somummy

Barsel og forskudsopgørelse

10 indlæg i dette emne

Mit spørgsmål lyder overordnet set på, om jeg skal ændre i min forskudsopgørelse nu jeg er på barsel?

De første 26 uger får jeg alm. løn, hvorefter jeg får barselsdagpenge indtil ca oktober 2013.

Jeg skal jo ikke have nogen befordringsgodtgørelse, men samtidig kommer jeg jo til at tjene en del mindre nefter de første 26 uger, og så kommer jeg vel alligevel ikke til at skulle betale noget tilbage, jeg skal vel nærmere have noget tilbage...eller hva?

Er så dårlig til tal og regnskaber, så hvis der er nogen der vil hjælpe mig, vil jeg være meget taknemmelig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det vil være smart at ændre i hvert fald for 2013. det kommer an på hvor meget du tjener, hvor stor forskel der vil være. Om ikke andet er det en go øvelse i at forstå skat og løn.

Jeg mener at:

- du i rubrik 10 skriver du din løn for de måneder du får løn

- du i rubrik 13 skriver beløbet for dagpengene

- du i rubrik 51 retter dit befordringsfradrag (du skal vel stadig have for de måneder hvor du arbejder)

Det er ikke til at sige om du skal have penge tilbage eller ej ud fra dine oplysninger. Man får f.eks nogle fradrag når man får løn, som msn ikke får på dagpenge, så man kan ikke bare regne med at man får penge tilbage, fordi man har tjent mindre end man har opgivet på forskudsopgørelsen

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak, nu skal jeg bare finde en der gider sætte sig ned sammen med mig og få det hele regnet ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, hvis du er på barsel kan du vel ikke få befordring!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej, hvis du er på barsel kan du vel ikke få befordring!!

Du kan ikk få befordring hvis du er på barsel. Du kører jo ikk på arbejde - så hvorfor ska du ha befordring?

Hvor har trådsstarter lige skrevet at hun skal have befordring? Jeg læser da netop det modsatte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg tåger vist også lidt for meget. Beklager

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det vil være smart at ændre i hvert fald for 2013. det kommer an på hvor meget du tjener, hvor stor forskel der vil være. Om ikke andet er det en go øvelse i at forstå skat og løn.

Jeg mener at:

- du i rubrik 10 skriver du din løn for de måneder du får løn

- du i rubrik 13 skriver beløbet for dagpengene

- du i rubrik 51 retter dit befordringsfradrag (du skal vel stadig have for de måneder hvor du arbejder)

Det er ikke til at sige om du skal have penge tilbage eller ej ud fra dine oplysninger. Man får f.eks nogle fradrag når man får løn, som msn ikke får på dagpenge, så man kan ikke bare regne med at man får penge tilbage, fordi man har tjent mindre end man har opgivet på forskudsopgørelsen

:)

Tak - jeg har nemlig gået lidt med de samme overvejelser som trådstarter, så du har lige svaret mig også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det vil være smart at ændre i hvert fald for 2013. det kommer an på hvor meget du tjener, hvor stor forskel der vil være. Om ikke andet er det en go øvelse i at forstå skat og løn.

Jeg mener at:

- du i rubrik 10 skriver du din løn for de måneder du får løn

- du i rubrik 13 skriver beløbet for dagpengene

- du i rubrik 51 retter dit befordringsfradrag (du skal vel stadig have for de måneder hvor du arbejder)

Det er ikke til at sige om du skal have penge tilbage eller ej ud fra dine oplysninger. Man får f.eks nogle fradrag når man får løn, som msn ikke får på dagpenge, så man kan ikke bare regne med at man får penge tilbage, fordi man har tjent mindre end man har opgivet på forskudsopgørelsen

smile.gif

Nu kom jeg endelig i tanke om at få rettet den forskudsopgørelse, men har lige et spørgsmål. Jeg har rettet de rubrikker, du nævner, og får følgende meddelelse herefter:

Beløbet i:

  • Rubrik 10 "Lønindkomst mv."

er ændret væsentligt.

Du bør derfor indberette din indkomst og den skat, du har betalt indtil nu for i år. Klik på "Ret" nederst på siden, så finder du de rubrikker, du skal bruge, under overskriften "Indtægt og betalt skat indtil dato".

Skal jeg gøre noget, eller bare lade de beløb stå, som jeg har tastet ind?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER