Barbamama

Anbefal en flyverdragt :)

75 indlæg i dette emne

Jeg tænker lidt, at det er nu, vi skal finde en god flyverdragt til Valdemar, så vi kan købe den på udsalg ;) Men hvad skal vi gå efter? Nogen, der vil anbefale et godt mærke? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan se at det er Reima Tec Fargad, der vinder Tænks test med 76 point. Dernæst kommer Molo Polaris med 74 point :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet:

- Molo Polaris

- Name it babyflyver

- Hummel m. dobbelt lynlås.

- Didriksons

- Danefæ

- Cupcake/Racoon

Af dem, har vi været mest glade for Danefæ og Didriksons. Molo er også en god dragt, men Jeg synes der er så mange der har dem efterhånden ;)

Danefæs synes jeg virker lidt tykkere i kvaliteten, og virker også lidt varmere end de andre. Kvaliteten er blød og lækker. Didriksons er meget slidstærk og med gode reflekser, og holder tør og varm. Den virker dog lidt stivere i stoffet end Danefæs. Men super dragt til børnehave/dagpleje/vs, hvis den skal kunne holde til noget.

Cupcake har vi i år i flyver til Karoline og i jakke til den store. De er virkelig meget lækre i kvaliteten- begge dele, og har blødt lækkert fleecefoer (ligesom Danefæ) Og så er det super fint i designet synes jeg :)

Jeg har lige købt vinterjakker til næste år fra TicketTo Heaven. Når jeg mærker på dem i forhold til Danefæ og Cupcake, virker den lidt tyndere i kvaliteten og der er ikke noget blødt fleecefoer i. De virker dog stadig lækre (skriver det fordi vinterjakker og flyver ofte er i samme kvalitet, når det kommer fra samme mærke).

Det skal lige siges, at den store altid har haft 2 af hver- både vinterjakker og flyver. Men hun har så også gået i natur BH og VS.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede både Miniature, Reima Tec og Molo på Anna, da jeg skulle finde ud af hvilken jeg skulle købe brugt. Reima er virkelig lækker og let i kvaliteten, men var slet ikke den rigtige facon til Anna - hun har alt for lange ben og kort og smal overkrop, hvor Reima er mega ballon og lang i livet, med korte ben. Miniature er så søde at se på, men de virkede lidt rumdragtagtige når de kom på og barnet stadig ikke kan gå - hun var markant mere hæmmet i den end i de andre, men jeg kunne godt finde på at købe det mærke når hun bliver lidt større.

Jeg endte med at købe en Molo og den har vi været SÅ glade for! Jeg synes det kommer an på hvor gammel barnet er ved den første flyverdragt og så på kropsbygning - Reima er god til lange overkroppe, korte ben og runde maver og Molo er god til lange ben og smalle maver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm bum bum... Synes det er svært... Og ville rigtig gerne købe til Valdemar til næste år på udsalg, men aner jo ikke, hvad hans kropsbygning er til den tid :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm bum bum... Synes det er svært... Og ville rigtig gerne købe til Valdemar til næste år på udsalg, men aner jo ikke, hvad hans kropsbygning er til den tid :unsure

Jeg ville købe en med dobbelt lynlås, hvis jeg var dig. Den synes jeg giver lidt flere muligheder. Danefæs med dobbelt lynlås, kan spændes ind ved livet indvendigt. Så synes jeg man er rimelig godt dækket ind. Jeg regner selv med, at Karoline kan passe storesøsters "gamle" Molo flyver i str 92 til næste år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, dobbelt lynlås er guld værd er min erfaring fra arbejde i VG :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt at Ver de Terre skulle være gode, men det er måske en skrøne?

Læser lige lidt med her, overvejer selv at købe en på udsalget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt klart også fortaler for dobbelt-lynlåse! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dobbeltlynlås lyder som en rigtig god idé. :) Jeg synes de Danefæ flyverdragter, jeg finder på udsalg er med enkeltlynlås alle sammen, men jeg overvejer en Molo Pyxis: http://www.kids-world.dk/product_info.php?cPath=270_905&products_id=17512 i str. 92

Virker det fornuftigt nok til en dreng, der pt. er lidt stor af sin alder, og som vil være 1½ år til næste jul?

Jeg har lidt en mistanke om, at jeg vil være nødt til at have både 86 og 92 til næste vinter, men altså hvis 86 er 1-1½ år, så "burde" han jo kunne passe den fra sommer og til jul, mens en 92 "burde" kunne passes fra julen og frem... Og når han så pt. er lidt stor af sig (det kan selvfølgelig ændre sig) + jeg mener at vintrene plejer at være hårdest i februar (gør de ikke?)...

Hvad siger det kloge BK-panel? :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillægsspørgsmål: Hvad er forskellen på tapede sømme og svejsede sømme? :unsure Synes svejsede lyder bedst, men det er vist kun Didriksons, der har det... Tapede sømme lyder ikke særlig holdbart inde i mit hoved, men det er måske ok? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ville vælge den Cupcake MissingLink har til Karoline.. Den er simpelthen FOR kær!!

Okay, aner ikke noget om kvaliteten.. Men ej, den er simpelthen for top nuser (Ved ikke om det har noget at gøre med barnet jeg så i den model! Eller de andre børn på billedet!) Men jeg er RET overbevist om at Camille skal have den flyverdragt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har en Molo Pyxis (i regnbuefarver). Hun har brugt den siden starten af november, hvor hun var 11 mdr. og det er en str. 80 - jeg satser ikke på at skulle købe en ny ;)

Molo er ret almindelige i størrelserne og husk, at de jo slet ikke vokser så hurtigt, når de bliver omkring et år, så han burde kunne bruge den samme størrelse hele vinteren. Det sværeste er at vide om det er str. 86 eller 92... Jeg tror nu nok jeg ville købe str. 86 og hvis det så er galt, så ville jeg sælge den næste vinter. Jeg købte Annas brugt på dba og der var mange at vælge imellem, så der er helt klart et marked for det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg kunne også godt falde for en Reima Valence: http://www.kids-worl...oducts_id=17872

Hvad ville I vælge? Reima Valence eller Molo Pyxis? :)

Både Reima tec fargad og Molo Polaris, som skulle score så højt i test er med enkeltlynlås, såvidt jeg kan se :unsure

Altså, Reima Tec vinder jo alle tests og er også den eneste der har ekstra forstærkninger på knæ og numse, men den er BRED, så den duer ikke hvis man har et slankt barn - det må du så afgøre om Valdemar er ;)

Som sagt, så har Anna en Molo Pyxis og vi er rigtig glade for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Danefæ laver denne model (har set i flere farver rundt omkring på webshops, og de kommer også på tilbud). Den model har Isabella i år, og den har været/er rigtig super, og holder virkelig tør og varm selvom hun nærmest smider sig i vandpytter ;)

shop.danefae.dk/born/flyverdragter/slaede-suit-grey-erik.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge den Cupcake MissingLink har til Karoline.. Den er simpelthen FOR kær!!

Okay, aner ikke noget om kvaliteten.. Men ej, den er simpelthen for top nuser (Ved ikke om det har noget at gøre med barnet jeg så i den model! Eller de andre børn på billedet!) Men jeg er RET overbevist om at Camille skal have den flyverdragt!!

Tak :) Kvaliteten synes jeg faktisk minder meget om Danefæ. Overvejer om Bella skal have den næste år, eller om det skal være Danefæ igen. Jeg plejer at have en Didriksons og så en anden til hende. Ville helst ikke undvære end ekstra dragt til hende ;)Alle vores unger i flyver; hhv Danefæ, Cupcake og Fransa Kids GzKYu.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ogsaa vaere i tvivl i forhold til str... Lyder dog til at det bliver en Molo til lang, slank junibaby?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har en Molo Pyxis (i regnbuefarver). Hun har brugt den siden starten af november, hvor hun var 11 mdr. og det er en str. 80 - jeg satser ikke på at skulle købe en ny ;)

Molo er ret almindelige i størrelserne og husk, at de jo slet ikke vokser så hurtigt, når de bliver omkring et år, så han burde kunne bruge den samme størrelse hele vinteren. Det sværeste er at vide om det er str. 86 eller 92... Jeg tror nu nok jeg ville købe str. 86 og hvis det så er galt, så ville jeg sælge den næste vinter. Jeg købte Annas brugt på dba og der var mange at vælge imellem, så der er helt klart et marked for det!

Uhh, den er også fin i regnbuefarver :) Hmm... 86 ville han jo i teorien kunne passe fra juli til ca. januar og 92 (det er 1½-2 år, ikke?) ville han så kunne passe fra januar til juni. Og pt. er han en lang dreng... Så jeg hælder til 92... Men jeg kan godt se, at 86 vil han jo nok kunne passe noget af vinteren uanset hvad, og så kunne man være heldig at den gik hele vinteren. Bum-bum. :unsure

Altså, Reima Tec vinder jo alle tests og er også den eneste der har ekstra forstærkninger på knæ og numse, men den er BRED, så den duer ikke hvis man har et slankt barn - det må du så afgøre om Valdemar er ;)

Som sagt, så har Anna en Molo Pyxis og vi er rigtig glade for den :)

Puh, det er svært... Valdemar er jo en lille smule buttet nu, men pt. er han jo også fuldammebarn. Og han er også lang... Min fornemmelse siger mig, at han bliver lang og slank (også fordi, det var jeg selv som barn), men det er skisme da svært... Men jeg hælder altså til Molo Pyxis. Den skulle også have bedre åndbarhed end Reimaen...

Danefæ laver denne model (har set i flere farver rundt omkring på webshops, og de kommer også på tilbud). Den model har Isabella i år, og den har været/er rigtig super, og holder virkelig tør og varm selvom hun nærmest smider sig i vandpytter ;)

shop.danefae.dk/born/flyverdragter/slaede-suit-grey-erik.html

Hmm, det kan da godt være, at man skulle holde øje med den også. :unsure

Tak :) Kvaliteten synes jeg faktisk minder meget om Danefæ. Overvejer om Bella skal have den næste år, eller om det skal være Danefæ igen. Jeg plejer at have en Didriksons og så en anden til hende. Ville helst ikke undvære end ekstra dragt til hende ;)Alle vores unger i flyver; hhv Danefæ, Cupcake og Fransa Kids GzKYu.jpeg

Årh, for et skønt billede!!! :wub Lækre unger i flotte flyverdragter :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ogsaa vaere i tvivl i forhold til str... Lyder dog til at det bliver en Molo til lang, slank junibaby?

Jeg hælder til Molo i 92 til lang buttet/alm julibaby... Så hvis han var junibaby, så havde jeg bestemt valgt 92... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hælder til Molo i 92 til lang buttet/alm julibaby... Så hvis han var junibaby, så havde jeg bestemt valgt 92... :)

Jeg tror ikke du går skævt af en Molo str 92 :) Det er en rigtig fin dragt, som de fleste kan bruges synes jeg. Jeg ville også gå efter 92, hvis det er i Molo. De er nemlig ikke så store i str. som nogle af de andre (f.eks Ticket To Heaven og Cupcake) Jeg regner som sagt med, at Karo kan bruge Isabellas gamle Molo i str 92 til næste år. Og de går nemlig i stå på et tidspunkt- sådan voksemæssigt. Bella brugte f.eks str 92 i halvandet år ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh nu fandt jeg Molo Pyxis i regnbuefarver på udsalg, og dét afgjorte sagen :blush :badgirl :loveshower

Sådan en måtte det være :) Og det blev i 92. Hvis han ikke kan passe den, så må vi bare få nogle flere børn, så de kan arve den :D

Tak for jeres hjælp piger, :tak :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hælder til Molo i 92 til lang buttet/alm julibaby... Så hvis han var junibaby, så havde jeg bestemt valgt 92... :)

Ja, det er jo det... Nemt er det ikke, men altsaa, som Susanne siger, kan man saelge eller maaske ligefrem bytte sig til den rigtige, hvis viser sig ikke at gaa an, det man har koebt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg har en Didriksens med dobbeltlynslaase paa haanden til 500 i str. 90, er det saa helt galt til Noah, som er lang og slank?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg har en Didriksens med dobbeltlynslaase paa haanden til 500 i str. 90, er det saa helt galt til Noah, som er lang og slank?

Nej, det kommer nok til at passe. Bella brugte str 90 i Didriksons sidste år, hvor hun var 2,5 år og str 100 i år hvor hun er 3,5 (96 cm og 16 kg) Men hun var også en lille fis. Didriksons er lidt smallere i det synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER