bettyboop1984

Babys vægt - havde jordmoderen ret?

33 indlæg i dette emne

Ikke helt han var skønnet til 3400 og vejede 4200 3 dage efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun var skønnet til 3500 gram 40+3 - men da hun blev født 41+4 vejede hun 3220 gram :) Så det må siges at være noget ved siden af når man ser på, at der er en uge imellem skønnet og det faktiske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, da min store blev født skønnede JM samme dag, som han blev født (37+0), ham til at veje 2800 g, men sagde samtidig, at hun havde svært ved at vurdere ham ordentligt, fordi jeg "gemte" på ham. Han vejede 2300 g.

Med Victoria blev jeg skannet løbende, fordi Marcus var så lille, men JM sagde, at hun alligevel ville fortsætte med sine vurderinger, fordi fejlmargin er stort set den samme på skanningerne og JM (hvis hun er god, vil jeg tro). Min JM var helt nede i 50 g til den eller anden side, når hun vurderede. Victoria lå også bedre til vurderinger end Marcus. Hun er skønnet af 2 JM en uge før, den ene sagde 26-2700, den anden 27-2800, og hun vejede 2800 g. Så synes de var rimelig tæt på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Sebastian skød de et halvt kilo ved siden af. De skød ham til 4 og han vejede 3,5 kg

Cassandra fik vi at vide var en ret stor baby. Jeg blev vægsskannet 1 uge før hun kom og der skød de hende til 4,5 kg og jordemoderen skød hende på nogenlunde samme tid til det samme.

Hun kom 1 uge senere og vejede 3,3, kg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nix - Leo blev skønnet til 3400 gram en uge før fødsel han vejede sølle 2648 gram da han kom til verden :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede Mathias blev han skønnet til 3800 gram om fredagen, og han er født 2 dage efter og vejede 3852 gram. Så det har passet meget godt.

Jeg kan ikke huske hvordan det var med Sebastian

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej hej.

Jeg vil høre om jeres jordmødre havde ret, da de gættede på hvor stor jeres babyer var, fx til den sidste konsultation?

Jeg var gået en dag over tid da jeg var ved sidste jm besøg. Og her skønnede hun madison til ar være 3600 gram. Da jeg to dage senere gik i fødsel skønnede jm på sygehuset hende til 3700 gram. Hun vejede 3690 gram. Så de havde ramt meget godt. Men ved min søster havde de skønnet 300 gram for meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

D. 21. November skønnede JM Nadja til at veje 25-2600 gram. D. 22. Viste scanning at hun vejede 2719 gram. Og da hun kom ud d. 3. December vejede hun 2695 gram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER