Myliona

autostol nr. 2

5 indlæg i dette emne

Camille er ved at vokse ud af sin autostol, så vi skal kigge efter nr. 2.

Jeg har ærlig talt INGEN erfaring med autostole.. Og jeg ved INTET om det!!!!

Camille er en stor baby, og kommer derfor over i stolen når hun kan sidde stabilt og vejer 9 kg(Hvilket er snart!)

Mon nogen herinde ved noget om autostole, og kan komme med et bud på en god stol til os?

- Den skal være nem og få ud og ind ad bilen.

Den skal kunne flyttes fra bil til bil, vi har nemlig ikke vores egen.

- Den skal være god til "små" babyer (Hun er jo kun 7 max 8 måneder når hun kommer i den.)

Nogen bud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu sidder jeg lige netop og læser på det med autostole, og i følge autostol.dk bør man absolut ikke skifte barnet op i en større autostol før det er 9 måneder pga styrke i nakke. Du kan læse om det her: http://www.autostol.dk/blog/hvornar-skal-man-skifte-til-naeste-storrelse-autostol/

Det er desuden en super side hvor du kan læse om masser af stole og se vurderinger :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil havd en autostol nr 2 der er bagudvendt. Selvom de er stabile 9 kg og 9 mdr er de ikke stærke i nakken. Ser kommer nye regler til februar og der er der måske noget om næste stol også skal være bagudvendt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun skal have en ny nu, skal det være en bagudvendt! Der findes nogle, dr er fra 0-18 kg, som kombinerer stol 1 og 2. Måske i kunne kigge på sådan nogle?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil rigtig gerne have en der er bagudvendt :)

Hun kan næsten ikke klemmes ned i hendes autostol nu - Fødderne stritter ud, og hovedet er næsten over "kanten" også, så sikkerheden i den stol, er jo også snart minimal kan man sige... I hvert fald er den snart ikke optimal!

Vi kører måske 3-4 gange om måneden i bil, så det er ikke fordi det er så voldsomt - ofte kører vi under 15 km sammenlagt.

Men hvis der kommer nye regler til februar, venter vi da lige dertil..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER