SMES

Scanning

9 indlæg i dette emne

Går lidt og tænke på om man skulle bestille en tidlig scanning.. jeg skal til lægen d. 7/12 der er jeg 8+6...

Har læst at man først får sin første scanning når man er ca. 11 uger henne, og det er jeg mellem jul og nytår, kan man blive scannet der? hvis man ikke kan det tror i så jeg skal vente til i januar.. Tror ikke jeg kan vente så længe!!! Hvad ville i gøre?? hvad koster sådan en scanning og hvor kan man få det gjort og hvor tidligt??

Lige en masse tanker og spørgsmål.. hehe dem har man godt nok mange af i de her dage :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Har du penge, så kan du fååå..." ;) Man kan købe sig til lige nøjagtigt alle de scanninger, man vil, på diverse private scanningsklinikker - dog anbefaler de vist, at man venter til 7. uge, så der er "noget" at se.

Ellers er det helt rigtigt, at man - med mindre man er i behandlingsregi eller der er tvivl om termin eller andre komplikationer - først bliver scannet til nakkefold.

Da der er tvivl om, hvor langt jeg er, skal jeg til en tidlig scanning på mandag hos min gynækolog (med henvisning fra min læge). Efter mine egne beregninger tror jeg, at jeg er ca. 7+? på det tidspunkt - men nu må vi se, hvad scanningen viser. Har jeg skudt rigtigt, betyder det jo så, at jeg også først skal til nakkefoldsscanning mellem-jul-og-nytår-januar-ish.

Jeg skal hjem til Jylland (bor i Kbh) til jul og vil rigtig gerne fortælle mine jyske venner og veninder om vores lille Ostereje - men da vi (nok mest mig) gerne vil forsikres om, at der rent faktisk ER liv, inden vi involverer alle disse mennesker, køber vi os til en ekstra scanning i ugen op til jul. Jeg ved godt, at et scanningsbillede kun er et øjebliksbillede, og at der ingen garantier er efterfølgende, selvom vi lige har set babyen blinke og hoppe og vinke på en skærm - men det vil under alle omstændigheder give mig lidt ro i sjælen at få sådan en ekstra scanning. :) Regner med, at vi dropper ind på klinikken "Lille Kbh'er" på Vesterbro, hvor sådan en 2D-ting kun koster 300 kr. Glæder mig allerede!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan købe dig til scanninger fra uge 7, og som de andre siger så koster det kun 3-400 kr. Det kan klart anbefales at se den lille! Det bliver noget mere virkeligt.

Vi har allerede set den lille to gange. 6+0 pga blødning og 7+3 pga det er et behandlingsbarn. Der var ikke så stor forskel på de to gange, vi så hjerteblink og ikke så meget andet. Jeg regner med at vi vil prøve en 3D scanning inden NF også, for at se lidt mere måske. Det bliver nok i uge 10 eller deromkring.

Det farlige med de scanninger er at man altså bliver dybt afhængige af dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg på fra mobilen, så jeg kan ikke se hvor du er fra. Vi var inde og blive scannet igår (7+0) på skanningsklinikken i Kbh. De har afdelinger i hele dk.

Det kostede 400 kr og det var godt givet ud. Vi fik set hjerteblink, at fostret lå rigtigt i livmoderen og at det var størrelsesmæssigt tilsvarende det jeg er henne..

Det var faktisk en stor oplevelse og det kan anbefales...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fra Ringsted.. Kan du ikke lige smide et link på til den klinik i brugte? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget kan man se på en så tidlig scanning? Er det bare en klat eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fra Slagelse, og på fredag skal jeg scannes hos barn i vente der ligger i Slagelse. Det skal jeg give 400 kr for og jeg er 7+4 på fredag :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fra Ringsted.. Kan du ikke lige smide et link på til den klinik i brugte? :-)

Her: http://www.graviditetsscanning.dk/

Hvor meget kan man se på en så tidlig scanning? Er det bare en klat eller?

Man kan ikke se så meget. Man kan se et aflangt foster, blommesæk, livmoder, fostervand - og så kan man se at fostret sidder rigtigt i livmoderen og måle om det er alderssvarende... Og så kan man vigtigst af alt se hjertet slå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER