sivtop

Disse evige bekymringer...

6 indlæg i dette emne

Åh altså... disse evige bekymringer, især her i starten :unsure

Har gået de sidste par dage med en træls fornemmelse, en fornemmelse af at der er noget galt. Kan ikke sætte en finger på noget som helst. Jeg bløder ikke, har ingen smerter.

Jeg har stadig meget ømme bryster, kvalmen har dog artet sig her de sidste par dage.. måske er det det der gør bekymringerne lidt større. Kvalmen har været så udtalt, og en daglig påmindelse om at alt er ok med den lille rosin... nu hvor den ikke er så slem, så frygter jeg jo at der er en grund til det. Selv om jeg jo godt ved med min fornuft, at det er meget normalt det aftager lidt omkring dette tidspunkt... men altså :unsure

Jeg burde bare slappe af, for jeg kan hverken gøre fra eller til hvis der virkelig er noget galt :unsure

Jeg har lånt sådan en Angelsound baby hjertelytter af en veninde, man skal vist først kunne høre hjertelyden fra uge 14, men har læst om flere som har fundet den i uge 10 og 11 allerede. Jeg har selvfølgelig prøvet, tre gange... ingenting :unsure Det gør jo ikke ligefrem bekymringerne mindre. Det er jo osse dumt at håbe på noget som man slet ikke er garanteret.

Hvad gør i andre når sådanne dumme tanker overmander jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Pernille (synes jeg kan huske det var det du hed)

Jeg er jo nok ikke den bedste til at tale med bekymringer om da jeg også selv har svært ved at håndtere denne graviditet. Nogle gange hjælper dte at føle man ikke er alene :balloons

Ved min anden søn havde jeg også en babylytter, men jeg var godt nok noget længere henne før jeg kunne høre hjertelyd. Når Bebsen er så lille er der stor sandsynlighed for at det er din egen puls du hører. Derudover ligger den jo stadig langt nede og skambenet beskytter noget.

Jeg tror ikke, du kan bruge dette som en metode til at afgøre om bebsen har det godt:-(

Den gang jeg mistede havde jeg hele graviditeten igennem en mærkelig fornemmelse af at tingene ikke var som de skulle være og det holdt jo stik. Min var en MA men jeg opdagede det ved at jeg fik ondt i lænden sådan lidt ve-agtigt og så kom der noget gammelt blod men bestemt ikke meget kun lige at jeg så lidt på papiret. Så sålænge du ikke har det tror jeg du kan tage det roligt.

Denne gang sidder bekymringen nok bare i mig fra sidst. I denne graviditet var jeg heldig at jeg fra uge 7-8 så småt begyndte at få kvalme. I min verden er det et meget godt tegn, men denne forsvinder jo for de fleste igen omkring uge 10-12. Jeg har også haft kvalme med de to første men det svandt også som dug for solen omkring uge 12.

Så jeg tror at du skal prøve at slappe af (hør lige mig som er ved at gå ud af mit gode skind) hvis man stresser sig selv kan man ved gud ingen symptomer

mærke.

Du skriver at du stadig har ømme bryster så det er jo altså et positivt tegn:-)

Alle disse bekymringer afskygger jo bare hvor gerne vi vil have den lille bebs er sund og rask i vores maven så den i Juni kan komme ud og hilse på verden :kuller

Mange varme tanker fra en som går med de samme beymringer som dig, Helle <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Angående angelsound.. Grunden til nogle kvinder kan høre hjertelyden på baby, kan skyldes hvordan livmoderen vender. Der er kvinder hvor livmoderen er forudvendt, bagudvendt og det midt i mellem. Dem der evt hører hjertelyden tidligt, mærker barnet sparke tidligere end andre, er spm regel dem hvor livmoderen er foroverbøjet :) Håber det letter lidt på bekymringerne.. Kan ikke forstå hvorfor folk har så travlt med Angel Sound, bare fordi du hører hjertelyden, er du ikke garanteret liv ugen efter.. Slap helt af :) Fordi man ingen symptomer har, behøver ikke være dårlige tegn. Der er også kvinder som har mistet, men havde symptomer, fordi kroppen ikke altid er klar over noget er galt :) stop bekymringerne, du kan ikke få denne graviditet tilbage, så nyd den! <3 er på besøg fra maj-gruppen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan SAGTENS forstå ønsket om at høre hjertelyd så tidligt som muligt, fordi når man har mistet er man bare så bange for at det skal igen... Når man først har prøvet en MA tror jeg altid man er bange for at det skal ske igen, og det sker jo nogle gange helt uden nogen tegn på at der er noget galt.

MEN... jeg ville aldrig turde bruge Angelsound, fordi det ville gøre mig panikslagen hvis jeg ikke fandt hjertelyden. Min JM sagde at jeg måtte komme ned og høre hjertelyd hver uge hvis jeg havde brug for det, men sagde at jeg måtte simpelthen ikke købe sådan en angelsound-ting, fordi hun havde set alt for mange gravide gå i panik uden grund, og ud fra hendes oplevelse gjorde den mere skade end gavn.

Jeg er helt enig! :-) Forstår bekymringerne, men du kan jo hverken gøre fra eller til, om du kan høre hjertelyden eller ej <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha. Ja.. Det er altså synd, at man som gravid ikke bare kan glæde sig.. Man ønsker sig bare sådan, at baby skal have det godt og komme som planlagt.. Men hvad kan man så gøre for at blive tryg, når nu man ikke bare kan blive skannet dagligt.. Ja.. Godt spørgsmål.. Jeg var/er så heldig, at angelsound virker for os.. Så det giver mig tryghed, at jeg hver anden dag kan finde den frem, og så finde baby indenfor en rimelig tid.. Jeg skal lieg sige, at jeg har e bagudvendt livmoder.. (erfarede jeg for første gang ved forrige gyn undersøgelse.. Aldrig har nogen pointeret det for mig før.. Underligt..?)

Men, hvad så med resten af de gravide, som bare går i uvished.. puha.. Jeg ville ønske jeg havde svaret, men her er der hvert fald en masse :kram2, og så håber vi på en fantastisk NF, og krydser fingre for, at det da for hulen kan give os ro! :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en ekstra scanning i sidste uge (9+4), da jeg blev alt for bekymret.

Jeg havde bare SÅ meget behov for at se, at de to har det godt i maven :loveshower

Det var den bedste investering, og jeg har det så meget bedre med det nu, efter jeg har set, at de har det godt :7himmel :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER