Nitzen1987

Halvårs-status

5 indlæg i dette emne

Nu er flere af vores skønne juni-børn ved at være et halvt år gammel, så synes det er på sin plads med en tråd hvor vi kan komme med en opdatering på hvordan det går med vores guldklumper :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I fredags var det et falvt år siden, at jeg blev mor til min skønne pige :biglove kan slet ikke forstå, at det allerede er et halvt år siden - det føles næsten som var det for en uge eller en måned siden og samtidig føles det som om, at tiden før Maja kom til verden ligger meget langt væk :blink :unsure

Maja trillede HELT fra ryg til mave for første gang i fredags! (på hendes halvårsdag) :wub hun har længe trillet over på siden og været næsten ovre på maven, men hendes arm har ligget i vejen så hun ikke har kunnet komme helt om på maven og blive liggende der, men i fredags knækkede hun koden til at få lagt armen så hun kan blive liggende på maven - og så bliver hun ellers sur/irriteret når der er gået lidt tid, fordi hun ikke kan komme tilbage på ryggen :DHvis vi vender hende om på ryggen går der maks 30 sekunder og så ligger hun på maven igen :rolleyes

Vi har været/er inde i en træls periode med søvn, idet hun i et par uger maks har sovet 3 timer i stræk om natten, hvorefter jeg har måttet amme hende for at få hende til at sove videre... og ofte vågner hun efter 1-2 timer igen - medmindre jeg tager hende med over i vores seng, hvor jeg kan få hende til at sove lidt længere stræk. Det er dog blevet lidt bedre her de sidste par nætter, men stadig ikke helt godt :(

Maja er en nem pige hun smiler og er glad og det er kun yderst sjældent, at hun er ked af det :)

Vi er så småt startet på 6+ måneders maden og indtil videre har Maja været interesseret i det mad vi har serveret for hende og spist med velbehag :) Indtil videre har hun smagt

  • Øllebrød
  • Grøntsagsmos (Kartofler og gulrøddder)
  • Hirsegrød med æblemos
  • Æblemos
  • Æble-/pæremos
  • Banan
  • Revet æble
  • Clementin
  • Appelsin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det er læææænge siden, jeg har skrevet herinde. Det skyldes mange ting, men primært har vi haft en rigtig hård start med Lilly. Hun har grædt rigtig meget, været super ked af det og sovet meget meget lidt. Det har taget rigtig hårdt på os allesammen, især har det været hårdt for storesøster, som har været sat meget tilside i den periode, selvom vi selvfølgelig har forsøgt ikke gøre dette.

Nå men nu er vi ved at være på rette spor - endelig - det tog så også kun lige 5 måneder. Efter en virkelig virkelig hård dag, hvor hun skreg hele dagen, besluttede vi,at det var tid til at tage til kiropraktor, så jeg fik en tid allerede dagen efter og det hjalp efter første behandling. Vi var afsted ialt tre gange og jeg er så lykkelig for, at vi gjorde det. Før sov hun maks tyve minutter tre gange om dagen, nætterne var et helvede og hun var ked af det hele tiden. Efter behandlingerne sover hun nu ca 2.5 time om formiddagen, 2.5 timer først på eftermiddagen og ca en halv time sidst på eftermiddagen og så blir hun puttet ved 19tiden og sover til klokken 6. Derudover er hun blevet glad og er blevet så dygtig motorisk og hun trives virkelig bare.

Vi er først startet på fast føde nu her, fordi det har været så svært at finde tid, hvor hun var ordentligt frisk til det. Men jeg synes overordnet at det går godt..vi startede i mandags og hun spiser ca tre gange om dagen. Det svinger hvad det er, men vi har været omkring

  • Havregrød
  • Øllebrød
  • Ris
  • Pasta/lasagne
  • kartoffel og gulerodsmos
  • avokado, agurk, banan, æble og pære
  • blødt rugbrød uden kerner
  • Hirsegrød og risgrød

Nu er der ro på det hele og alle har mere overskud og tid til alt muligt, så nu glæder vi os til jul og til at være sammen i ro og mag. Og på en helt ny måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det er læææænge siden, jeg har skrevet herinde. Det skyldes mange ting, men primært har vi haft en rigtig hård start med Lilly. Hun har grædt rigtig meget, været super ked af det og sovet meget meget lidt. Det har taget rigtig hårdt på os allesammen, især har det været hårdt for storesøster, som har været sat meget tilside i den periode, selvom vi selvfo248;lgelig har forsøgt ikke gøre dette.

Nå men nu er vi ved at være på rette spor - endelig - det tog så også kun lige 5 måneder. Efter en virkelig virkelig hård dag, hvor hun skreg hele dagen, besluttede vi,at det var tid til at tage til kiropraktor, så jeg fik en tid allerede dagen efter og det hjalp efter første behandling. Vi var afsted ialt tre gange og jeg er så lykkelig for, at vi gjorde det. Før sov hun maks tyve minutter tre gange om dagen, nætterne var et helvede og hun var ked af det hele tiden. Efter behandlingerne sover hun nu ca 2.5 time om formiddagen, 2.5 timer først på eftermiddagen og ca en halv time sidst på eftermiddagen og så blir hun puttet ved 19tiden og sover til klokken 6. Derudover er hun blevet glad og er blevet så dygtig motorisk og hun trives virkelig bare.

Vi er først startet på fast føde nu her, fordi det har været så svært at finde tid, hvor hun var ordentligt frisk til det. Men jeg synes overordnet at det går godt..vi startede i mandags og hun spiser ca tre gange om dagen. Det svinger hvad det er, men vi har været omkring

  • Havregrød
  • Øllebrød
  • Ris
  • Pasta/lasagne
  • kartoffel og gulerodsmos
  • avokado, agurk, banan, æble og pære
  • blødt rugbrød uden kerner
  • Hirsegrød og risgrød

Nu er der ro på det hele og alle har mere overskud og tid til alt muligt, så nu glæder vi os til jul og til at være sammen i ro og mag. Og på en helt ny måde.

I

Puha sikke da en start i har fået jer :( men dejligt at det er blevet bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det godt! Storm stortrives, spiser selv hapsere, har to tænder og vokser med lynets hast. Han passer str 74/80 nu. Eneste skår i glæden er, at jeg skal tilbage på job i morgen :-( Heldigvis skal Storm ikke i institution, men være hjemme sammen med sin far det næste halve år. Men det bliver stenhårdt for mig :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER