Kanske

...

10 indlæg i dette emne

Undskyld jeg blander tingene nu, men er der her tale om den søn som blev skældt ud af svigermekanikken for ikke at sidde ordenligt? De har da ikke fattet en bjælde!

Håber på alt det bedste for MD scanning...

(Iiiihhh jeg glæder mig til jeg skal scannes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en omgang, er lige før jeg er "glad" for du har været det igennem en gang. - du har erfaringerne og et positivt udfald.. jeg tror din spire har valg dig, fordi du er den bedste for den :D

I forhold til din svigerinde i sær med nok også svigermor - så har det nok ikke fattet en skid af diagnoser. Jeg forstiller mig at de ser skævt på dig fordi du har diagnose, og tror måske ikke at du kan få børn uden diagnoser.. Hvad de desværre ikke har fattet er jo at aspergers og autisme er (i fleste tilfælde) en evne til at bruge mere af hjernen end såkaldte "Normale"..

hun ser skævt fordi hun ikke forstår at du ikke er handicappet..

- er det tilfældet er det jo virkelig synd for hende. Hun er måske blot uviden og oveni købt dum nok til ikke at sætte sig ind i sagerne..

Beklager min udbrud men har læst dine indslag og været forarvet..

jeg er selv storesøster til en vanvittige intelligent lillebror med aspergers på 15 år. - og kan se hvor mange skæve blikke han for uden mening..

store kram fra Christina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎29‎-‎12‎-‎2012 at 1:56 PM, MissM said:

Undskyld jeg blander tingene nu, men er der her tale om den søn som blev skældt ud af svigermekanikken for ikke at sidde ordenligt? De har da ikke fattet en bjælde!

Håber på alt det bedste for MD scanning...

(Iiiihhh jeg glæder mig til jeg skal scannes)

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎29‎-‎12‎-‎2012 at 2:32 PM, Christina B said:

Sikke en omgang, er lige før jeg er "glad" for du har været det igennem en gang. - du har erfaringerne og et positivt udfald.. jeg tror din spire har valg dig, fordi du er den bedste for den :D

I forhold til din svigerinde i sær med nok også svigermor - så har det nok ikke fattet en skid af diagnoser. Jeg forstiller mig at de ser skævt på dig fordi du har diagnose, og tror måske ikke at du kan få børn uden diagnoser.. Hvad de desværre ikke har fattet er jo at aspergers og autisme er (i fleste tilfælde) en evne til at bruge mere af hjernen end såkaldte "Normale"..

hun ser skævt fordi hun ikke forstår at du ikke er handicappet..

- er det tilfældet er det jo virkelig synd for hende. Hun er måske blot uviden og oveni købt dum nok til ikke at sætte sig ind i sagerne..

Beklager min udbrud men har læst dine indslag og været forarvet..

jeg er selv storesøster til en vanvittige intelligent lillebror med aspergers på 15 år. - og kan se hvor mange skæve blikke han for uden mening..

store kram fra Christina

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er de små ting som gør folk "usikre".. jeg tror i bund og grund folks skepsis handler om mangel på viden..

Jeg håber af hele mit hjerte at din mands familie indser at du godt kan være en god mor for dine børn, trods diagnose.. måske endda en bedre mor til diagnose børn, fordi du selv ved hvad der foregår i hovedet osv..

jeg ved naturligvis ikke hvordan du er, men min lillebror som har asperger er struktureret, koncenteret og meget opmærksom.. og det er der vis ingen børn der tager skade af ;)

Håber mit skriftlige kram kan give dig lidt opbakning.. :D - håber din svigerfamilie bliver klogere med tiden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, jeg lægger lige mærke til at der bliver sagt det ikke er et handicap. Det ER et handicap.

Min lillebror er også infantil autist, han er 16 år og har svært ved mange ting - socialt har han det rigtig svært. For ham, er det meget vigtigt at vide at han ikke SKAL være som andre; At han har et handicap, som gør ham specielt.

Tror man vil få det svært, når de kommer i skole, hvis man har valgt at kalde det andet end et handicap..

Udover det, så kan jeg genkender mange ting i det; Min lillebror ville fx ikke have bukser på når han var hjemme ;)

Jeg er sikker på din spire bliver en smuk og helt perfekt spire. Nogen gange, er det perfekte menneske, netop dem, der er magen til alle andre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om jeg har formuleret mig forkert.

jeg mener ikke at aspergers er et så stort et handicap at man skiller sig særligt ud. hermed henvent til stines diagnose og ikke barnets.. - for der er kæmpe forskel på diagnoserne og i hvilken grad man er ramt

jeg er helt med på at det i sin forstand er et "psykisk handicap" men min mening var blot at sige at jeg tror svigerinden forestiller sig at det er uforsvarligt..

- dårligt forklaret og svært at sætte ord på når man ikke kender hinanden. forstået på den måde at jeg ikke kender graden af stines diagnose og i ikke kender mig og derfor naturligvis læser hvad jeg skriver ordret og ikke hvad jeg mener mellem linjerne ;)

jeg kan godt læse det er svært at forstå.. meningen var blot at jeg tror svigerinden tror det er værre end det behøver at være..

Stine jeg håber mest af alt du forstår hvad jeg mener. og at jeg ikke har fået rodet for meget op og rundt i det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Christina jeg forstår 100%hvad du mener - men nu er jeg også inden for samme spektre (ADHD) og har selv rodet meget rundt i lige præcis de argumenter :-) Og ja jeg er handicappet, men nøj hvor er der også bare mange ting jeg kan som andre finder svært.

I kraft af mit arbejde har jeg mødt flere børn/unge med autismespektreforstyrrelse (blandt andet en som nægtede at gå med strømper) de er fantastiske at arbejde med for de forstår ting på et helt andet plan og lyn hurtigt. Jeg ved hvor mange gange jeg selv er blevet misforstået fordi folk ikke kan følge min tankegang - det er fantastisk at være sammen med andre hvis hjerne virker på nogenlunde samme måde og man derfor kan opleve at "nå nye højder" i tankeeksperimenter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Christina jeg forstår 100%hvad du mener - men nu er jeg også inden for samme spektre (ADHD) og har selv rodet meget rundt i lige præcis de argumenter :-) Og ja jeg er handicappet, men nøj hvor er der også bare mange ting jeg kan som andre finder svært.

I kraft af mit arbejde har jeg mødt flere børn/unge med autismespektreforstyrrelse (blandt andet en som nægtede at gå med strømper) de er fantastiske at arbejde med for de forstår ting på et helt andet plan og lyn hurtigt. Jeg ved hvor mange gange jeg selv er blevet misforstået fordi folk ikke kan følge min tankegang - det er fantastisk at være sammen med andre hvis hjerne virker på nogenlunde samme måde og man derfor kan opleve at "nå nye højder" i tankeeksperimenter.

Min lillebror, er genial.. Jeg ELSKER hans måde at tænke på..

Fx, fik en epilepsi (Staveplade?).. Han fike t anfald, 15 år gammel - Vi var i sommerhus, alle var skræmte, og han blev hentet med ambulance, og kørt med udrykning på sygehuset.

Da han kommer hjem, er de ikke 100% sikre på det var epilepsi, men han har fået noget mod det - og skulle til flere undersøgelser. Nrmalt, ville man være bange for endnu et anfald.. Men det var han ikke - det havde han jo prøvet. Næ, han var rigtig bange, fordi den medicin han skulle tage, kunne give rødme og kløe -_-

Han har så dejlig let og befriende tilgang til ALT.. Hvis man bare kigger på ham, ser han ikke handicappet ud. Desværre har han talebesvær, og går til talepædagog.. Men ellers er det jo bare "i hans hoved"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER