JaWeLa

Blivende øjenfarve

4 indlæg i dette emne

Har jeres børn skiftet øjenfarve siden fødslen og fået, hvad der måske er deres blivende øjenfarve?

Victoria har stadig mørkeblå øjne, og der er ingen indikation af om hun får mine lyse blågrønne øjne eller F's brune.

Brun er jo dominant, og vores store dreng har da også brune øjne, men F' kunne jo være bærer af blå, lige som det brune gen, vist kan give sig til udslag i grønne, så vi er jo spændte ;)

Ved godt der kan gå 1-2 år før den blivende farve er der, lige som der er set farveskift helt indtil skolealderen, men er bare utålmodig, og synes ikke der gik så lang tid med Marcus...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Charlie har ikke skiftet øjenfarve siden fødslen, ikke hvad jeg husker i hvert fald ;) Han har stadig blå øjne. Både jeg og min mand har blå øjne, så æblet falder ikke langt fra stammen.

Jeg synes jeg læste i en bog i går, at den øjenfarve de har ved 5-6 mdr. alderen er den blivende øjenfarve. Men måske jeg har læst forkert!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Knægten blev født med brune øjne som han også har nu, Tøsen blev født med blå øjne og den skiftede stille og roligt til brune, vi fik af vide at øjnenes farve først var helt sikker når barnet var 4 år. Vi fik også af vide at det var meget sjældent at bøn blev født med brune øjne-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her blev Anabella født med meget mørke blå øjne og de er lige så stille blevet lysere og lysere blå, så jeg tror hun får sin fars blå øjne! Jeg har selv brune og har tænkt, at når de kun bliver lysere og lysere, burde de ikke pludselig blive brune.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER