MP <3

Privat fødselsdaforberedelse

5 indlæg i dette emne

Hej alle.

Jeg var til jordemoder sidste uge, og hun sagde at hvis jeg/vi ville have fødselsforberedelse skulle vi finde et tilbud ude i byen, og selv betale for det.

Er der nogen der ved hvor mange timer ma har behov for, hvor er det godt henne?

Vi skal begge med, og det skal helst være i KBH.

Jeg skal føde på hvidovre hospital og her er der kun 2 forældre eftermiddage. Her kan alle gravide komme. Den ene handler om fødslen og de anden om amning. Jeg kan ikke se mig selv sidde í et rum med så maaage mennesker og skal lære at gispe :S

Mange hilsner

MP

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe, jeg tror ikke, at man skal gispe på Hvidovres forelæsningshold (eller i det hele taget uden for amerikanske film;-)

Jeg tænker, at min mand og jeg køber os til en dag i Jordemoderhuset i Badstuestræde. Jeg har ingen referencer, jeg synes bare, at det virker ok, ud fra hvad jeg kan læse mig til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle.

Jeg var til jordemoder sidste uge, og hun sagde at hvis jeg/vi ville have fødselsforberedelse skulle vi finde et tilbud ude i byen, og selv betale for det.

Er der nogen der ved hvor mange timer ma har behov for, hvor er det godt henne?

Vi skal begge med, og det skal helst være i KBH.

Jeg skal føde på hvidovre hospital og her er der kun 2 forældre eftermiddage. Her kan alle gravide komme. Den ene handler om fødslen og de anden om amning. Jeg kan ikke se mig selv sidde í et rum med så maaage mennesker og skal lære at gispe :S

Mange hilsner

MP

Jeg tror faktisk også det er de færreste steder man lære at gispe i dag.

Da vi gik til fødselsforberedelse fik vi at vide, at hvis vi ville lære hvordan man skulle trække vejret under fødslen, så kunne vi få en bog anbefalet <_<

Men det kan da være man lære det når man betaler sig fra det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordemoderdamen sagde, at det var rigtig godt at kunne sin vejrtrækningsteknik til fødslen. Jeg har aldrig født før, så ved ikke om det er fis :)

Jeg er ikke nervøs for fødslen, slet ikke. Jeg synes bare ikke om at skulle lære noget i et rum, med mange mange mennesker.. Og det der med at læse om det, ved jeg ikke om fungerer?

Jeg kan heller ikke finde ud af om det er overkill at betale x antal kroner, for at lære noget som man måske slet ikke har brug for.. Argh der er mage valg ma skal tage under sådan en graviditet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordemoderdamen sagde, at det var rigtig godt at kunne sin vejrtrækningsteknik til fødslen. Jeg har aldrig født før, så ved ikke om det er fis :)

Jeg har ikke været til jordemoder endnu, så jeg såmænd heller ikke så meget - jeg synes primært, man læser, at man skal trække vejret dybt ned i maven under veerne:-) Jeg ved det sq ikke - jeg tænker nok primært, at verdens kvinder har født børn i årtusinder uden "lamaze"-øvelser (som de vist plejer at hedde i føromtalte film), og at det nok skal gå, men derfor vil jeg alligevel gerne være så velorienteret som muligt:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER