Banshee

Små børn og husdyr...

12 indlæg i dette emne

Lige nu sidder jeg og tænker en massssse tanker.. Vi har en masse praktiske ting, når baby kommer.. Fx er vi nødt til at flytte til at "sundere" hus (hvor det fx ikke regner ind)..

Men så kigger jeg rundt i min lille stue nu her og tænker.. Hvad med vores katte!!! Vi har pt. 4 bandit-katte... Jeg har ingen ide om hvordan man lige skulle "opdrage" dem til ikke at hoppe op i en børneseng, eller til ikke at smide sig ovenpå baby...

Hvad har I gjort jer af tanker omkring jeres husdyr, da I fik børn? Eller hvad har I tænkt at gøre når jeres barn kommer??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har jo en temmelig stor hund, som vi var lidt bange for ville lægge sig på Emilie hvis hun lå på gulvet, og også hans hundehår...han fælder temmelig meget, så vi købte en kravlegård. Der lå hun når vi lige skulle på toilettet eller når hun skulle lege lidt etc. Så fik hun heller ikke træk.

Vi købte en brugt til 400 kr gennem guloggratis. super :)

Ved ikke mht en kat....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en gammel sær hankat og vi frygtede lidt det samme da vi fik barn.

Men der har INGEN problemer været, han måtte i forvejen ikke komme i sengen/sofaen og vi holdte meget strengt på at det samme galdt/gælder ungernes senge/barnevogne/lifte/puslebord/kravlegård mm- det er bare kattefrit område. Tilgengæld har katten fået en fin kurv hvor ungerne ikke må komme ;)

Det er abre at være stædige og fra start af lærer kattene at det er forbudt. Vores kat sover i kælderen (den er fuld beboelig) om natten så den ikek springer op, men selv de gange hvor han ikke har sovet dernede jamen der hopper han ik op til dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores katte har været vores små "babyer".. Så de har fuld tilladelse til alt :biglove Behøver jeg sige det er "farmand" der oftest bærer dem ud fra soveværelset kl 3 om natten fordi de vil lege... :balloon

Jeg er spændt på om det kan lykkedes.. Ellers må man jo bare skifte sengetøj, og gøre rent i babyseng/kravlegård/barnevogn hver dag eller inden brug... Bare et stort arbejde.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også 4 katte og en hund herhjemme... Og vores løsning bliver tremmeseng, barnevogn og kravlegård med insektnet på det hele... Det begrænser hårene, og kattene kan ikke komme til.

Og så en krog på døren ind til børneværelset, så døren kan stå på klem om natten, og vi kan høre ham, uden at kattene kan komme derind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores ene kat er "desværre" en rigtig hyggerfætter, og han kan ikke forstå hvorfor ham og ungerne ikke kan ligge i ske :)

Så her hedder det lukkede døre og babyalarm, barnevognen gider kattene heldigvis ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to hunde og dem lærte vi inden vi fik baby at hendes værelse havde de ikke adgang til.. i resten af huset må jeg så bare gøre rent hele tiden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen erfaring.. Men bare en tanke om at du skal minde manden om at tømning af kattebakken nu er hans opgave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen erfaring.. Men bare en tanke om at du skal minde manden om at tømning af kattebakken nu er hans opgave

Det er toxoplasmose man skal passe på.. Det kan man risikere at få ved kontakt med kattefækalier.. Men det er nu så sjældent man rører direkte med fingrene nede i kattebakken :rolleyes Men det er klart - der er jo 0,1 procent risiko for at få den, hvis du kommer i berøring med en kattebæ der er smittet.. Så der er ingen grund til at tage de chancer...

Men det var nu i forvejen mandens job at tømme bakkerne :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er toxoplasmose man skal passe på.. Det kan man risikere at få ved kontakt med kattefækalier.. Men det er nu så sjældent man rører direkte med fingrene nede i kattebakken :rolleyes Men det er klart - der er jo 0,1 procent risiko for at få den, hvis du kommer i berøring med en kattebæ der er smittet.. Så der er ingen grund til at tage de chancer...

Men det var nu i forvejen mandens job at tømme bakkerne :rolleyes

Eh....selvom man ikke stikker en finger direkte i bæen fra katten, så er der stadig bakterier fra dem overalt i kattebakken da de ligesom spreder sig....

Men fint det er mandens job :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hund og hun fandt helt selv ud af at børnene dem skal man ikke komme for tæt på for de river en i ørerne..

Jeg ville lukke dørene ind til de rum hvor I ikke vil have kattene i tingene, men jeg tænker også lidt at 4 katte godt nok er mange?? Fordi I skal have barn skal I ikke bare skille Jer af med dem, men hvor meget plads har I generelt?

Og så ville jeg hurtigst muligt finde noget andet at bo i hvis det regner ind hos Jer for det er da usundt for Jer alle sammen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en hankat som også har figureret som vores alles baby :loveshower han er lige meget inde som han er ude, så når baby kommer ryger han ud hver nat til hun er stor nok til, at skubbe ham væk, hvis han hopper op i hendes seng.. Hvis vi rammer vinteren inden det sker, skal han selvfølgelig være inde hos os om natten, men så er der ikke andet for end, at lukke døren, så han ikke kan komme ind..

Jeg regner med et myggenet kan holde ham væk fra barnevognen, men vi har ikke haft ham sammen med en baby før, så tiden må vise det.. Men da Mille var baby havde vi en anden kat, som desværre blev kørt ihjel :boo og der var aldrig noget problem..

vores marsvin Frede bekymrer jeg mig ikke om, han skal nok blive i sit bur, så længe der er mad :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER