MissM

Fra alle os til alle jer....

7 indlæg i dette emne

I nat da jeg lå og stirrede ud i mørket fik jeg en idé til en tråd som måske kunne være meget sjov :-) fra alle os der har prøvet det her før, til alle jer der prøver det for første gang. Jeg kan i hvert fald selv huske at da jeg havde født skete der et eller andet. Jeg troede lige som jeg skulle det hele (selvom jeg havde gjort et stort nummer ud af at sige at sådan blev jeg aldrig) og de resulterede i at jeg aldrig rigtigt var i ro. For mig endte det med en efterfødselsreaktion der krævede hjælp ude fra.

Derfor, skal vi så ikke dele nogle af alle de ting vi blev klogere på efterhånden (de) sidste gang(e)? Lad mig starte :-)

Det kan godt være du tror du bliver cool café mor fra dag 1, faktisk kan det godt være du nærmest bliver lænket til sofaen/stolen de første 5-6uger fordi baby bare spiser heeeele tiden.

Det kan godt være du tror det ikke bliver så slemt at skulle give mad et par gange om natten, allerede nu er du jo oppe og tisse et par gange - det kan ikke sammenlignes :-)

Det kan godt være du tror du lige skal ordne en masse mens baby sover, du går jo hjemme og hvad vil manden dog ikke tænke hvis det hele bare flyder når han kommer hjem. Nej nej nej - du sover når baby sover.

Det kan godt være du tror du har forstået hvorfor din mor altid har været lige en smule overbeskyttende og paranoid på dine vegne - det har du sikkert ikke. Kærligheden til ens barn kan få en til de mest tossede ting.

Det kan godt ske du regner med den kærlighed kommer i samme sekund du ser barnet. Det er ikke sikkert og det er helt okay - bare rolig det skal nok komme, du er ikke forkert. :-)

Håber nogen vil være med på legen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes det er virkelig hyggeligt at læse om jeres erfaringer :)

håber der kommer flere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg ikke lige er gravid igen, må jeg altså kommentere ;)

I nat da jeg lå og stirrede ud i mørket fik jeg en idé til en tråd som måske kunne være meget sjov :-) fra alle os der har prøvet det her før, til alle jer der prøver det for første gang. Jeg kan i hvert fald selv huske at da jeg havde født skete der et eller andet. Jeg troede lige som jeg skulle det hele (selvom jeg havde gjort et stort nummer ud af at sige at sådan blev jeg aldrig) og de resulterede i at jeg aldrig rigtigt var i ro. For mig endte det med en efterfødselsreaktion der krævede hjælp ude fra.

Derfor, skal vi så ikke dele nogle af alle de ting vi blev klogere på efterhånden (de) sidste gang(e)? Lad mig starte :-)

Det kan godt være du tror du bliver cool café mor fra dag 1, faktisk kan det godt være du nærmest bliver lænket til sofaen/stolen de første 5-6uger fordi baby bare spiser heeeele tiden.

Det kan også være, man pludselig får nye veninder, som slæber en med både deres, og din baby på cafe - Nye steder, fordi der findes SÅ mange gode cafer, hvor man kan amme, pusle og have barnevognen med.

Det kan godt være du tror det ikke bliver så slemt at skulle give mad et par gange om natten, allerede nu er du jo oppe og tisse et par gange - det kan ikke sammenlignes :-)

Det kunne nemt sammenlignes ved mig; Min baby faldt hurtig i søvn om natten, og hun fik flaske fra hun var 5 uger, og har sovet igennem siden. Det har jeg dog ikke ;) Men når jeg er oppe og tisse, tager det i forvejen lige 15 min før jeg kan sove - Så der var det faktisk lidt hyggeligt med selskab, fra en lille rynket babytrold..

Det kan godt være du tror du lige skal ordne en masse mens baby sover, du går jo hjemme og hvad vil manden dog ikke tænke hvis det hele bare flyder når han kommer hjem. Nej nej nej - du sover når baby sover.

Min baby sov 16-18 timer i døgnet - det var umuligt for mig at sove hver gang hun sov. Det kræver lidt planlægning, og på de dårlige dage når jeg intet. Men en tur med barnevognen ned og handle, er nu hyggeligt :) Og det er jo et fuldtidsansvar at passe på sin baby :jul1:

Det kan godt være du tror du har forstået hvorfor din mor altid har været lige en smule overbeskyttende og paranoid på dine vegne - det har du sikkert ikke. Kærligheden til ens barn kan få en til de mest tossede ting.

DET har du så sandelig ret i ;)

Det kan godt ske du regner med den kærlighed kommer i samme sekund du ser barnet. Det er ikke sikkert og det er helt okay - bare rolig det skal nok komme, du er ikke forkert. :-)

De fleste får den heldigvis hurtigt, og de fleste får en form for beskyttertrang med det samme..

Håber nogen vil være med på legen :-)

Mine egne guldkorn, må være at man skal lade være at lytte for meget til andre:Alle babyer er forskellige, og alle babyer påvirker familielivet forskelligt..

Og sørg for at NYD ØJEBLIKKENE! Det gælder også i graviditeten :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for alle jeres gode råd, det er jo altid rart at høre lidt fra andre, der har prøvet det før :rolleyes Ang større skostørrelse - så får jeg da vist et stort problem. Jeg bruger nemlig str 41-42 i sko og der er bestemt ikke nemt at få nogle pæne sko i str 43!!! Håber lidt det ikke bliver noget problem, selv om jeg godt kan have tendens til vand i benene :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres gode råd, det er jo altid rart at høre lidt fra andre, der har prøvet det før :rolleyes Ang større skostørrelse - så får jeg da vist et stort problem. Jeg bruger nemlig str 41-42 i sko og der er bestemt ikke nemt at få nogle pæne sko i str 43!!! Håber lidt det ikke bliver noget problem, selv om jeg godt kan have tendens til vand i benene :(

Lige en lille reklame :-) Arbejde i en skobutik i Ringsted og vi har damesko helt op til str. 44 så ikke noget problem med store fødder ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Myliona: jamen du har (også) helt ret :-) især med det sidste du skriver. Min idé var ikke at hive glæde væk og erstatte med ængstelse. Jeg oplevede bare hvordan ugebladsbilledet af en mor på barsel på en eller anden måde havde fordærvet mit sind så jeg troede det var den gode og rigtige måde at være mor på. For eksempel brød jeg mig slet ikke om at amme! Jeg kunne simpelthen ikke lide det, jeg følte mig som en sutteklud og som om baby virkelig overskred en grænse for mig. Fordi det er så meget fremme hvor vigtigt amning er, fik der mig til at føle mig som en dårlig mor. Faktisk reagerede jeg på mange måder anderledes end jeg på nogensinde havde forestillet mig. Jeg havde lidt håbet der kom et svar som dit ;-) det er vigtigt synes jeg at få så mange oplevelser som muligt frem :-)

StineMR: årh ja, da mælken faldt til. Hvilken smerte! Mit kom også omkring tredje dagen. Jeg fandt ud af at jeg tilsyneladende har mælkekirtler helt ud på siden af brystkassen, hvilket betød at jeg ikke kunne tage armene ind til kroppen - det gjorde simpelthen for ondt. Jeg havde et bryst som Linse K det var helt absurd. Må jeg her anbefale nogle af de der geleposer som kan varmes i microovnen - de var mine venner. Ja og varme bade :-)

Og til sidst :-) mine fødder gik tilbage til normal størrelse efter lidt tid, så det sker ikke for alle :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER