned blev det til. Men den går da i det mindste nedad... Hun mente også det var på tide at få motion med ind i billedet igen.... SÅIDAG HAR JEG LØBET MIN FØRSTE TUR i næsten 1,5 år :yay Eller løbe og løbe.... Af de 28,5 min turen varede løb jeg 8 :D Men det bliver mere og mere jo længere jeg når i programet... Behøver jeg fortælle at mine ben er sindsyg tunge allerede :D Næste tur torsdag....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hey, 500g tabte gram er stadig 500 tabte gram :) Dog en god ide med motionen - og SEJT!!! :yay Er sgu misundelig over at du er kommet i gang med at løbe!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et tab er et tab :super :respekt

Og superfedt, at du kom ud at løbe! Hvor er du sej! :respekt Jeg gyser bare ved tanken :blush Men fedt, at du kommer afsted, og det er sikkert lækkert når det er gjort! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er da vildt sej :respekt

Synes det er fedt at du er kommet ud at løbe - giver det ikke også en masse overskud? :) Jeg er slet ikke til at løbe, det keder mig :rolleyes Også er jeg bare enormt dårlig til det :whistling Nej, stik mig noget musik og dans, så kører det :D

Kan godt forstå dine tanker omkring at andre skal kunne finde rundt i PCO-mad-junglen, bed mærke i, at din mor har en oversigt med hvad du må/kan spise, men ikke benytter den - har du forsøgt at sige det til hende? At du godt kunne tænke dig, hvis de bakkede dig mere op.. Kan huske, at der også var lidt i samme dur af problematik, mens I forsøgte at blive gravide.. Eller husker jeg forkert :unsure

Et tip jeg selv har fundet ud af gør en forskel på vægten - det er rigeligt med væske! M. var syg i sidste uge og der fik jeg næsten ingen mad eller drikke i løbet af dagen, hvilket resulterede i et opsving på vægten - men da jeg atter fik rigeligt væske og spist, så smed jeg en masse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hey, 500g tabte gram er stadig 500 tabte gram :) Dog en god ide med motionen - og SEJT!!! :yay Er sgu misundelig over at du er kommet i gang med at løbe!!!

Ja, som barbamama siger, tabt er tabt :) og rak for opmuntring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et tab er et tab :super :respekt

Og superfedt, at du kom ud at løbe! Hvor er du sej! :respekt Jeg gyser bare ved tanken :blush Men fedt, at du kommer afsted, og det er sikkert lækkert når det er gjort! :)

Følte mig lidt sej over have gjort det :D Og det var nemmere denne gang end sidste gang jeg startede op. Der havde jeg store problemer med at løbe 1 min af gangen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er da vildt sej :respekt

Synes det er fedt at du er kommet ud at løbe - giver det ikke også en masse overskud? :) Jeg er slet ikke til at løbe, det keder mig :rolleyes Også er jeg bare enormt dårlig til det :whistling Nej, stik mig noget musik og dans, så kører det :D

Kan godt forstå dine tanker omkring at andre skal kunne finde rundt i PCO-mad-junglen, bed mærke i, at din mor har en oversigt med hvad du må/kan spise, men ikke benytter den - har du forsøgt at sige det til hende? At du godt kunne tænke dig, hvis de bakkede dig mere op.. Kan huske, at der også var lidt i samme dur af problematik, mens I forsøgte at blive gravide.. Eller husker jeg forkert :unsure

Et tip jeg selv har fundet ud af gør en forskel på vægten - det er rigeligt med væske! M. var syg i sidste uge og der fik jeg næsten ingen mad eller drikke i løbet af dagen, hvilket resulterede i et opsving på vægten - men da jeg atter fik rigeligt væske og spist, så smed jeg en masse :)

Jeg er SÅ dårlig til at drikke. Ikke engang efter min løbetur fik jeg noget. Måske jeg skal være mere obs på det eller det skal jeg !!

Jeg har også musik i ørene når jeg løber. Ellers gider jeg heller ikke. Og gerne noget med en god bass :D

Det er bare så svært for mig med det mad. Vil lige have styr på det selv inden jeg begynder at be andre om det. Det er vist fair nok.

Har fundet en opskrift på æggesalat, så en god gang protein og fedt ( hvilket burde være ok...??) og så bliver kulhydraterne rugbrød :D havde engang en opskrift på æggemuffins med skinke og ost. De smager også sindsyg godt på rugbrød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER