Økonom

Pasning

5 indlæg i dette emne

Har i valgt dagpleje eller vuggestue? Hvorfor faldt valget på det? Benytter i jer af pasnings garantien eller? Kan se fordele og ulemper ved begge dele.....

Vi har valgt vuggestue, er dog ikke kommet til at få hende skrevet op endnu, da beslutningen er ny :) Ps: det bliver den vuggestue jeg selv gik i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil 100% helst have at Charlie går i Vuggestue! Det er dog ikke særlig udbredt i Sdr.jylland åbenbart. Der findes ingen 100% vuggestue her i Haderslev. Det er enten en integreret instit. eller dagpleje! Og al ærer og respekt for dagplejere - men de er ikke uddannet og det vil jeg helst have! Jo vidst de kommer på kurser, men kurser er og bliver bare ikke det samme som en uddannelse og i dag en bachelor grad, som man i dag får som færdiguddan. pæd. Kurser er i mine øjne noget man tager som supplement til en uddannelse, for at videre uddanne sig, holde det hele ved lige osv.

Er selv uddannet pædagog :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg selv dagplejer, så derfor skal Luna selvfølgelig passer hjemme hos mig og jeg glæder mig til det!

Jeg synes selv at dagpleje er et rigtig godt valg, da barnet ikke bliver "smidt " ud i en forholdsvis stor institution med mange børn og voksne man skal forholde sig til! Kan godt lide tanken om den Lille flok på Max 5 børn og en voksen.... og det er det nære der er vigtigt! Men dertil kommer problemet så også ved sygdom, at de pludselig skal i gæstepleje hos en anden, i et andet hjem, men det tager vi med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg selv dagplejer, så derfor skal Luna selvfølgelig passer hjemme hos mig og jeg glæder mig til det!

Jeg synes selv at dagpleje er et rigtig godt valg, da barnet ikke bliver "smidt " ud i en forholdsvis stor institution med mange børn og voksne man skal forholde sig til! Kan godt lide tanken om den Lille flok på Max 5 børn og en voksen.... og det er det nære der er vigtigt! Men dertil kommer problemet så også ved sygdom, at de pludselig skal i gæstepleje hos en anden, i et andet hjem, men det tager vi med!

Hele dagpleje tanken synes jeg er fantastisk! Ingen tvivl :) Jeg ville elske at arbejde som dagplejer! MEN jeg synes uddannelse er vigtig! Specielt når det kommer til vores børn og det er der mit "problem" ligger. Ikke selve dagpleje tanken. Kurser er bare ikke det samme som uddannelse, jeg synes at man som dagplejer også burde uddanne sig til pædagog. Det er samme ansvar man står med, omend ikke et større ansvar og så synes jeg faktisk ikke at det er i orden, at man som ikke-uddannet passer andre folks børn.

Som skrevet, dagplejetanken er fantastisk! Men gerne med uddannet "personale" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig med Maiken.

Vi vælger også vuggestue - tilsyneladende som den eneste i min mødregruppe, på trods af, at de 3 af dem selv er pædagoger :blink

Det gjorde vi også med den ældste og har aldrig fortrudt det. Han er blevet mødt der, hvor han var, og har derfor stortrivedes (det meste af tiden). Vi har ved selvsyn konstateret, hvad der sker, når personalet ikke har de nødvendige kompetencer - men det er en længere historie.

Vi lagde også meget vægt på i vores beslutning den gang, at vores barn skulle have mulighed for kontakt med flere voksne. Vi ved jo fra os selv, at det ikke er alle, man har god kemi med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER