Guest

Børnsyg...hvordan gør I?

3 indlæg i dette emne

Jeg er lige startet på nyt arbejde i mandags og er gået fra at have 5 barnsyg til at have 1 barnsyg. Jonas har også 1 barnsyg. Da jeg havde 5 barnsyg var det ikke noget problem hvis Ronja var syg i nogen dage, men nu her kan jeg godt se lidt problemer/udfordringer fremover hvis vi rammer ind i en masse sygdom som vi har gjort her på det sidste.

Vi har ikke rigtig nogen der kan passe i hverdagene for bedsteforældrene arbejder eller får ikke lov til at passe alene, og jeg må indrømme at når hun er syg så er jeg ikke meget for når hun er så lille at det er andre end mig eller Jonas der passer :blush. Vi har min bonusmor der måske godt kan, men jeg er nervøs for at det ikke vil blive en god oplevelse hverken for Ronja eller hende fordi de ikke kender hinanden særlig godt endnu.

Hvor mange barnsyg har du? og hvordan gør I ved længere tids sygdom?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har mulighed for at tage 2 barns sygedage vi har så farmor til hvis det tager længere men ellers så beder jeg om fri

Lige på det punkt er jeg sart hvis mit barn er syg og jeg vurdere at det er bedst at jeg er der så er jeg der og så må jobbet vente derfor ringer jeg heller ikke og spørger om fri men ringer og siger at jeg ikke kan komme pga sygdom jeg arbejder i hjemme plejen og har kun engang oplevet sureminer fra chefen men sån må det jo være med da neo var 1 år fik han voldsomme feberkramper og jeg kunne slet ikke overlade ham til andre end mig selv så det blev til 4 extra fridage snakkede så med chefen personligt da jeg kom tilbage og hun kunne egentligt gost følge mig i min beslutning og siden har der aldrig været nogle problemer men jeg er så også god til at hjælpe den anden vej ved at tage extra vagter ved sygdom eller blive længere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har har i 1 dag tilsammen, men så tager jeg fri eller så kommer Mormor eller Olde på banen.

Det er de muligheder vi har

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER