Camillat

Leander vs Trip trap - hvad skal vi vaelge?

27 indlæg i dette emne

Jeg har hele tiden taenkt, at vi foer eller siden gerne vil have en Trip Trap hoejstol til Noah, og medmindre vi lige koeber en billig Antilope fra IKEA til at begynde med, saa er det tid til at finde frem til den rigtige farve nu, hvor Noah snart er klar til at sidde lidt med til bords :)

Nu koster baby-sager det hvide ud af oejnene hernede i Italien, saa jeg har lige luret lidt i DK, bare for sammenligningens skyld. Der ser jeg Leanderstolen, som jeg faktisk ogsaa synes er flot og virker dejlig let. Den er ogsaa let, kun 5,1 kg, hvor Trip Trap vist er meget tung at flytte rundt paa. Den ser ud til at kunne det samme - vokse med barnet. Den er paa tilbud i Kaere Boern til 999 kr. og i og med, at den vejer saa lidt, saa kan den maaske sendes til os ret billigt.

Er der nogen, der kan tale for en Leander frem for en Trip Trap eller omvendt?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg kender ikke rigtig til Leander, men er vild med trip trap stolen og dens design, særligt den gamle model. Derfor købte jeg min til 300 kr. via gul og gratis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver en af de her to :)

post-2587-0-62178900-1355559325_thumb.jp

post-2587-0-86638700-1355559364_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kender ikke rigtig til Leander, men er vild med trip trap stolen og dens design, særligt den gamle model. Derfor købte jeg min til 300 kr. via gul og gratis :)

Kan du se forskel på den nye og gamle for umiddelbart kan jeg ikke ( først mår det kommer til bøjle og sån )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget med hoejden i ryggen, fordi der er kommet EU-reglement...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget med hoejden i ryggen, fordi der er kommet EU-reglement...

Jeg synes bare ikke at jeg kan se forskel med det blotte øje hynder og div til de nye modeller passer jo også på de gamle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare ikke at jeg kan se forskel med det blotte øje hynder og div til de nye modeller passer jo også på de gamle

Hynderne jo, men boejler nej :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har leander stolen, da vi synes den er pænere. Den kan helt det samme som trip trap stolen så det er designet der er afgørende. Synes dog når de er helt små at trip trap stolen plastik bøjle er bedre end bare end bøjle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også Leanderstolen, som vi købte til den store. Karoline skulle overtage den, men hun har fået en speciel stol, så nu står den anden bare i kælderen. Vi var ellers glade for den, men tror vi sælger den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har leander stolen, da vi synes den er pænere. Den kan helt det samme som trip trap stolen så det er designet der er afgørende. Synes dog når de er helt små at trip trap stolen plastik bøjle er bedre end bare end bøjle.

Jeg synes baade om Leander og Trip Trap, men Trip Trap synes jeg er bedst i en farve, saa derfor bliver den lime, hvis det er - det passer til alt det moerke trae, der er i vores stue. Men leanderstolen er laekker og let i trae, hvilket jeg ogsaa kan lide og det ville bestemt ogsaa goere sig godt herhjemme.

Hvad synes du om det, med at den vipper let?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også Leanderstolen, som vi købte til den store. Karoline skulle overtage den, men hun har fået en speciel stol, så nu står den anden bare i kælderen. Vi var ellers glade for den, men tror vi sælger den ;)

Er den i valnoed? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er den i valnoed? :whistling

Det er samme farve som den du har vist. Mørk brun træ. Ved faktisk ikke hvad farven hedder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er samme farve som den du har vist. Mørk brun træ. Ved faktisk ikke hvad farven hedder.

Yes, saa er det valnoed... Hvad vil du gerne saelge den for, taenker du - hvis du altsaa vil saelge den? Nu har vi ikke helt bestemt os for den eller Trip Trap i lime, og jeg vil skulle lige tale med min M, hvis det er... men det er bestemt ikke uinteressant :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, det tror jeg godt vi vil. Altså den er jo 2-3 år gammel. 300 kr?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

300 virker som en fin pris, synes jeg. Er den meget slidt? Tager den lige med M - om han helst vil have lime eller Leander ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sende dig et billede, hvis det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se jeg havde den til salg herinde i sommers ;)

www.babyklar.dk/forum/14059/leander-stol.html/page__pid__317923#entry317923

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have - jeg giver lyd i starten af naeste uge! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes baade om Leander og Trip Trap, men Trip Trap synes jeg er bedst i en farve, saa derfor bliver den lime, hvis det er - det passer til alt det moerke trae, der er i vores stue. Men leanderstolen er laekker og let i trae, hvilket jeg ogsaa kan lide og det ville bestemt ogsaa goere sig godt herhjemme.

Hvad synes du om det, med at den vipper let?

Vipper let? Vi har ingen problemer med den vipper. Han skubber signaler fra bordet og kravler ned når han er færdig med at spise uden nogen problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vipper let? Vi har ingen problemer med den vipper. Han skubber signaler fra bordet og kravler ned når han er færdig med at spise uden nogen problemer.

altsaa ikke vipper som i vaelter - men giver lidt efter i stellet, naar barnet bevaeger sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altsaa ikke vipper som i vaelter - men giver lidt efter i stellet, naar barnet bevaeger sig :)

Så er det vel bare et spørgsmål om at stramme skruerne - altså efterspænde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det vel bare et spørgsmål om at stramme skruerne - altså efterspænde.

Naaaaj, det er en del af designet/konceptet, at den ikke er heeeelt statisk, men bevaeger sig med barnets bevaegelser. Det skulle styrke deres motorik, men jeg er bare interesseret i at vide, om den saa giver meget eller lidt efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naaaaj, det er en del af designet/konceptet, at den ikke er heeeelt statisk, men bevaeger sig med barnets bevaegelser. Det skulle styrke deres motorik, men jeg er bare interesseret i at vide, om den saa giver meget eller lidt efter :)

Vi har lige købt leanderstolen, og jeg var også lidt nervøs for om den var for fjedret i forhold til Tripp trapp. Men indtil videre er vi rigtig glade for den - jeg synes bestemt ikke den er ustabil og så er den bare SÅ meget pænere end Tripp trapp :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige købt leanderstolen, og jeg var også lidt nervøs for om den var for fjedret i forhold til Tripp trapp. Men indtil videre er vi rigtig glade for den - jeg synes bestemt ikke den er ustabil og så er den bare SÅ meget pænere end Tripp trapp :yay

Taaak, det var lige det, jeg havde taenkt over!

Jeg ved ikke helt mht designet, men JO i trae er den saa meget federe, synes jeg ogsaa og hvis vi skal have trae, saa er det helt klart Leander :yay Men Trip Trap i en laekker farve som lime, det er ogsaa laekkert. Vi har SAA meget moerkt trae i stuen(Udover flere moebler, saa alle doere, doerkarme og loft - med originalt moerkt stengulv!) Saa en frisk farve vil bestemt ogsaa goere sig vildt meget fint her :)

Det er den slags jeg ikke liiige kan bestemme mig for :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes bestemt heller ikke den giver sig for meget. Han sider godt og stabil på den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER