esm84

Et tiltrængt gang bavl.

4 indlæg i dette emne

Hej med alle jer dejlige FEB. tøser.

Jeg sidder og keder mig lidt i dag, skulle enlig være godt i gang med rengøring og julepyntning men kan ikke tage mig sammen så her er en lille opdatering herfra.

Jeg har så mange tanker og følelser om dette nye væsen indeni mig, hvordan mon han bliver, hvordan kommer han til at se ud? med mere. Allerede nu ved jeg hanbliver en vildbasse for maven er næsten aldrig stille og i ro. hvordan hos jer.

d. 5 dec. skal jeg og manden min på kolding sygehus og snakke med læge angående den kommende fødsel og den jeg har været igennem, og hold op det ligger i baghovedet, jeg føler mig ikke som sådan nervøs for at føde trods min erfaring, men er nervøs for at skulle gennemgå min fødsels journal fra sidst. Noget lægen vil gøre med mig så det hele ikke kommer til mig når jeg ligger og skal føde igen, hvilket de er nervøse for hvis jeg ikke får snakket om forløbet.

For at gøre en laaaang historie kort, kan jeg ikke huske de 3 første døgn af min fødsel, og det smerter mig meget. Min fødsel var lang, der var sjusk og de mener jeg efterfølgende er gået i chok og har fået traume. jeg mener jeg har smidt den ydmygende og dårlige oplevelse så langt væk i min hukommelse simpelthen for at kunne nyde min nye rolle som mor. Men kan jo godt se noget er galt.

jeg håber sådan at denne fødsel bliver anderledes og dette er den eneste grund til jeg har taget imod samtalen også også for min mands skyld han drømte længe om fødslen efterfølgende.

jeg prøver at skrive ønsker og med mere ned men har svært ved helt at finde ud af hvad denne samtale skal hjælpe mig med andet end at mindes noget der har forandret mig så meget som person. hmm det er svært.

bagefter slutter vi af med en gennem scanning af lillemanden som jeg håber hjælper lidt på humøret og at alt går som det skal med ham.

ja alt det bavl og snak, trængte vidst til at komme ud med det.

Elisabeth

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

her tænkes der også mere og mere over hvordan han mon ser ud, hvem han ligner, jeg tror han bliver en rolig, følsom, hyggelig fyr (hvor jeg har det fra skal jeg ikke kunne sige.... - ønsketænkning eller mavefornemmelse?)

Glæder mig til at flytte på tirsdag så jeg kan begynde at lave børneværelse og vaske hans tøj :)

det lyder som o det var en rigtig hård omgang med sidste fødsel, og det nok er en god ide at få den snak med lægen.

Jeg håber det bliver en lettere fødsel denne gang.

(bliver spændende at se om vi foder samtidig ;) kan se vi har samme termins dato )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja synes det er lidt skægt også venter vi os begge en dreng.

ja det var det men det er kommet bag på mig hvor meget jeg er begyndt at tænke på den. hmm.

For jeg har jo fået den skønneste gave ud af det nemlig min datter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker det er klart nok du igen begynder at tænke på fødslen.... den kommer jo pludselig tæt på igen og der er jo sikkert en masse ubevidste/bevidste signaler kroppen genkender og dermed bliver den barriere du har sat op for at beskytte dig selv lidt, måske nedbrudt så du derfor kan huske lidt mere, eller kroppen kan huske den.

måske hjælper det denne gang at vide lidt mere om hvad du går ind til (hmmm eller måske lige omvendt er det DET der er skæmmende?) husk at du igen "glemmer" (fylder mindre) smerten til trods for den dårlige oplevelse (som du sagde "du får jo en gave ud af det) og dennegang får du jo en smuk dreng ud af det :) ????

-lidt ligesom vi pludselig som gravide/ny familie begynder at huske på alle de ting vi kunne-/ikke kunne lide ved vores barndom og hvad vi vil/ikke vil gøre anderledes måske enda nogle "traumer" ex: (fiktiv historie) "min lillebror stjal al opmærksomheden fra mig da han blev født" - og så bliver det pludselig vigtigt at inddrage DIN datter i ALT for at det ikke skal ske for hende som det skete for dig.?????

jeg håber det hele kommer til at gå godt - det lyder faktisk som om du har ret styr på det syntes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER