Guest M's mor

Skal på sygehuset

13 indlæg i dette emne

Jeg skrev for et stykke tid siden at jeg havde været til 8 undersøgelse der gjorde ondt og lægen snakkede om eb hudfold men vi skulle se tiden an.

Jeg skulle så tre måneder senere til ubdersøgelse ved lægen.

Det genere mig ved at det gør ondt under sex og jeg kan ikke bruge tampon fordi det gør ondt.

Nå men jeg var så ved lægen igen og det har stadig ikke ændret sig. Det viser sig at det der er blevet syet efter fødslen er groet forkert sammen. Og det sidder ikke indvendigt.

Ved ikke hvordan jeg skal forklare det på en pæn måde. Men i bunden af åbningen, ned mod numsen der er det groet forkert sammen så hullet er mindre ( ikke numsen) og det er det der er skyld i det gør ondt.

Nogen gange har jeg følt jeg ikke har tørrer mig ordenligt men det var pga det.

Lægen sagde hun godt kunne ordne det. Det drejede sig bare om er klip men hun synes Randers sygehus skal gøre det for det var dem der syede mig den gang efter fødslen. Hun sagde at det bare skal lokal bedøves og det gør mere ondt end at blive klippet.

Jeg modtog så brev om en tid og med der i følger et papir jeg skal udfylde med sygdomme osv. Og bag på står der noget med operation. Så begynder jeg straks at frygte den ubdersøgelse.

Men hvis lægen kunne have ordnet det så kræver det da ikke en operation vel?

Jeg er virkelig en pivskid og frygter straks der værste.

Men ser frem til at få der gjort. Har undgået sex længe fordi det gør ondt. Men har dog endelig sagt til kæresten hvorfor jeg er fuld af undskyldninger.

Ville ikke noget med det. Skulle bare have det ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv hvor lyder det ikke rart. Er sikker på at det ikke er noget vildt der skal ske på hospitalet men eftersom det jo er et "indgreb" hvor der skal gøres noget kalder de det en operation. Men hvis jeg var dig ville jeg for at få ro på ringe der op og høre om hvordan det kommer til at foregå. Det er måske også meget rart at vide under alle omstændigheder så du ved med bagefter :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor lyder det ikke rart. Er sikker på at det ikke er noget vildt der skal ske på hospitalet men eftersom det jo er et "indgreb" hvor der skal gøres noget kalder de det en operation. Men hvis jeg var dig ville jeg for at få ro på ringe der op og høre om hvordan det kommer til at foregå. Det er måske også meget rart at vide under alle omstændigheder så du ved med bagefter :kiss

Det har jeg også overvejet. Men så siger min kæreste at når lægen kunne have gjort det så er det ikke så slemt og de skriver og vedlægger kube sådan en seddel for en sikkerheds skyld for området skal jo lokal bedøves.

Og på papirer står der det er en undersøgelse på tyve min så ikke en gang sikkert de gør noget.

Men ja for at få ro i sindet så skal jeg nok ringe. Må se om jeg når det i dag. De har nogle dumme kontor tider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En operation er jo ikke nødvendigvis noget kæmpe stort og farligt. Er sikker på det ingen grund til bekymring er :kram2 Operation/kirurgi dækker sådan set bare over, når en læge går ind "laver lidt om i tingene". Fx skærer noget væk, ændrer/retter på noget m.m. Ting som ikke kan klares med medicin :)

Det lyder jo også til, at det er noget som blot skal foregå i lokalbedøvelse - tænker det er den fulde anæstesi du frygter?? Hvis det havde været fuld anæstesi, havde du fået informationer om faste m.m. :) Men fuld anæstesi skal man nu heller ikke lade sin skræmme af. Jeg fik for nogle år siden foretaget et mindre indgreb forneden. Jeg var i fuld anæstesi, og det tog vel maks 10 minutter. Men jeg synes det var rart at være "helt væk", især når de var i det område.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men ser frem til at få der gjort. Har undgået sex længe fordi det gør ondt. Men har dog endelig sagt til kæresten hvorfor jeg er fuld af undskyldninger.

Godt du har fået det sagt til kæresten, det er bedre end at gå og holde på det.

Jeg tror egentlig at nogle mænd er mere forstående overfor manglende sex hvis man fortæller dem hvorfor og de færreste har lyst til at presse en til sex, hvis de ved det gør ondt på en.

Vi har endnu ikke haft rigtig rigtig sex efter min graviditet, men mit skyldes så mere psyken, da jeg var igennem en grueligt masse med min igangsættelse. Det korte af det lange er at jeg har ondt når vi har sex eller bare nusser i det område. Men jeg har været helt åben overfor min mand hele tiden og han er bare glad for at jeg fortæller hvordan jeg har det. Så har han det fint med at det går langsomt fremad, men som han siger går det da fremad og han bliver bare så glad hver gang jeg kan holde til lidt mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En operation er jo ikke nødvendigvis noget kæmpe stort og farligt. Er sikker på det ingen grund til bekymring er :kram2 Operation/kirurgi dækker sådan set bare over, når en læge går ind "laver lidt om i tingene". Fx skærer noget væk, ændrer/retter på noget m.m. Ting som ikke kan klares med medicin :)

Det lyder jo også til, at det er noget som blot skal foregå i lokalbedøvelse - tænker det er den fulde anæstesi du frygter?? Hvis det havde været fuld anæstesi, havde du fået informationer om faste m.m. :) Men fuld anæstesi skal man nu heller ikke lade sin skræmme af. Jeg fik for nogle år siden foretaget et mindre indgreb forneden. Jeg var i fuld anæstesi, og det tog vel maks 10 minutter. Men jeg synes det var rart at være "helt væk", især når de var i det område.

Ja det er det jeg frygter. Det har jeg bare ikke lyst til. Men sim jeg forstod det på min læge så var det et mindre indgreb. Jeg må sige jeg heller vil være lokalbedøvet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du har fået det sagt til kæresten, det er bedre end at gå og holde på det.

Jeg tror egentlig at nogle mænd er mere forstående overfor manglende sex hvis man fortæller dem hvorfor og de færreste har lyst til at presse en til sex, hvis de ved det gør ondt på en.

Vi har endnu ikke haft rigtig rigtig sex efter min graviditet, men mit skyldes så mere psyken, da jeg var igennem en grueligt masse med min igangsættelse. Det korte af det lange er at jeg har ondt når vi har sex eller bare nusser i det område. Men jeg har været helt åben overfor min mand hele tiden og han er bare glad for at jeg fortæller hvordan jeg har det. Så har han det fint med at det går langsomt fremad, men som han siger går det da fremad og han bliver bare så glad hver gang jeg kan holde til lidt mere.

Det er dejligt han er så forstående. Men det er jo vildt det ens krop har været igennem så der er ikke noget at sige til man ikke altid lige er klar.

Det er svært til sidst at finde på undskyldninger så måtte sige det. Og det lettede rigtig meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det lyder ikke rart :(

Efter jeg havde født min datter gjorde det også ondt, samme sted som du beskriver i øvrigt. Jeg var ved lægen et par gange, men der var ikke noget at se som sådan. Blev sendt til undersøgelse på gyn.adf. Og der fandt de ud af at jeg havde dannet arvæv der hvor jeg var blevet syet og de ville gerne fjerne det, men de kunne ikke garantere at det ikke bare dannede nyt igen. Jeg valgte dog at gøre det, en operation i fuld narkose og siden har jeg ikke mærket til det, så det var rigtig godt jeg tog imod det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det lyder ikke rart :(

Efter jeg havde født min datter gjorde det også ondt, samme sted som du beskriver i øvrigt. Jeg var ved lægen et par gange, men der var ikke noget at se som sådan. Blev sendt til undersøgelse på gyn.adf. Og der fandt de ud af at jeg havde dannet arvæv der hvor jeg var blevet syet og de ville gerne fjerne det, men de kunne ikke garantere at det ikke bare dannede nyt igen. Jeg valgte dog at gøre det, en operation i fuld narkose og siden har jeg ikke mærket til det, så det var rigtig godt jeg tog imod det.

Jeg havde bestemt mig for at vente for skal have flere børn men når der gør ondt så vi ikke kan have sex så kan jeg jo heller ikke få flere børn

Jeg håber jeg kan nøjes med lokal bedøvelse. Jeg tør ikke komme i fuld narkose. Ved ikke hvorfor men har bare en skræk for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige fortælle at det ikke var slemt på sygehuset.

det var en slimhinde der havde dannet en form for bro, så når jeg brugte tampon eller havde sex og det ramte under denne bro så var det det gjorde ondt.

Hun sagde at da jeg hverken var bristet under fødslen eller det var et sted hvor jeg var blevet syet så er det ikke sikkert fødslen er skyld i det.

Men jeg kunne vælge at blive lokal bedøvet og få det ordnet med det samme eller få en senere tid hvor jeg skulle i fuld bedøvelse. jeg valgte lokal bedøvelse, og så skar hun slim hinden over to steder med en tråd. Og det der gjorde ondt var at få bedøvelsen. Fem min tog det. Nu skal det hele i 14 dage og så skal vi prøve igen med sex men det skal foregå stille og roligt for det vil gøre lidt ondt i starten og vil være lige som sex efter en fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ej hvor godt at høre. Sejt at du tog beslutningen om lokalbedøvelse alligevel :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige at det var selve lokal bedøvelsen der gjorde ondt. Jeg vidste at skulle jeg i fuld bedøvelse ville jeg få svært ved at finde en der kunne tage med mig og samtidig var der en det skulle passe madison. Kæresten havde nemlig ikke flere fridage han kan bruge.

Og jeg er ræd for en fuld bedøvelse. Og når hun forklarede det ikke var slemt så ville jeg ikke udsætte mig selv eller familien for værre. Så sygeplejeske holdt mig i hånden og snakkede med mig og så var det hurtigt og smertefrit overstået.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER