My-Moren

Ørevoks...

8 indlæg i dette emne

Da vi fik besøg af SP første gang i Haderslev ligger hun mærke til at Charlie har ørevoks i øret, en del. Hun spørger om vi, min mand og jeg har tendens til at overproducere ørevoks, hvilket jeg ikke kan svare på, fordi hvad er normalt? ;-)

Men hun sagde at skal være OBS på det! Tjek! Jeg så lagt mærke til at han har en del ørevoks i sit ene øre og intet i det andet.

Jeg er selv ørebarn og fik lagt dræn i begge ører som barn.

Han virker ikke hæmmet af det eller hvad man nu skal sige.

Men jeg fik også en tanke forleden. Vi har været til kiropraktor med ham fordi han kun ville ligge med hovedet til den ene side og var blevet skæv i baghovedet. Han havde en låsning, nakken knækkede som en voksen, så han skulle låses op. Men han foretrækker stadig den side og han skal selvfølgelig vænnes til at der også er en verden til den anden side. Men kunne det også have noget med ørevokset at gøre? Er dr nogen herinde der har erfaring med babyer/børn med meget ørevoks?

Det skal siges at han ligger med hovedet til den side hvor øret der overproducere ørevoks er :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øh ville nok om dig stille spørgsmålstegn omkring hvad en normal produktion af ørevoks er. :) undskyld men jeg trak på smilebåndet, for det kan man da ikk svare på ;)

Måske han skulle tjekkes ved en ørelæge, or at finde ud af om han har væske på ørene på samme tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh ville nok om dig stille spørgsmålstegn omkring hvad en normal produktion af ørevoks er. :) undskyld men jeg trak på smilebåndet, for det kan man da ikk svare på ;)

Måske han skulle tjekkes ved en ørelæge, or at finde ud af om han har væske på ørene på samme tid

Tjek! Jeg fik ikke spurgt den dag, fordi jeg blev sådan lidt paf agtig... Fordi ja, hvad er normal ørevoks produktion!?! ;) Men jeg kan jo se at der kommer noget ud af det ene øre og ikke det andet. Så overproducere han vel!?

Ja, har også tænkt på ørelæge.. Det er nok vejen frem - bare så han lige kan tjekkes!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det var da et svært spørgsmål at svare på. Jeg kan sige, at Silke Elia også har en del ørevoks - men har ikke lagt mærke til om det er værre på det ene frem for det andet. Jeg var også selv ørebarn, men har slet ikke skænket det en tanke, at det kunne være tegn på det. Jeg vasker det bare værd dag med en våd klud :)

Du må endelig give en tilbage melding.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også altid Karla har lidt voks siddende i kanten ind til øregangen. Men jeg ved ikke hvad der er normalt, og hvad der ikke er :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sif blev skæv i hovedet og var igennem fysioterapeut og alverdens... Hun havde aldrig brugt musklerne i venstre side at hals og nakke, så til sidst kunne hun næsten ikke vende hovedet til venstre... Ingen kunne finde ud af hvorfor hun aldrig havde brugt de muskler indtil at vi var indlagt på Rigshospitalet i forbindelse med at hun skulle have lukket sin ganespalte... 90% af børn med ganespalte er også ørebørn da der samler sig meget væske i mellemøret på grund af at det der oprindelig skulle være gane sidder og blokkere... Nåh, men det jeg ville frem til var at vi i forbindelse med operationen skulle vi forbi øre, næse og hals afdelingen hvor de opdager at hendes hørelse på venstre øre er kraftigt forringet på grund af vandet i øret og at det for dem gav god mening at hun aldrig naturligt har drejet hovedet til venstre, da hun ikke rigtig kan høre på det øre og derfor ikke vender sig efter lyde osv.

Så jeg ville få tjekket ørene! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det var da et svært spørgsmål at svare på. Jeg kan sige, at Silke Elia også har en del ørevoks - men har ikke lagt mærke til om det er værre på det ene frem for det andet. Jeg var også selv ørebarn, men har slet ikke skænket det en tanke, at det kunne være tegn på det. Jeg vasker det bare værd dag med en våd klud :)

Du må endelig give en tilbage melding.

Jeg giver besked ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sif blev skæv i hovedet og var igennem fysioterapeut og alverdens... Hun havde aldrig brugt musklerne i venstre side at hals og nakke, så til sidst kunne hun næsten ikke vende hovedet til venstre... Ingen kunne finde ud af hvorfor hun aldrig havde brugt de muskler indtil at vi var indlagt på Rigshospitalet i forbindelse med at hun skulle have lukket sin ganespalte... 90% af børn med ganespalte er også ørebørn da der samler sig meget væske i mellemøret på grund af at det der oprindelig skulle være gane sidder og blokkere... Nåh, men det jeg ville frem til var at vi i forbindelse med operationen skulle vi forbi øre, næse og hals afdelingen hvor de opdager at hendes hørelse på venstre øre er kraftigt forringet på grund af vandet i øret og at det for dem gav god mening at hun aldrig naturligt har drejet hovedet til venstre, da hun ikke rigtig kan høre på det øre og derfor ikke vender sig efter lyde osv.

Så jeg ville få tjekket ørene! :)

fantastisk - eller ikke fantastisk for jer :) Men jeg håber du forstår hvad jeg mener. Det var nemlig lige sådanne tanker jeg havde gjort mig! Tak :) Jeg får en tid til at få tjekket min basses øre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER