Guest

Lenes vægttråd tilbage på før graviditetsvægten :(

156 indlæg i dette emne

Jeg fik lov til at slippe sidst og håber virkelig at jeg også slipper denne gang!

Har hørt det skulle være så klamt! :(

Vi har sukkersyge i familien, og det kombineret med min overvægt gør at jeg ikke slipper.

Jeg syntes faktisk det værste var at faste, fra kl 22 aftenen før må man få maks 2 glas vand, og sidst havde jeg en tid kl 11, der var jeg ved at besvime især fordi der var en der havde en tumling med til test, som sad og spiste madpakke og rosiner, var så tæt på at stjæle mad fra et barn :lol

Sukkervæsken er bare lidt ulækker, men sidst var den gudskelov kold og så kunne man få lidt lime saft i... Så er sikker på at det bliver ok, denne gang er det jo gudskelov allerede kl. 8.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

X'er for at du får en bedre oplevelse denne gang :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12+0 og 81,9 så vægten må siges at være rimelig stabil omkring de 82 kg.

Har dog ikke levet videre sundt den sidste uges tid, så der skal strammes lidt op for babys skyld.

Har ekstremt svært ved at spise aftensmad fortiden... Det føles som om der ingen plads er i maven og så er kvalmen også slem omkring det tidspunkt. Så har de sidste par nætter måttet stå op og spise natmad...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol fandt lige min vægtseddel, fra jeg ventede Simon, der havde jeg ved 12+0 taget 900g på, så når man tænker på hvor meget kvalme jeg har denne gang, så er jeg alligevel ikke så langt fra +\- 1kg i forhold til startvægt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13+0: 82,7 kg så stadig under min start vægt.

 

Jeg glæder mig godt niok til mandag hvor jeg skal til nf-skanning, så jeg kan se at alt er som det skal være.

 

Jeg kan jo se at maven vokser og jeg tror også at jeg mærkede lidt bobler i går aftes.

 

Med Simon tog jeg også kun meget lidt på 4 kg på hele graviditeten, og fik en dreng på 4,2 og selvom jeg er startet lidt længere nede i vægt denne gang er der jo stadig noget at tage af.

 

Så mon ikke jeg bare skal være glad for at vægten indtil videre er nogenlunde stabil.

 

Jeg har i den sidste uge taget 700 g på men min vægt har svinget lidt de første par uger, tilgengæld tror jeg nu for alvor på at kvalmen er på retur, så det kommer jo helt sikkert også til at påvirke vægten at det jeg spiser rent faktisk bliver i systemet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14+1

Tør slet ikke tænke på hvad det kommer til at betyde for vægten at jeg venter tvillinger....

Men har jo indtil videre ikke taget på, er stadig under min startvægt, så mon ikke det går.

her til aften har manden og jeg dog besluttet at han tager pizza med hjem når han kommer om lidt, for vi trængte bare til noget junk, til at sidde og koble af med.

Ikke det mest slanke venlige indlæg I know....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15+0 og 82,2

Dvs at jeg har tabt 600 g denne uge.

I følge tvillingebogen og vægtberegneren, burde jeg have taget mellem 3 og 6 kg på, men tvillingerne havde det jo fint i mandags, så det må være fint nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt

Tør slet ikke tænke på min vægt efter ferien :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt

Tør slet ikke tænke på min vægt efter ferien :oops

Tak.

På ferie skal man give sig selv lov til at leve lidt, så kan man altid stramme op når det bliver hverdag igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16+0 og 83,2 kg,

 

Så plus et kg på en uge, men jeg er jo stadig under den anbefalede vægtstigning, så det går nok.

 

Jeg har også vand i kroppen og lider i varmen, jeg har ingen overskud til noget som helst det er bare alt for varmt, så bruger en masse ferie timer, på at gå tidligt. Det er dejligt at det kan lade sig gøre. 

 

 

post-3803-0-17580500-1405927246_thumb.pn

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16+0 og 83,2 kg,

Så plus et kg på en uge, men jeg er jo stadig under den anbefalede vægtstigning, så det går nok.

Jeg har også vand i kroppen og lider i varmen, jeg har ingen overskud til noget som helst det er bare alt for varmt, så bruger en masse ferie timer, på at gå tidligt. Det er dejligt at det kan lade sig gøre.

Unavngivet.png

Det er da mere end fint :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da mere end fint :super

Ja det må man sige, kan desværre dog mærke at jeg har mistet lidt muskelmasse ved at være så ineffektiv i varmen, men det skal nok blive bedre når det bliver koldere igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det må man sige, kan desværre dog mærke at jeg har mistet lidt muskelmasse ved at være så ineffektiv i varmen, men det skal nok blive bedre når det bliver koldere igen.

Et par gåture ved 21 tiden er til at holde ud hvis du har mulighed for det! Eller en skov rute!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17+0:

83,7 så plus 500g denne uge, men har en del vand i kroppen. Så det er helt ok med mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det går da ret ok! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er rigtig fint. og så har Simon og jeg været i svømmehallen og så gik jeg 6 km med ham i klapvognen bagefter så nu er jeg helt færdig men det var dejligt at få rørt sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18+0: 84,2 kg.

Plus 500 g til mig i denne uge, så det passer med at vægten er begyndt at stige, svarende til de anbefalede kurver, jeg ligger bare stadig et par kg under, men da jeg jo har nok at give af er det formodentlig helt fint.

Jeg gider ikke at stresse over det, i min tvillingegraviditetskalender, står der at man skal spise når man har lyst, så længe man sørger for at spise sundt og varieret, så det må være fint nok.

Jeg har i denne uge meldt mig til træning i vand for gravide, det starter d. 15 og er 8 forløb, så det glæder jeg mig rigtig meget til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe du ikke bliver dårlig og svimmel bør der ikke være noget der er alarmerende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe du ikke bliver dårlig og svimmel bør der ikke være noget der er alarmerende :)

Præcis, og med Simon tog jeg jo stort set heller ikke på, før til sidst i graviditeten.

Regnede lige ud at jeg i snit kan/bør tage 800 g på om ugen fra nu af for at ende i minimumsenden af normal vægtstigning, så vil da lige snakke med min jordemor om det den 19, men har jo stadig noget at give af, så satser på at det er helt fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19+0 og status quo i denne uge, dvs + 1 kg i forhold til startvægt, jeg har også haft et par aftener, hvor jeg næsten ikke har kunnet spise pga kvalme...

Men under mig selv alt hvad jeg har lyst til, og spiser når jeg er sulten, så det er ikke fordi der bliver sparet på noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20+0: 85,2 kg

Plus et kg denne uge, så er spændt på at se i næste uge hvor meget der er udsving, for forventer at vægten snart begynder at stige lidt mere, men det er også helt fint, de to bisser skal jo også have noget at vokse af.

Samtidig er jeg startet til vandtræning og det kan jeg mærke er super godt for min krop, skønt at komme lidt i bedre form, selvom jeg er gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes sq du klarer det her vægthalløj med bravour!

Dejligt med gynnastik i vand!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes sq du klarer det her vægthalløj med bravour!

Dejligt med gynnastik i vand!

Tak er også selv positivt overrasket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25+0

Vægt 86,6 dvs. Plus 3,6 kg.

Vægten stiger lige så stille, men ikke ret meget. Er spændt på hvor jeg ender vægtøgningsmæssigt, ingen tvivl om at jeg er blevet mindre under graviditeten, alt sidder lige på maven. Især i ansigtet og på mine arme kan man se at jeg har tabt mig.

Lægen er stadig fint tilfreds, men jordemorden mener at jeg skal tage lidt mere på, så jeg spiser hvad jeg har lyst til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER