Christina&Laura

Gulerodsmos

7 indlæg i dette emne

Hej. Er der nogle herinde der ved om det er rigtigt, at man kan få orange næse af gulerodsmos? Cecilie elsker kold gulerodsmos og det er min veninde der fortalte det. Hendes venindes datter fik orange næse men hun fik også en del mad på glas som man køber i butikkerne, hvor der f.eks. også er tomat i.

Hvad siger I? Kan man ende med en orange næse af for meget gulerod? Vi er i øjeblikket igang med tænder og tigerspring så appetiten er væk i øjeblikket og der ryger ikke meget ned, men hun er meget glad for gulerodsmos til aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sif elsker gulerødder og spiser det tit (faktisk hver dag) og har gjort det siden vi startede med mos for 2 mdr siden... Hendes næse er helt almindelig hudfarvet... Det eneste tidspunkt hvor der den er orange er når hun spiser og det hele bliver tværet rundt i hovedet!

Havde en veninde i folkeskolen som i alle de 8 år jeg kendte hende spiste gulerødder i kæmpe mængder hver dag... Hun blev på et tidspunkt lidt gul i huden, men da hun var ved lægen blev der sagt at det ikke var usundt og at det ville forsvinde hvis hun holdt en uges pause fra gulerødder....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke lige med den orange næse. Tænker, at det vel godt kan lade sig gøre... Der er jo farvestoffet betakaroten i gulerødder. Engang jeg spiste kilovis af gulerødder over længere tid, fik jeg meget orange håndflader og under fødderne :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. Jeg giver hende lidt og ærter kommer også ned. Hun er i et tigerspring i øjeblikket så det er jo begrænset, hvor meget der kommer ned. Så hun får bare det hun kan lide og når hun er ude af sit spring tager vi en pause med gulerødderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej - giv du hende bare gulerødder... Jeg tror virkelig, at der skal meget til før huden tager farve af det - og HVIS det så skulle ske, så skru lidt ned til den tid. Gulerødder er jo sund, god mad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved er det HELT ufarligt HVIS man får lidt gul hud af gulerødder, der skal vist også ret meget til, et par gulerødder om dagen skulle ikke kunne gøre noget!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt, jeg har altid hørt det som en bonus: "Spis gulerødder - så får du en naturlig smuk glød" og "Neeeeeeeej, hvor har du en flot kulør, har du været på ferie? - Næh, jeg spiser bare gulerødder", osv...

Har dog aldrig selv været vild med gulerødder, så det har været sådan lidt på "Jeg kender en, der fik at vide..."-basis. Kender faktisk ikke selv nogen, der nogensinde fik farve af at spise mange gulerødder. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER